Chaalex Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Hei! Er en såkalt "selv-lært" svømmer og ser etter noen som kan hjelpe meg med å forbedre crawl-teknikken min. Holder til i oslo og svømmer regelmessig på tøyenbadet. Vi kan selvfølgelig bli enige om litt betaling avhengig av hvor mye hjelp jeg trenger og din erfaring. Interessert eller ønsker mer info? - PM meg Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 da skal du ikke se bort ifra at vi har svømt forbi hverandre. jeg svømmer også jevnlig på Tøyenbadet. Lenke til kommentar
Chaalex Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2010 da skal du ikke se bort ifra at vi har svømt forbi hverandre. jeg svømmer også jevnlig på Tøyenbadet. Jasså!- Du er ikke en reser på crawl da? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 teknikken i armene er ganske bra men jeg har ikke lært meg å puste enda eller bruke bena i noen særlig grad så jeg må stoppe hver 20-25 meter for å trekke luft. Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Hadde jeg bodd i Oslo, skulle jeg møtt @Ilpostino Når jeg lærte crawl, eller freestyle som det heter på språk. Svømte vi mye sånn som du gjør, altså ca 20 meter eller 5-6 tak/strokes før vi pusta. Er nok så dårlig trening det Når jeg svømmer fort puster jeg på hver andre eller tredje høyrearm, ettersom hvor langt det er igjen til mål Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 hadde vært digg å lært seg å puste sånn at jeg fikk svømt hele lengden. når jeg prøver nå får jeg følelsen av at jeg kommer til å svelge halve bassenget innen jeg får inn den luften jeg skal ha. er vel ganske mye bedre trening å crawle fremfor å svømme brystsvømming. Lenke til kommentar
Chaalex Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2010 Selv tror jeg jeg gjør ting rimelig riktig, men må innse at noe er galt når det både går tregere enn det skal og jeg blir mistenkelig fort fryktelig sliten haha Jeg må også ha en puste pause for annenhver (og rimelig raskt hver) lengde. Kaktuz: Det er vel ikke så dårlig trening? Jeg har i alle fal hatt veldig bra progresjon, selvom jeg hadde ett utgangspunkt lik 0. Men nå føler jeg det hadde vært kjekt med litt tips/veiledning/opplæring. Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) Hehe Edit: Må revidere mitt utsagn om pusting etter å ha prøvd Edit2: Les AvidGamers innlegg Du må bare øve på å få hodet høyt nok og time det slik at du puster inn når armen går under vann. Teknikken med bena kan du trene på land eller mens du holder deg i bassengkanten og sparker fra mot kanten. Evt så kan du svømme med armene strakt forover (med eller uten flytedings) å ha benspark som eneste framdrift. Det viktigste er at man ikke bøyer knærne nor særlig, samt at man ikke sparker så høyt at det plasker mye, da mister du kraft. Gode gabriel nå fikk jeg lyst å svømme :O @Chaleex send pm hvis det er noe spesifix du lurer på, jeg må ut en tur men er tilbake om en time eller to! =D Endret 24. februar 2010 av Kaktuz Lenke til kommentar
Chaalex Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) Hehe Du må bare øve på å få hodet høyt nok og time det slik at du puster inn når armen er høyest. Jeg puster inn under armhulen på høyre å puster ut mens jeg ser framover under vann. Teknikken med bena kan du trene på land eller mens du holder deg i bassengkanten og sparker fra mot kanten. Evt så kan du svømme med armene strakt forover (med eller uten flytedings) å ha benspark som eneste framdrift. Det viktigste er at man ikke bøyer knærne nor særlig, samt at man ikke sparker så høyt at det plasker mye, da mister du kraft. Gode gabriel nå fikk jeg lyst å svømme :O @Chaleex send pm hvis det er noe spesifix du lurer på, jeg må ut en tur men er tilbake om en time eller to! =D Haha Det du sier her samsvarer med det jeg prøver på, bortsett fra at jeg trodde man skulle se mest mulig ned og ikke rett frem? Jeg har også en tendens til å vende litt mye på kroppen (tror jeg) når jeg skal puste, for å unngå å løfte hode, da jeg har fått med meg at man bare skal vende det. Minner om at det hadde vært kjekt hvis noen i Oslo området hadde hatt lyst til å hjelpe meg litt first hand Jeg har sett dagbladets "svømmeskolen", og syns det er vanskeligere å progresere ytterligere kun basert på forklaringer. Selvom jeg setter pris på det å Endret 24. februar 2010 av Chaalex Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Er jo ikke vanskelig med crawl. Drev med svømming i 13år, reiste Europa rundt på stevner sammen med klubben. Var gode tider. Du skal du ikke løfte opp hode når du skal puste, du skal bare snu hode til siden. Faktisk så skal hode ditt ligge horisontalt hele tiden. Når armen peker bakover og skal rundt puster du. Kommer ganske naturlig. Det viktigste å huske er å ikke holde pusten. Du trekker inn fort, og puster ut sakte. Rytmen er også viktig, pustinga skal ikke forstyrre bevegelsene. Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Det måtte litt svømming til før jeg ble bevist på hvordan jeg egentlig gjør det Jeg puster ut i vannet, så legger jeg hodet på skakk med øret på arm/skulder slik at munn/nese får klaring over vann. Jeg la også merke til at jeg bare pusta på høyre side. En kompis som enda svømmer aktivt sa at det optimale er å puste på begge sider, altså hver tredje tak. Hadde glemt phs sine svømmekrav, så jeg fikk ikke testa i dag. Men det ser ut som jeg kan trenge å trene litt mer jeg også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå