Gå til innhold

Rimelig gigabit trådløs router

Anbefalte innlegg

Trenger å erstatte Telenor-routeren min med noe som gir gigabit til filserveren min. Har per idag ingen trådløse enheter med N, men det kan jo komme. Håper å komme rimelig fra det, men det må jo fungere.

Har sett på D-LINK DIR-655 og ZyXEL NBG-460N. Begge ligger rett under 800-lappen.

Forslag / erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DIR-655 er bra den, så lenge du har siste firmware på den.

Om du er villig til å gå litt opp i pris, kan du jo se på Asus RT-N16 eller Netgear WNDR3700. Sistnevnte har også støtte for 5 ghz WLAN i tillegg til 2,4.

Så du anbefaler D-LINK foran Zyxel? Vurderer Zyxel siden jeg har Zyxel modem. Har inntrykk av at en del slike bokser kan ha litt problemer med å bli venner og tenkte at samme klistremerke på boksen vil øke sannsynligheten :roll: Har ikke tenkt å gå opp i pris med mindre det er en svært god grunn.

Lenke til kommentar

Det skal ikke være noen kompabilitetsproblemer uansett når det gjelder ethernet.

Linksys WRT320 er i samme prisklasse som DIR-655 og har dual band trådløs.

Buffalo WZR-HP-G300NH har 64MB RAM og er rå på rekkevidde trådløst.

DIR-655 har bare 16MB RAM og jeg har sluttet å anbefale den. Velger heller nyere routere med mere minne.

Når det gjelder bittorrent mm er det RAM som er mest utslagsgivende for ytelse.

Spørsmålet er også om du kunne tenke deg mere funksjonalitet enn en router med låst firmware har?

http://www.dd-wrt.co...x.php/Tutorials

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Det skal ikke være noen kompabilitetsproblemer uansett når det gjelder ethernet.

Linksys WRT320 er i samme prisklasse som DIR-655 og har dual band trådløs.

Buffalo WZR-HP-G300NH har 64MB RAM og er rå på rekkevidde trådløst.

DIR-655 har bare 16MB RAM og jeg har sluttet å anbefale den. Velger heller nyere routere med mere minne.

Når det gjelder bittorrent mm er det RAM som er mest utslagsgivende for ytelse.

Spørsmålet er også om du kunne tenke deg mere funksjonalitet enn en router med låst firmware har?

http://www.dd-wrt.co...x.php/Tutorials

Det ble en Linksys WRT320 fra Amentio. Jeg tolket det som at du anbefalte denne. Så hvis den suger... :) Takk for hjelpen.

Edit: Svaret på spørsmålet er forresten: Nei ;)

Endret av espenoen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...