Gå til innhold

Førstegangsbygger trenger help til komponentvalg

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har endelig bestemt meg for å realisere guttedrømmen. :D

Problemet er at jeg ikke har spesielt greie på vannkjøling siden det er første gang.

Har lest stickyene i forumet, så jeg har litt peiling

Jeg lurte på om dette her ser ut som et greit oppsett

Pumpe: Eheim 1250 vannsirkulasjonspumpe

CPU: Mist Folgefonna

GPU: 2x AC Twinplex Pro

Radiator: Mist Radiator 3x120

Tank: AC Aquabox

Hardware:

CPU: e8500

GPU: 2x 8800GT (g92) i SLI

Chipset: Asus Striker II Extreme 790i (har muligheter for vanntilkobling orginalt, så vurderer sterkt å vannkjøle chipsetet også.)

Kabinett: Corsair Obsidian 800D er på vei i posten, så plass vil ikke være et problem.

Ellers kan jeg si at jeg tenkte å kjøre 3/8" på slangene med mindre noen protesterer :p Systemet skal forøvrig overklokkes så langt remer og tøy kan holde.

Brude jeg heller gå for en AC Cuplex HD på CPUen? vil det være flere grader i forskjell?

Vil 3 stk Papst 120mm 18db på radiatoren være en flaskehals?

Ser forresten ikke bort i fra at CPU, GPU og chipset kan bli byttet ut om et års tid..

Vil jeg tjene på å kjøpe extreme versjonen av mist radiatoren eller blir det overkill? 2x120 extreme kansje?

Tenkte jeg skulle prøve å holde meg til microplex.no og digitalimpuls.no siden jeg trenger deler fra begge sjappene likevel.

Endret av Adversary
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil anbefale å handle fra utlandet. Da får du tak i klassekomponenter til en billig penge. Det norske nettbutikker tilbyr blir bare ræl i forhold.

Her er et skikkelig oppsett til dine komponenter. Dette kan bygges ut på, eller strippes ned. Det bør bli ca. samme pris som det du har satt opp.

http://www.aquatuning.co.uk/shopping_cart.php/bkey/6873a2c64b268b936805b3fed2635d2e

Har satt opp hos Aquatuning. Dette er en veldig god butikk, med utmerket service. Anbefales!

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Hehe, nå har det seg slik at jeg ble utålmodig og har alt bestillt, og nettopp installert vannkjølingen. Sliter bare litt med å få termisk kontakt på det ene skjermkortet.

Leit at jeg ikke visste det var så mye å hente på å bestille fra utlandet..

Om jeg har en cpu temp på 38 idle/55 load, er det mye? (e8500 overklokket til 4.2ghz @ 1.4V)

Endret av Adversary
Lenke til kommentar

Vil anbefale å handle fra utlandet. Da får du tak i klassekomponenter til en billig penge. Det norske nettbutikker tilbyr blir bare ræl i forhold.

Her er et skikkelig oppsett til dine komponenter. Dette kan bygges ut på, eller strippes ned. Det bør bli ca. samme pris som det du har satt opp.

http://www.aquatunin...805b3fed2635d2e

Har satt opp hos Aquatuning. Dette er en veldig god butikk, med utmerket service. Anbefales!

ser at du anbefaler Aquatuning ved flere anledninger. Prøvde å lage en konto der, men fikke ikke velge norge som land. Fikk bare velge melleom uk og irland.

Hvordan gjorde du dette`?

Er det virkelig så mye å spare på å handle der. Må jo plusse på Norsk mva ved tollen og da blir jo prisene ganske like som her hjemme...hvertfall på de delene jeg har sett på.

Feks NZXT SENTRY LX og AC "aquastream XT", 12V, Ultra.

Endret av cmf_Tiger
Lenke til kommentar

Toll hender det ofte du klarer å unngå :) Enkelte ganger må du betale, men du får ikke tak i de gode produktene i Norge uansett.

Aquatuning er etter min mening den greieste butikken å handle fra. De har godt utvalg, fine priser og god service. Ber du dem sette ned verdien på pakken gjør de sikkert det - slik at eventuell MVA blir langt billigere. Min favorittbutikk hvertfall :)

De har også et godt handlevognsystem, som gjør at jeg slipper å ta prt screen osv :p

Konto lager du lett ved å gå til aquatuning.de, og trykke på 'new customer' eller hva det står. Der kan du velge Norge ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...