evenandreas Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 (endret) Allods Online er gpotatos nye MMORPG spill. Her kan man komme med spørsmål om Quests, bilder av Char(s) osv. Linker: EU US Wiki Endret 23. februar 2010 av evenandreas Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Det finnes allerede en allods online tråd? Ikke særlig aktiv da men. Vel siden prisene på US siden er alt fra 6 til 20 ganger dyrere enn i den russiske versjoen tviler jeg på dette er noe å bruke tid på. Man får en debuff når man dør etter 15min og den må man bruke en parfyme på for å få vekk, som man stort sett bare får fra itemshoppen. Helt absurd system. Lenke til kommentar
evenandreas Skrevet 23. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2010 Funker fett for meg da... Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Det var informativt. Jeg liker også spillet godt, men jeg gruer meg til jeg kommer høyere i lvl. Det er ikke så bra at det er verdt mer enn et vanlig subscription mmorpg. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Det finnes allerede en allods online tråd? Ikke særlig aktiv da men. Vel siden prisene på US siden er alt fra 6 til 20 ganger dyrere enn i den russiske versjoen tviler jeg på dette er noe å bruke tid på. Man får en debuff når man dør etter 15min og den må man bruke en parfyme på for å få vekk, som man stort sett bare får fra itemshoppen. Helt absurd system. Skulle ikke dette være gratis? Har jeg misforstått noe? Har spilt gjennom tutorialen to ganger og er på vei til å starte min tredje. Ganske bra spill så langt, og absolutt verdt å prøve. Jeg fant for øvrig en bug som gjør at jeg ikke får lagret noe som helst i tutorialen, men den tar heldigvis ikke lang tid å gå gjennom. Og ulikt Star Trek Online kan man faktisk slå av hjelpemeldingene her, så vi slipper å lære å ta frem sverdet hver bidige gang. Var litt forvirrende å styre tre stk samtidig, men nå er det favoritten min. Screenie: Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Det er gratis, men vesentlige ting som fear of death buffen må man mer eller mindre bruke penger på når man kommer i litt høyere level. Det koster også absurd mye for en bag feks. Ser ikke bra ut i det hele tatt, synd for spillet er rimelig moro. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Jeg har prøvd dette spillet noen dager nå og må si at det slo alle mine forventninger. Helt kanonbra synes jeg. Har ikke kommet til lvl15 ennå, og det er da man vil begynne å få Fear of Deat debuffen når man dør. Men det er gitt ut respons fra Utviklerne når det gjelder de nåværende prisene de har i item shop'en. De sier de skal høre på spillerne, og at de har tenkt å forandre prisene. Jeg spiller ihvertfall inntil jeg når så høyt lvl at det vil bli et problem. Prøvde den første instancen i går(Xaes). Gikk bra og jeg brukte pet'en min som off tank Jeg spiller summoner og har også en warrior i litt lavere lvl. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) Er fullt klar over at noen ting koster ekte penger, men har alltid trodd det kun var frivillige ting. Den FoD buffen høres idiotisk ut om man må bruke ekte penger på å bli kvitt den. I alle andre spill jeg har prøvd forsvinner den automatisk, og noen klasser kan kvitte seg med den med en skill. Jeg er ikke enig i at det ser dårlig ut. Greit det ikke er Crysis-grafikk, men det er mer enn bra nok for meg. Og det er jo tross alt om det er morsomt å spille som er det viktigste, og det er det helt klart. Edit: Etter patchen som kom i går/dag er det en stor sjanse for at du får beskjed om at Launcher.exe er ødelagt. Om dette skjer må du gå til bin-mappen (Allods/bin) og endre navn på launcher.exe til noe annet, f.eks launcher_backup.exe. Når du kjører denne vil spillet oppdage at filen er borte og lage en ny, og du kan spille som normalt. Siden filen er borte vil du nok få en feilmelding når du starter, men bare klikk Ok, Yes eller hva det nå står. Feilen er bare fordi filen er borte og ikke noe å bry seg om. Endret 25. februar 2010 av thecrow77 Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Det jeg har lest meg fram til om Fear of Death er følgende: Etter at du blir lvl 15 vil du få den etter at du dør. Da varer den ikke så lenge, men tida på FOG øker for hvert lvl. På lvl 40(maks lvl) så vil FOG vare i 51 minutt. Når du har fog vil du miste 25% av alle dine stats, denne kan stacke opp hvis du dør flere ganger. Etter fire ganger er du like "mektig" som en lvl 1 karakter. For å oppheve denne effekten må du bruke perfumes, tror en slik varer i 30 minutt. Og de prisene de har satt nå er visstnok så høye at man da kan spille i ca 10 timer for det samme som det koster å abbonere i en måned på WoW. Man har mulighet til å skaffe perfumes fra quests, men det er kun en engangsquest som gir deg 20 perfumes. Og så har du en daily quest som du må bruke 30 minutter på for 1 perfume. Kan neppe være en tilfeldighet at den også bare varer i 30 minutter. I pvp der man dør ofte så er man da tvunget til å ha perfume på konstant. I Pve Raids vil man nok trenge den konstant også. Kanskje kan man klare seg uten i vanlige instace runs hvis man spiller sammen med gode spillere slik at man nesten aldri dør. Vanlig solo questing går sikkert greit på lvl40, men hvis noen ganker deg så blir det jo et problem uten perfume. Får håpe de setter ned prisene på perfume slik at det ikke koster skjorta og ræva for å spille på lvl40. Utviklerne driver ihvertfall på med revidering av prisene i item shop nå. Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Er fullt klar over at noen ting koster ekte penger, men har alltid trodd det kun var frivillige ting. Den FoD buffen høres idiotisk ut om man må bruke ekte penger på å bli kvitt den. I alle andre spill jeg har prøvd forsvinner den automatisk, og noen klasser kan kvitte seg med den med en skill. Jeg er ikke enig i at det ser dårlig ut. Greit det ikke er Crysis-grafikk, men det er mer enn bra nok for meg. Og det er jo tross alt om det er morsomt å spille som er det viktigste, og det er det helt klart. Edit: Etter patchen som kom i går/dag er det en stor sjanse for at du får beskjed om at Launcher.exe er ødelagt. Om dette skjer må du gå til bin-mappen (Allods/bin) og endre navn på launcher.exe til noe annet, f.eks launcher_backup.exe. Når du kjører denne vil spillet oppdage at filen er borte og lage en ny, og du kan spille som normalt. Siden filen er borte vil du nok få en feilmelding når du starter, men bare klikk Ok, Yes eller hva det nå står. Feilen er bare fordi filen er borte og ikke noe å bry seg om. Faen at eg ikke så dette litt før! Avinstallerte hele driten og har begynt å laste den ned på nytt. Hadde kanskje vært en idè å googlet problemet mitt først egentlig... Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) Nei jeg mente ikke at grafikken ikke så bra ut, men at det ikke ser bra ut for fremtiden for spillet. Det kan godt være jeg klarer å snegle meg opp til 40 en gang, men med disse prisene blir spillet aldri et spill jeg kan spille mer enn en sjelden gang. Det er vanlig at "gratis" spill først setter absurde priser, for å se sette de ned noe(forsatt overpriset) for å virke som at de faktisk hører på spillerne. En veldig vanlig taktikk som lurer utrolig mange. Svaret de gav om at de skulle høre på spillerne er også veldig pr preget synes jeg, hadde de virkelig hatt disse intesjonene så hadde de tatt tak iproblemet med en gang. Og ikke ventet nesten en uke, og i tilegg hadde de fikset prisene med en gang, i stedet tar man seg rikelig tid. De får det til å høres ut som en feil, men viss det var en feil så hadde tingene blitt tatt tak i med en gang, i stedet så virker det som de sitter å ser litt på reaksjonen, kan vi ta så mye betalt tro? Å sette prisene alt fra 6 ganger til 20 gangerer dyrere enn i russland er så frekt at jeg spyr, noe av det verste jeg har sett for å være ærlig. Så jeg synes absolutt ikke det ser bra ut Håper jeg tar feil, for det er et flott spill! Endret 25. februar 2010 av Crispin Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Men er ikke dette fortsatt i beta? Så hvordan kan de ødelegge spillet med å overprise det nå? Det er jo godt mulig de prøver å balansere det. Og den 30 minutters questen kan kanskje bli mulig å gjøre hver dag etterhvert. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) Ja mye kan vel forandre seg og det håper jeg. Faktisk synes jeg spillet er så bra at det for min del gjerne kunne være en månedsavgift på rundt 100 kr. istedet for at man måtte kjøpe ting for å kunne spille end game. Endret 25. februar 2010 av Døgnvill Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) Klart mye kan forandre seg, men vær litt kritisk, tror dere virkelig de vil sette ned prisen nok, altså alt fra minst 4-5 ganger billigere enn det er nå? Og hvorfor sette prisen så høyt in the first place? Det er ufattelig frekt gjort, ytterst få har råd til slikt. Den frekkheten de har vist er det som irriterer meg mest og gjør at det er umulig å ta dem seriøst eller å stole på de. De skulle hatt en sub mulighet også, slik som d&d har, da hadde jeg mest sannsynlig spilt flittig. Endret 25. februar 2010 av Crispin Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) Grunnen til hvorfor de setter den så høyt kan ganske enkelt være for å hindre at folk kjøper dusinvis av potions og har dem på hele tiden. Da kunne de jo like gjerne ha fjernet hele buffen i første omgang. I stedet bør de se etter andre måter vi kan bli kvitt den på. Jeg ville ha fjernet stacking fra buffen, så den kun blir 25% (eller stacker opp til 25%.) I tillegg ville jeg har fjernet buffen fullstendig fra PvP. Den daglig-questen som gir 1 perfume burde kunne gjøres om og om igjen, eller gi oss ti perfumes eller noe sånt. Alternativt kunne vi kanskje ha crafted slike perfumes? Endret 25. februar 2010 av thecrow77 Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Det var visst meningen at denne FOG debuffen skulle kunne fjernes av healer klasser slik som man kan gjøre i Age of Conan, men det ble ikke slik. Mest sannsynlig fordi de ønsker å ha et monopol på å selge Perfumes. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Nå har vi fått item shop og her er prisene: It seems waiting for the EU store to open was worth it. The cost of gPotato points converts to 100 points = €1 (if bought in the lowest value of a 1000). You can buy more, and as you do you’ll get a little extra discount. With that out of the way, the prices! Large Perfume Kit (20 Perfume) – 200 Holy Rune – 700 Rough Dragon Hide Backpack – 450 Small Bag of Crystal Chips (10 crystals) – 70 Medium Bag of Crystal Chips (50 crystals) – 250 Potions (5 per stack) – 150 Ikke så verst, men for en hardcore gamer så blir det dyrere enn å spille et månedsbasert mmo. Perfume prisene er slik at du kan spille ca 2 timer hver dag i en måned for det samme som det koster å spille en måned wow. Nå trenger man jo ikke perfume hele tiden, men etter lvl14 får man noe som heter patronage. Man velger en patron som buffer karakteren din. Denne buffen kan man øke i lvl etterhvert. Det dumme er at buffen får du kun når du har perfume på og den buffen er så bra at du vil trenge den i pvp og pve instances/raids. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 (endret) Så vidt jeg vet er 1 Euro ca 8 norske kroner (brukte en Currency Converter på nettet.) En Large Perfume Kit koster med andre ord 1.611 kr, eller 80kr for en eneste flaske... Fem potions koster 1.200,- kr. Joda, ikke så verst... Endret 4. mars 2010 av thecrow77 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Allods er et herlig spill men med sine småfeil! Anbefaler det på det sterkeste å prøve det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå