Flacid Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) heisann. bygde i høst ny maskin med følgende specs: Intel core i5 Asus P55D-LE HK 1156 Radeon HD5850 6gb Corsair Ram DDR3 (3x2gb) pluss harddisker etc men ur uviktig har altså installert 3 RAM brikker, og dermed fylt opp 3 av 4 slots. når jeg går inn i system i windows får jeg opp dette bildet: hvor det står at jeg har 6gb RAM installert, men i parantes står det at (1.99gb kan brukes) regner kansje med at OS tar 2 gb og kan PCen da kan bruke resterende 2GB(mtp at den tredje ram brikken ikke kan brukes??) uansett, Må jeg fylle opp alle RAM slotsa? og hvorfor står det (1.99 gb kan brukes)? har jeg egentlig bare 4gb å rukke med? må jeg fylle opp kjøper jeg bare enkelt en brikke til takker for svar edit; leifs Endret 24. februar 2010 av Flacid Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Vet ikke, men kan være at HK ikke trives med 3 brikker. Er tross alt 4 minnespor tiltenkt dual-channel konfigurasjon. Kan kanskje lønne seg å plukke ut ei brikke For å sjekke hvor mye minne som faktisk er tilgjenglig, høyreklikk oppgavelinja og velg "start oppgavebehandling" Klikk deretter "Ytelse" og se hva som fremkommer under "Fysisk minne (MB) Totalt (merket med rødt her) (4095mb = 4GB) Lenke til kommentar
Flacid Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) 2039 står det der. er det det totale minnet som er tilgjengelig eller det som er igjen etter at OS har tatt det som er dedikert til seg? skal fjerne den ene og RSe så får vi se hva som står. takk for svar Endret 24. februar 2010 av Flacid Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 2039 står det der. er det det totale minnet som er tilgjengelig eller det som er igjen etter at OS har tatt det som er dedikert til seg? Er det totale minne som er tilgjenglig (medmindre man har integrert skjermkort på HK som reserverer en viss mengde, men det har ikke du) Slik det er nå, har du kun 2039 = 2GB tilgjenglig Lenke til kommentar
Flacid Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) tok ut en og fikk da 4 gig blir å kjøpe en 2gb brikke til å fylle opp! synes det var litt rart at den var så treig med helt nye deler.. Endret 24. februar 2010 av Flacid Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Jeg har det samme problemet, dog med litt annen HW. Jeg gir meg ikke på at jeg MÅ kjøpe en brikke til, det er uhørt at det ikke skal funke med 3. OCZ Platinum Triple Channel - Minne - 6 GB ( 3 x 2 GB ) Asus Bundkort LGA1156 IP55 FSB1600 Jeg har feilsøkt en god del, finner ikke noen defekte deler. Testet alle minnebrikkene separat, funker som de skal. Funker også med 4gb når jeg bruker kun 2, litt rart at det da skal bli 2Gb når jeg legger til en brikke til. Oppdatert til nyeste bios. Har lest litt rundt på nettet, noen foreslo at jeg skulle øke volt til CPU og RAM, men det var til ingen nytte. Noen som har oppdatert info på dette problemet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå