Gjest Nysgjerrig Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Har lest at dersom man er uheldig å mister hodet av en eller annen grunn, for eksempel i en tågulykke, så kan man se med øynene i cirka 10 sekunder etter at hodet faller av. Deretter så blir man kald på kinnene som følge av at blodet strømmer ut. Til sist får man "prikking" for øynene, mister synet og dør. Hele prosedyren skal visst være over på ca 20-25 sekunder. Høres meget merkelig ut. Ingen som har mistet hodet har vel vært i stand til å fortelle hvordan det var. Så hva tror dere? Fleip eller fakta? - Velger å poste anonymt siden jeg har venner på forumet som kansje tror jeg er tullete dersom de ser dette. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Lurer på hvem som har opplevd det og gjenfortalt... Tror ikke mye på dette nei alt av nervegreier, luftrør osv blir jo kuttet over... Lenke til kommentar
Gjest Eirik Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Du er ikke den eneste som lurer på det . Jeg har også hørt historier om tilfeller hvor hodet har beveget på øyene. En ting jeg lurer på, som i samme sjanger som dette spørsmålet, men bare omvendt; kan en kropp som nettop har mistet hode bevege seg, oppreist, i noen sekunder etter at hodet er hogget av? Som en refleks eller noe, i likhet med fisker. Grunnen til at jeg lurer på dette er at jeg hørte en grunn en historie fra den franske revolusjonen, som gikk i at dersom man kunne reise seg etter en tur i giljotinen, var man fri. Dette kom av at noen ganger ble ikke hodet hogget helt av. Dette løftet gjorde at de uheldige var så utrolig instilt på å reise seg etter at bladet var sluppet, for å vise at de levde, slik at de kunne gå fri. Så ofte så man at kroppen hoppet opp i stående stilling, fra å sitte på kne, uten hode. Er dette mulig? Var ikke meningen å kapre tråden eller noe, bare et lite "tilleggs-spørsmål" . Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 (endret) Så klart det funker .... hvis du er en zombie! Neida. Har lest om dette selv, og det er jo fascinerende. Fra et Science-forum: I once saw this Discovery Channel documentary about guillotines. There was a story about 2 scientists who wanted to know how long one can live without a head. One scientist had his head sliced off by a guillotine and the other watched his head. The head-less scientist was supposed to keep on blinking to let the other time how long he was still alive. Supposedly, he was alive for 15 or so seconds. As for people, it's probably just a second or two. The pain and blood loss would cause one to go into shock very quickly. I don't know for sure though; are we certain that the eye-twitching's not just a reflex, that it was voluntarily controlled? http://www.scienceforums.net/forum/showthread.php?t=5888 Annen interessant trivia: Kyllingen som levde i 18 måneder uten hode! Endret 23. februar 2010 av CypheroN Lenke til kommentar
Gjest Eirik Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 http://fyfaen.com/?p=501 Her er en video fra Sovjetunionen, hvor det ble utført eksperimenter på hunder, hvor blant annet hundehoder ble holdt i livet uten kropp. Hodet reagerte på ting som kiling med en fjær rundt øye osv. Dette beviser at i hvert fall noen pattedyr kan holdes i live uten kropp. Filmen "The X-Files: I Want To Believe" fra 2008 viste omtrent det samme bare på mennesker. Det virker ikke så usannsynlig at dette ikke skulle være mulig, ettersom det går på dyr. Dersom man kan holde et menneskehode i live uten kropp, kan det bety at hoder er ved bevissthet en stund etter at blodtilførselen blir kuttet, til hjernen ikke lenger klarer å fungere på det oksygenet den allerede har. PS: Videoen i linken er IKKE for pyser. 16+ Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 (endret) stakkars hunder. uansett om man kan leve litt uten hode velger jeg å beholde mitt! Endret 23. februar 2010 av Kakeshoma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå