Salemonsen_ Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Hei! Da var jeg lei av å feilsøke selv, trenger litt hjelp av dere igjen! Vi har en 10 m/bits linje ifra signal, men når jeg kjører itavisens bredbånds speedometer får jeg bare 1,5 m/bits opp og ned på stasjonæren min, mens bærbaren min er villig til 15,1 m/bits ned og 12,3 m/bits opp. Noen tips? PS: WiFi kortet er av typen: CNet CWP-854, vet ikke hva bærbaren har men er et intelkort på 54m/bits. Kjører også forresten Vista på bærbaren og Win7 på stasjonæren, resten av specs på stasjonæren står i sign. Takk på forhånd =) Lenke til kommentar
TotalVarsling Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 inte så att du bara blandar ihop Mb og mb? =) låter juh lite troligt när du säger 1,5 og på den andra 15 =) Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2010 Hehe, nei. Har ei nedlastingshastighet på maks 100-150kilobytes pr sekund, mens bærbaren har vært oppe i 1500 kilobytes pr. sekund. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) Glem det. Endret 24. februar 2010 av Runar Lenke til kommentar
Apache Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Bare for "morroskyld" ta å koble bærbare til modemet/ruteren/switchen du har med en lan kabel og prøv på nytt (slå av wifi under testen) Det jeg tenkte på er hvordan ruteren/switchen prioriterer hvem som får hastigheten mere en andre. Lenke til kommentar
teaman Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Er det så at du har trådløstnettverkskort på den stasjonære? Det som slår meg da som muligheter er at du har lang avstand i mellom og derfor dårlig signal. Evt at routeren prioriterer andre trådløseenheter før den stasjonære. Ellers er det raskere med kabel om du har mulighet til å bruke det. Så test den stasjonære med kabel og se om du får samme farta da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå