Gå til innhold

Bass - Tips til massive basslåter


Hansy

Anbefalte innlegg

Har søkt litt, og ikke funnet noen fornuftige tråder som omhandler det samme.

 

Uansett, jeg søker etter hiphop/rap-musikk, med massive bassslag, og gjerne type frekvenser,som får hus og vegger til å riste.

 

Jeg søker ikke hverken klassisk, orkester, rock, trance,eller whatsoever. Dette omhandler KUN musikk innen sjangeren Hiphop og Rap (og lignende,selvfølgelig).

 

Her er det helt valgfritt om man ønsker å legge ut sangnavnet, eller en youtube låt. Innlegg skal ikke omhandle kritikk, eller omtaler om låtene. Slike innlegg blir slettet.

 

Hver eneste som lager et nytt innlegg,skal komme med låt, eller youtubefilm.

 

Starter jeg da med:

 

Lil Wayne - Nigga Wit Money

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Suspicious Stench - Ghost Town

 

http://www.youtube.com/watch?v=BwrmnXPTSBc

 

Det er riktig nok ikke rap eller hiphop, men dub step får være close enough ;)

 

Er i hvert fall 10x sykere bass i denne enn noen rap-låt jeg har hørt hittil. Har ennå tilgode å høre partiet rundt 1:06-1:07 slik det er ment å høres. Og da har jeg prøvd i hvert fall 5 forskjellige kombinasjoner av subwoofere og hodetelefoner, ingen gikk lavt nok frekvensmessig ;)

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Er i hvert fall 10x sykere bass i denne enn noen rap-låt jeg har hørt hittil. Har ennå tilgode å høre partiet rundt 1:06-1:07 slik det er ment å høres. Og da har jeg prøvd i hvert fall 5 forskjellige kombinasjoner av subwoofere og hodetelefoner, ingen gikk lavt nok frekvensmessig ;)

Nå er jeg ikke 100% sikker, men min litt eldre 10" "analoge" B&W ser ut til å takle dette.

 

Når det gjelder sanger så kan jeg forslå følgende;

 

Djay (Terrence Howard) - Whoop that Trick (fra Hustle & Flow soundtracket. Og ja, det er skuespilleren selv som synger :p )

Paul Wall - Sittin' Sidewayz

Dead Prez - Hip Hop

 

Og til slutt 2 av mine favoritter;

Kelis - Bossy og sjefslåta, Busta Rhymes - Holla.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Spotify-linker:

Q-Tip - Move

Kanskje ikke så lav frekvensmessig, men det pumper og går...

Q-Tip - We Fight/We Love

 

Suspicious Stench - Ghost Town

 

Det er riktig nok ikke rap eller hiphop, men dub step får være close enough ;)

 

Er i hvert fall 10x sykere bass i denne enn noen rap-låt jeg har hørt hittil. Har ennå tilgode å høre partiet rundt 1:06-1:07 slik det er ment å høres. Og da har jeg prøvd i hvert fall 5 forskjellige kombinasjoner av subwoofere og hodetelefoner, ingen gikk lavt nok frekvensmessig ;)

Holy f*ckin smoke! Der måtte suben gi tapt gitt...Men funka som juling i studio-headsettet, Sennheiser HD380 Pro (går vel ned til en 8Hz før den begynner å dabbe av, og da har jo øret kobla ut for lenge sida...). Føles helt drøyt med headset på det dypeste partiet, durer i hele huet.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...