Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Uberettiget følelse av ensomhet

Anbefalte innlegg

Litt bakgrunnsinfo:

Jeg er en gutt på 19 år

Jeg har vært sammen med ei jente i to år. Det har vært et veldig bra forhold og vi kom veldig godt overvens.

Det har vært litt turbulens i forholdet og det har gått opp og ned. Hun har slått opp med meg og jeg har slått opp med henne, og når det gikk nedover for meg og jeg begynte å se på andre jenter og fikk skyldfølesle for det så orket jeg ikke mer og gjorde det slutt med henne.

Men nå har jeg en følelse som jeg ikke tidligere har hatt når jeg har vært i sånne situasjoner. Jeg føler meg ensom, og at jeg ikke er verdsatt.

Spesielt når det gjelder jenter, når jeg snakker med de ansikt til ansikt går det bra der og da, men jeg føler at de syns vondt om meg. Jeg går rundt og føler meg som en idiot.

Jeg jobber med salg i en telefonbutikk og er en utadvendt type og er ikke redd for å gå opp til vilt fremmede å snakke med de. Og fremstår som veldig selvsikker og har litt den innstillingen at "uansett hva du gjør eller sier til meg så kan ikke det påvirke meg" utad.

Om jeg sender en melding på facebook eller telefon og ikke får svar med en gang begynner jeg å tenke: "Ånei hun syns jeg er en tufs..." Noe som egentlig er helt latterlig og jeg vet det selv. Men jeg får ikke tanken av å ikke strekke til ut av hodet mitt. Og det plager meg, spesielt når det nå er ferie så blir det veldig mye av nettopp facebook og tekstmeldinger og det blir jeg ganske frustrert av.

Edit: Vil bare legge til noe

En av de eneste måtene jeg føler at jeg prøve å takle dette på er et til tider latterlig trenignsregime med trening minst 6 dager i uken og selvfølelsen går helt til bånns om jeg ikke trener.

Endret av Fiske
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor lenge siden ble det slutt?

Den følelsen du føler er en helt naturlig reaksjon på et brudd, og det vil gå over.

Det som kan hjelpe på de gangene du tenker "Ånei hun syns jeg er en tufs..." er å si til deg selv, ikke bare i hodet ditt, men med stemmen din, "Hun svarer ikke fordi hun ikke ikke har sett meldingen enda."

Slik verbal overtaling kan du bruke til alle andre deler av selvfølelsen din også. Si til deg selv i speilet hvor bra du ser ut før du går ut av døren om morgenen. Si til deg selv hvor bra dagen kommer til å bli.

Hjernen din er vandt til å tyde tale til sannhet, så når du hører deg selv si at du er kongen av verden og det kommer til å bli en bra dag, så vil det overbevise underbevisstheten din til en viss grad slik at du føler deg som kongen av verden.

Det som er sikkert er at dette er en midlertidig følelse, som kommer til å gå over med tid. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...