Gå til innhold

ønske: Et litt bedre skille på enkelte reklamer

Anbefalte innlegg

Enkelte reklamer kan fort se ut som en artikkel. Det er en uting og kan fort fikses med en ramme elns.

Reklamen jeg reagerer på er for fotoboka. Se vedlagt bilde.

post-55736-1267005665,0195_thumb.png

Her kan det se ut som det er en reklame til venstre og at teksten til høyre er en artikkel for en konkurranse eller lignende. Realiteten er at det hele er en reklame.

Jeg trykket meg faktisk inn på den. Merket fort at det var reklame så er ikke det aller største problemet, men det er det prinsippielle det står på.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som webadministrator synes jeg at alle seriøse nettsteder burde ha en løsning for folk som ikke ønsker reklamer. På den måten ville vi forhindre at folk velger løsninger som AdBlock i Firefox, som blokkerer all reklame uansett. Løsningen kan være ganske enkelt - en liten radio knapp, som lagrer en cookie, slik at man slipper å trykke den hver gang man besøker siden:

gD1LU.png

Hvis jeg kommer til å ha reklamer på plx.no, gjør jeg det på denne måten.

Endret av Gal_Anonym
Lenke til kommentar

Hepp og takk for tilbakemeldinger!

De ansvarlige er varslet, men jeg fikk litt inntrykk av at man mente at ting var godt nok merket. Men for all del, det betyr jo ikke at man ikke kan merke ting bedre, dog står det nok neppe på planen med det første.

Knapp for å skru av reklamer? Det tror jeg er ønsketenkning gitt og neppe noe seriøse nettsteder kommer til å innføre med det første, men absolutt en tanke! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...