Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Plutselig reboot - neste oppstart mus tastatur = ingen kontakt

Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

Jeg har nå nylig merket små problemer med pc'en min. Hardware kan dere se i signaturen.

Problemet er som følger; Når jeg skal spille av en film i f. eks VLC som jeg bruker mest får jeg av og til pixler som endrer farge, dette er store pixler med en dryss av farger som popper opp rundt på skjermen i tide og utide.

Noe sier meg at det er skjermkortet. Men jeg vet ikke, har merket dette før når jeg kjører høye frekvenser på skjermkortet og lav hastighet på viften på skjermkortet, så får jeg flimring og andre uvanligheter i skjermbildet. Men nå gikk den plutselig av og jeg merker mer til dette enn før..

Skjermkortet kjøres nå på; 637 core clock, 1373 på shader clock, (denne blir justert av core clock) og 1175 på memory clock. Jeg har surfet litt rundt og jeg skjønner at dette ikke er spessielt høyt i forhold til hva et vanlig gtx 295 skal klare!

Noen som har noen forslag til hva som kan være gale?

Blir svært takknemmlig for alle svar!

- Jonas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ligner veldig på symptomene jeg hadde på mitt første 4870X2.

Til slutt nektet kortet å starte i det hele tatt.

Returnerte det, og fikk beskjed at det trolig var den ene GPU'n som var gåen.

(Nå kjører jeg alltid manuelle vifter ved hard spilling)

Kjøpte et Gainward 4870X2 GS med 2 store vifter istedet.

Lenke til kommentar

Hmm, tror muligens det kan være skjermkortet ja.. PC'en starter, men plutselig går den av.. Noen ganger vil den ikke starte skikkelig heller, prøvd og finjustert settings i bios.. Og nå kjører jeg mye lavere frekvens med samme volt, og minnet er klokket ned en del for å prøve å utelokke CPU..

Så, hva i huleste kan være gale? Jeg kjører diverse 3Dmarks og 3Dvantage tester uten problemer, og bildet flimrer ikke engang om hastigheten på viften er høy nok (40%+) så det virker nesten litt rart at det kan være skjermkortet og..

Vær så snill, tenk dere nøye om og gi meg noen eksempler på hva som kan/bør gjøres! Tusen takk

- Jompio

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...