Gjest Kjellern Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Som emnetittelen tilsier så begynner jeg å lure på om jeg har problemer med alkohol. Skal ramse opp det jeg kommer på i farta: - Jeg føler ofte et sug etter alkohol. - Jeg drikker ofte alene. - Når jeg har tatt en slurk så er det nesten umulig å slutte. - Jeg tåler mye alkohol. - Jeg bruker en del penger på alkohol. Kansje pga at jeg tåler mye. - Jeg kan drikke på morgenen etter et fyll for å komme "i balanse" og for å bli kvitt fyllesyke. - Jeg har stjålet alkohol av venner og familie. - Jeg tabber meg ofte ut i fylla. Sier og gjør ting som er helt borti natta. - Foretrekker brennevin. Effekten kommer fortere da. Men øl er jo greit det også. - Ser jeg alkohol eller tenker på alkohol så får jeg et stort sug. - Venner og familie sier at jeg må roe meg ned på drikkinga. Noen mener allvor og noen sier det på skøy. - Har vært fyllesyk og stinket alkohol på jobben. Arbeidsgiver ble sinna som en katt som nettopp har blitt tråkker på halen, og jeg fikk ta blodprøve. Hadde 0,54 promille. + At det ble tatt leverprøve. Hadde en verdi av et eller annet som lå på 2,4. Har man mer enn 2,0 så er det skadelig drikking man driver med i følge legene. Drikker alkohol hver fredag og lørdag. Ofte en halvliter 40% brennevin eller mer. Vanligvis blir det litt mindre på lørdagen med tanke på lommeboka. Hva tror dere? Hvis du som leser dette var i samme situasjon som meg hva ville du foretatt deg da? Er det bare å innrømme at jeg er en alkoholiker? Selv om jeg ikke ser på meg selv som det. Er forresten en gutt på 22 år. Takker for svar. Mvh Kjell Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Om det går utover skole/arbeidsliv vil jeg si du har et problem med drikkingen, ja. Dog er ikke jeg noen lege/whatever, så blir bare min mening. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Min mening er nok også at du burde roe ned litt på drikkingen... Lenke til kommentar
Runar Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Du har vel egentlig besvart spørsmålet ditt? Punkt 1 og 3 burde jo være nok til å forstå at du bør roe ned, og om mulig ta kontakt med noen som kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 la merke til en ting jeg. "- Jeg tabber meg ofte ut i fylla. Sier og gjør ting som er helt borti natta." når jeg så det så var det første jeg tenkte at denne mannen må virkelig være alkoholiker. dette er ikke normalt for vanlige folk. du bør innlegges snarest! Lenke til kommentar
Erigon Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) Ja, dessverre. Ville tatt det opp med fastlegen, eventuelt bedt han henvise deg videre hvis han ikke har noe å komme med. Men det høres jo ut som om du er litt på riktig vei når det gjelder å innse det. Det er vel første steg på veien. Lykke til! PS. Har ingen erfaring selv, og det føles kanskje litt voldsomt, men ser noe info på: www.blakors.no Endret 24. februar 2010 av Erigon Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter! Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Kan også legge til at det er noen drittsekker her i bygda som utnytter meg da jeg er beruset. Hvis jeg tilfeldigvis møter dem i ukedagene og er edru så er de greie nok. Men i helgene derimot, da er jeg ute og sjangler på sykkelen, og da støter jeg vanligvis på denne "råne-gjengen" som tror de er så kule. Da overtaler de meg ofte til å gjøre idiotiske ting bare for at de skal få seg en god latter når de ser meg falle av sykkelen i ett eller annet "stunt" eller mislykkes med noen andre av ide'ene deres. Har hørt ufine ting fra en i gjengen også "Du er alkis og ingen vil være sammen med deg" sa han og kjørte avgårde. Det tok meg ganske hardt...Men faktum er at disse folka VIL være sammen med meg. Bare for å plage meg, utnytte meg og le av meg. Skjønner ikke hvorfor de skal utnytte meg på den måten! Kan jo være for at jeg er en smule spesiell og ikke som alle andre. Men heldigvis har jeg gode venner også som støtter meg og synes at jeg er "jævlig grei" og en "morromann". Det setter jeg stor pris på! Har fått høre fra mine gode venner at "råne-gjengen" snakker bak ryggen på meg. Sier til alt og alle at jeg er dom i hodet og alkis. For noen uker siden så begynte jeg å ta omveier i helgene da jeg har drukket for ikke å støte på disse personene. Har funket greit og har ikke sett dem på flere uker nå. Blir bare så grenseløst forbannet og trist da folk utnytter meg på den måten! Åh, det hjalp å skrive det ned. Takk til alle som gidder og lese dette, og takk til alle som gir seriøse svar. Det kan hjelpe meg mye og det setter jeg stor pris på. Takk Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) Ja, det ser ut som du har et alkoholmisbruk, og sannsynligvis også avhengighet. Ta kontakt med fastlegen, han/hun vet hva som bør gjøres. Lykke til! Endret 25. februar 2010 av DuTTZi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå