ken8 Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Har en tabell som ligner noe som det her. Kjell Vaske X Kjell Skrub Kenta Vaske X Kenta Skrub X Kenta Vaske X Siriz Skrub X Siriz Rydde X Siriz Stryk X Tanken er at når alle "oppgavene" er fullført så skal feks bakgrunnen bli grønn. Slik at i dette tilfelle skulle Kenta og Siriz hatt grønn bakgrunn i excel, men ikke Kjell siden han ikke har fullført Skrub. Hvordan gjør jeg dette? regner med at man må til med en macro? Lenke til kommentar
Angel Dust Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Hvilken versjon av Excel er det du bruker? Om du har 2007 kan dette enkelt håndteres med Betinget formatering. Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2010 Har 2007 hjemme, så skal sjekke betinget formatering der, bare for å se hvordan det gjøres. MEN det er på jobben jeg trenger det og her sitter vi enda på 2003, så skulle gjerne hatt en løsning for den versjonen. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Er formlene på engelsk eller norsk i Excel'ene dine? Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2010 Er formlene på engelsk eller norsk i Excel'ene dine? Bruker Norsk Excel. Ser at jeg har glemt å gi den informasjonen man bør/må gjøre slik at det blir lettere å hjelpe. Beklager dette, men det har vært litt mye å gjøre i dag. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) Merk området A1:A100. Eller A1:C100. Meny Format > Betinget formatering. I rullefeltet, velg Formelen er. og formelen er, lim inn: =OG($A1<>"";SUMMERPRODUKT(($A$1:$A$100=$A1)*($C$1:$C$100="X"))=ANTALL.HVIS($A$1:$A$100;$A1)) Definer format (grønn bunn, kantlinjer etc) og OK deg ut. HTH. Beste hilsen Harald Endret 24. februar 2010 av Harald Staff Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2010 Merk området A1:A100. Eller A1:C100. Meny Format > Betinget formatering. I rullefeltet, velg Formelen er. og formelen er, lim inn: =OG($A1<>"";SUMMERPRODUKT(($A$1:$A$100=$A1)*($C$1:$C$100="X"))=ANTALL.HVIS($A$1:$A$100;$A1)) Definer format (grønn bunn, kantlinjer etc) og OK deg ut. HTH. Beste hilsen Harald Takk, dette funket som bare det!! MEN når jeg markerer $A:$C (hele rader) og betinget formatering så funker det ikke, så jeg må velge de cellene formateringen gjelder. For meg gjør dette ingenting, men bare nysgjerrig på hvorfor dette ikke går? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Det skjønner jeg ikke, funker som en drøm her ved å merk A:C og følge oppskriften. Men formelen selv sjekker bare 100 rader ned som du ser. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå