Kranjcar Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 (endret) . Endret 12. mars 2010 av Kranjcar Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Ja psykisk styrke til å kutte ut sukker i hverdagen. Jeg gir opp før jeg en gang prøver på det ... Jeg klarer det uten problemer. Drikker bare vann, spiser sunt. 1 Lenke til kommentar
Friskuss Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 jeg er også skikkelig sjokolade avhengig! stort problem. Er jeg på noen måte tykk når jeg er 159cm og 60kg?, har en del muskler da jeg trener mye. Er forresten 18år. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 jeg er også skikkelig sjokolade avhengig! stort problem. Er jeg på noen måte tykk når jeg er 159cm og 60kg?, har en del muskler da jeg trener mye. Er forresten 18år. I henhold til BMI så ligger du i øvre del av normalskalaen, og det er helt normalt når du har trent opp muskler. BMI skiller ikke på muskler og fett, og det er en svakhet i modellen. Lenke til kommentar
treant Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 hu og jeg, som jeg bor med prøver ikke å ha godteri i huset, ikke kjøpe eller når dama er på besøk... det vi gjør noen ganger når det craver skikkelig er å dra på butikken og kjøpe frukt... men sjokolade er som snus og mus for meg as... og brus og når jeg tenker over det.. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Bare slutt å spis/drikk det. Suget går over til slutt (ca 1 uke på meg), og man tenker ikke på det. Been there, done that, easy peasy, må bare bestemme seg Lenke til kommentar
Friskuss Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 veldig motiverende Stine, skal prøve det ut Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Man får mer søtsug hvis man får i seg for lite næring i løpet av dagen. Det er i hvert fall min erfaring. Spiser du nok? 1 Lenke til kommentar
jonemann Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Det finnes sikkert noe sånn slakesjokolader av noe slag, kanskje det er noe å undersøke. Vær dog litt obs på dem, jeg spiser selv et ganske lavkarbo diett (ikke et naziregime, men spiser ikke ris, pasta, og lite potet. Brød har jeg ikke klart å venne meg av, men trappet ned på det, og nå har jeg endelig begynt å lage hjemmelaget lavkarbobrød, så da kan jeg beske meg i brød uten å dytte i meg karber). Ift. sjokolade har jeg sett at de såkalte "slankesjokoladene" kan ofte ha masse karbohydrater i seg, så da er det etter hva jeg vet ikke så stor forskjell fra vanlig sjokolade ift vektøkning (uten at jeg er noen ekspert). Men hvis man leter godt kan det hende at man finner noe bra sjokolade som ikke er fetende? Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Tren mer og du kan spise mer sjokolade. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Nøbe Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Takk for at dere minner meg på at jeg har en fruktnøtt melkesjokolade i baggen, jafse slafs.. Mens dere knasker på tørre knekkebrød, og gnager på gullerøttene deres etter en lang svettende økt på apparatet skal jeg jafse i meg denne sukkerfylte lekkerbisken... mmmmmmmmm Lenke til kommentar
Dritil Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Er da ingenting galt i å spise mye sjokolade, men mørkere jo bedre (helst 70% og mørkere). Kakaobønnen er en av de mest næringsrike matvarene i verden. Vanlig melkesjokolade er rundt 20% kakao, og det er da bare godteri i mine øyne. Lenke til kommentar
Glasskonstruksjon Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Har du en svart sjokolade å anbefale? Lenke til kommentar
Dritil Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Har du en svart sjokolade å anbefale? Nja, Premium-serien fra Freia er god. Fås med opp til 86% kakao.. Du kan også gjøre som meg og kjøpe kakaobønner på bl.a. eBay og lage sjokolade fra bunnen av: Rist bønnene midt i ovnen på rundt 160 grader i rundt 15-20 minutter eller til de sprekker. Og så skreller du de og kjører de i en kaffekvern i rundt 5 minutter til det blir en grøt. Deretter kan du tilsette litt honning og eventuelt krydderier. Jeg bruker alltid honning som en erstatning for raffinert sukker. Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Ja psykisk styrke til å kutte ut sukker i hverdagen. Jeg gir opp før jeg en gang prøver på det ... Jeg klarer det uten problemer. Drikker bare vann, spiser sunt. Jeg og, klart det i nesten et år nå Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 (endret) http://www.klikk.no/helse/dinkost/tester/article664363.ece Har dog aldri sett testvinneren noe sted. Edit: Glem det. Her snakker man kaloribomber uansett kakaoinnhold. Endret 14. april 2011 av Tå. Lenke til kommentar
Dritil Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 http://www.klikk.no/helse/dinkost/tester/article664363.ece Har dog aldri sett testvinneren noe sted. Edit: Glem det. Her snakker man kaloribomber uansett kakaoinnhold. Kaloriinnhold er irrelevant hvis man er flink til å lytte til sin egen kropp, for da vil man kun spise når man er sulten og avslutte når man er mett. Fet mat som sjokolade metter desto mer. Lenke til kommentar
Glitzerland Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Jeg kjenner meg sykt igjen. Jeg har vært skikkelig sjokoladeavhengig! Og jeg er enig med de som sier at det ikke er noe galt og kose seg med sjokolade, men mitt problem var at jeg var avhengig, jeg tenkte mye på sjokolade, og det er slitsomt og alltid gå med et sjokoladesug. Plan 1 for og bli kvitt sjookolade suget var og kjøpe en liten sjokolade innimellom om jeg virkelig fikk lyst på sjokolade (som lest i ukeblader). Det virket ikke, sjokoladeavhengigheten ble der. Plan 2 fungerte. Jeg stoppet og spise alt som inneholdt sukker en måned, for så og kun spise det ved spesielle anledninger. Jeg bestemte meg for at sjokolade og godterier er noe jeg bare ikke kjøper og det hjalp meg til og gå rett forbi sjokoladehyllene i butikken. Nå har jeg sjeldent sjokoladesug, og om jeg har det lager jeg noen deilige oppskrifter jeg finner på nettet, som er sukkerfrie, for kakao i seg selv er sunt Jeg har også Kristine Weber sin oppskriftsbok men mange deilige oppskrifter. Et annet tips er og f.eks ha litt kakao og sukrin på havregrøten, veldig godt, og ikke minst sunt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå