Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor er clutch-luftenippel på golf 1,6FSI

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en clutch som er helt nede i bånn. Når jeg pumper kommer den etter en stund krypende på plass igjen. For så å gå tilbake etter litt kjøring. Jeg har i dag byttet bremseveske og luftet bremsene.

det hjelp ingenting, så da har jeg fått tips om å gjøre det samme med clutchen, men jeg vet ikke hvor nippelen er ??

Kan noe gi meg en forklaring(gjerne med bilde). Jeg er ikke veldig kjent i motorrummet dessverre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den sitter vel på slavesylinderen som er plassert ved clutchen som igjen er plassert mellom motor og girkasse...

Har du trykkluftutstyr til å lufte clutch, og hvorfor skulle det komme luft i systemet? Hvis du ikke har koblet av noen hydraulrør mellom master- og slavesylinder burde det ikke være luft der.

Kanskje heller master/slavesylinder som er gåen?

Lenke til kommentar

Ja, Nå har jeg luftet systemet. Både bremser og clutch. Det holder i 15 minutter så henger cltchen igjen. Spørs om det ikke er slavesylinderen som må byttes ?? Har lest at det kan være pakninger inn der som blir dårlig. Bilen går vanvittig mye i oslo sentrum og det er mye giring.

Er den grei å bytte? Har noen erfaringer ??

Lenke til kommentar

Masteren sitter ved pedalen! slaven på girkassa. har bytta flere av disse på jobb inkl min egen bil. den under bremsevæskebeholderen kalles hovedsylinder.

Takk for svar. Da skal jeg ta en skjekk for å se om det legger. Så ikke ut som slaven lakk i hvertfall. Bremsene funker perfekt. Jeg er ikke veldig flink på maeeking av bil men jeg lærer.

Er det noe spes som kan være trøbbel når jeg skal b ytte den. Noe dere VET ommer til å bli krøll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...