Bruker-182606 Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 MPC-HC + CoreAVC VLC har dårlig bildekvalitet. Lenke til kommentar
StudioARE Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) http://en.wikipedia....ltimedia_Player Har enkelte .mkv filer som ikke vil spilles av (skikkelig) i VLC som funker ypperlig i KMPlayer (Ja, vet at KMPlayer også er navnet på en Linux avspiller i KDE.. dumme navn ) ! Bare synd at de bruker lang tid på å lansere nye versjoner.. Siste versjon Endret 24. februar 2010 av StudioARE Lenke til kommentar
haterlogins Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Fatter ikke at VLC ikke bruker GPU. 720p og oppover hakker som f.. på min gamle [email protected], med Cpu bruk på 90-100% hele tiden. Jeg prøvde "Splash lite" sin gratisversjon. Der ble det plutselig under 10% CPU bruk på alt av HD filmer. (Spilleren bruker kun GPU på HD format i gratis versjonen) Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) Prøvde SMplayer på en vanlig avi fil. Den klarte ikke å spille av. Kom heller opp med en error om at filen ikke kunne spilles av... I vlc har jeg maks 3% prosessor bruk når jeg kjører film... Endret 24. februar 2010 av Refsa Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) har dere i det hele sjekkahttp://mpc-hc.sourceforge.net/ MPC/MPC-HC bruker DirectShow for dekoding av det meste og er derfor ikke helt i samme kategori som VLC og SMPlayer som bruker interne dekodere. MPC-HC syntes jeg forresten klart er den beste avspilleren for Windows og anbefales sammen med ffdshow/haali for omtrent samme formatstøtte som VLC/SMPlayer (ffdshow) men bedre grensesnitt. lukter kde av knappene Det stemmer, SMPlayer er QT. k-lite codec pack. Best spiller noen gang! Tar alt av filer og er VELDIG mye bedre enn VLC og så å si alle andre i HD filmer. Kan spille av en 1080p film glatt på en ok Pentium 4 maskin og dårlige laptopper. Prøv det med VLC, lag lag lag, mens med k-lite smooth og fint Først: K-Lite er ingen spiller, det er et system som installerer en rekke dekodere, filtre og demuxere for deg, samt eventuelt MPC som er en spiller. K-Lite er for det meste basert rundt ffdshow. ffdshow er DirectShow/VFW-filter basert på libavcodec. VLC bruker for det meste libavcodec til dekoding. SMPlayer er basert på MPlayer. MPlayer bruker libavcodec til dekoding. Med andre ord, libavcodec/libavformat er Gud og brukt av omtrent alt av avspillere som er frie. VLC, SMPlayer, Mplayer, KMPlayer, Xine (Dragon Player, Kaffeine) ffdshow, K-Lite, CCCP er eksempler i denne listen. Har du ytelsesproblemer er det ganske sikkert pga. din renderer, ikke dekoder. Jeg bruker MPlayer på min Atom-baserte mediasenter-PC med CPU-bruk på ~10% ved avspilling av 1080p video da rendereren er hardware-akselerert. Endret 24. februar 2010 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
j0achim Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) Anbefaler alle som er kresen på lyd å bilde å søke litt på google etter "SAF MediaPortal", dette er en codec pakke laget for MediaPortal av en bruker på MP forumet. Som kommer med allt du trenger for full DXVA og passthrough støtte for DTS, Dolby True HD, Master DTS mm. (du trenger ikke MediaPortal til å nyte godene av codec pakken) Endret 25. februar 2010 av j0achim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå