Gå til innhold

Samme nettverk forskjellige hastigheter

Anbefalte innlegg

Hei!

Da var jeg lei av å feilsøke selv, trenger litt hjelp av dere igjen!

Vi har en 10 m/bits linje ifra signal, men når jeg kjører itavisens bredbånds speedometer får jeg bare 1,5 m/bits opp og ned på stasjonæren min, mens bærbaren min er villig til 15,1 m/bits ned og 12,3 m/bits opp.

Noen tips?

PS: WiFi kortet er av typen: CNet CWP-854, vet ikke hva bærbaren har men er et intelkort på 54m/bits. Kjører også forresten Vista på bærbaren og Win7 på stasjonæren, resten av specs på stasjonæren står i sign.

Takk på forhånd =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare for "morroskyld" ta å koble bærbare til modemet/ruteren/switchen du har med en lan kabel og prøv på nytt (slå av wifi under testen)

Det jeg tenkte på er hvordan ruteren/switchen prioriterer hvem som får hastigheten mere en andre.

Lenke til kommentar

Er det så at du har trådløstnettverkskort på den stasjonære? Det som slår meg da som muligheter er at du har lang avstand i mellom og derfor dårlig signal. Evt at routeren prioriterer andre trådløseenheter før den stasjonære. Ellers er det raskere med kabel om du har mulighet til å bruke det. Så test den stasjonære med kabel og se om du får samme farta da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...