Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Brun skjerm!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PCen står kanskje på i 15-30 min, så kommer det er brun farge over hele skjermen og jeg må restarte pcen. Har virket helt fint i måneder (er hjemmebygd).

Takk for hjelpen :)

Hva slags grafikk kort og PSU har du? (Kan være PSU er for svak, og blir overbelastet)

Lenke til kommentar

PCen står kanskje på i 15-30 min, så kommer det er brun farge over hele skjermen og jeg må restarte pcen. Har virket helt fint i måneder (er hjemmebygd).

Takk for hjelpen :)

Hva slags grafikk kort og PSU har du? (Kan være PSU er for svak, og blir overbelastet)

Cooler Master Real Power M620, 620 wat og Sapphire Radeon HD 5770.

Kan godt være det er det ja, koblet akkurat til 6 vifter, så kanskje det er det som er problemet.

Lenke til kommentar

He-he, den var ny.

Fargeforandring på hele skjermen hadde jeg tenkt selve skjermen, defekt backlight.

Ellers bruker fargeforandring å skyldes tempraturproblemer for gpu.

Sjekk temp og se at alt av vifter går.

Edit: Så ikke siste svar.

Koble fra viftene igjen, spesielt om du har flere vifter koblet til samme 3/4pin, se om det virker da.

Endret av Adjin
Lenke til kommentar

Om du har 6 vifter tilkoblet skulle ikke ha noe å si for det problemet ditt. En PSU på 620W skulle dra 6 vifter uten problemer, er det LED vifter drar de kanskje 20 W. Har selv 5 LED vifter, pluss 2 x HD 4870, 5 HDD og diverse annet med en PSU på 850 W.

Fargeforandring på skjermen skyldes vanligivs høy temperatur på GPU som Adjin sier. Kan også være skjermen, men da ville vel ikke en restart ha fjernet problemet for en stund?

Lenke til kommentar

Fargeforandring og fargeforandring... Det er som skjermen fryser seg, bare at det kommer en "fin" farge over hele skjermen. Vanligvis beige, svart, blå, brun og grønngul. Tror kanskje det har noe med skjermkortet å gjøre, har ikke gjort noe som helst overclocking what so ever. Har 6 vifter, 4 med LED og 3 av viftene er koblet til hovedkortet.

Lenke til kommentar

Har dette begynt etter at du koblet til de extra viftene?

Prøv isåfall å koble dem fra.

Prøv å bytte skjerm, se om det skjer der også?

Gå inn i bios og la den stå der, skjer det nå også?

Så kommer vi litt nærmere å finne ut av det.

Lenke til kommentar

Som jeg sa, jeg tviler på at noen vifter skulle forårsake fargeforandring på en skjerm, men jeg har da tatt feil før. :innocent:

Mulig det er skjermkortet, men det kan også skyldes selve kabelen fra skjermkortet til skjermen. Har du mulighet til å prøve en annen kabel, eventuelt en annen skjerm som tidligere nevnt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...