antilope118 Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Hei! Jeg har et Creative X-fi elite pro lydkort og hjemmekinoanlegget er Pioneer DCS-585 mellom de har jeg en optisk kabel, ser mye filmer i mvk format(1080p). Det jeg lurer på er hva jeg skal velge på instillingene på lydkortet under "Digital output sampling rate" 48khz eller 96khz?? Hører litt forskjell mellom dem men vanskelig for meg å si hvem som er best. Har søkt over alt på nettet nå og funnet mye info, men ikke noe som sier hva jeg bør velge til mitt formål og oppsett.. Håper noen av dere kan hjelpe meg.. Takk! Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Jo høyere jo bedre, spesielt om lydformatet støtter det. Men, vær obs på at du kan få problemer på lyden i feks spill og må sette denne ned om du hører smurfestemmer Lenke til kommentar
antilope118 Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2010 takk, hvordan kan jeg se hvordan lydformatet på filmene på pc'n er? og hva er 48khz og hva er 96khz beregnet for?? kan det ikke medføre noen ulemper i å ha 96khz? Eller er det sån at 96khz er klart best og om lydfilene ikke støtter denne frekrensen blir ikke lyden noe dårligere fordet?? takk som hjelper meg,, Lenke til kommentar
antilope118 Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2010 etter litt mer testing nå så merker jeg at når jeg har på 96khz har jeg kunn lyd i fronthøytalerne, men på 48khz har jeg 5.1 surround.. hvorfor det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå