Gå til innhold

Hva er sjangsen for at H50 lekker?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på hva sjangsen er for at H50 leker?

Jeg har satt opp et system som skal bestilles, men blir så stygt med CM V8, og siden det er 800D som skal være kabinett, så ville det vært greit med H50.

Jeg stoler ikke på vannkjøling, men kanskje jeg gjør et undtak!

Noen av dere som har vannkjøling? H50?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den kan vell nesten ikke kalles for vannkjøling. Blir vell heller en slags "wannabe-vannkjøling". Tror ikke du skal engste deg for lekkasje. Dersom det skjer er det bare å kjøpe seg en ny pc og sende regninga til Corsair ;-)

Hehe, har sett at Corsair har dekket 3-5 pcer som har vært utsatt for lekasje, men de sier selv:

" Leaking H50s are rare and up to this point have been handled on a case by case basis, there is no Guarantee that we would be able to cover damaged components, and there is no guarantee that we would not."

Så jeg vet ikke, skal jeg gå for denne wannabe vannkjølingen? Eller Cooler Master V8 ?

Lenke til kommentar

Hva er du ute etter? stille pc eller heftig overklokking?

Skal du ha stille pc ville jeg gått for Noctua 120 mm, dersom du skal overklokke ville jeg gått for 140 mm utgaven. H50 er ikke en dårlig kjøler, men den er heller ikke blant de beste. En Noctua med 2x140 mm vifter skal gi lavere CPU temperaturer enn H50.

Innlegg 2k :)

Lenke til kommentar

Hva er du ute etter? stille pc eller heftig overklokking?

Skal du ha stille pc ville jeg gått for Noctua 120 mm, dersom du skal overklokke ville jeg gått for 140 mm utgaven. H50 er ikke en dårlig kjøler, men den er heller ikke blant de beste. En Noctua med 2x140 mm vifter skal gi lavere CPU temperaturer enn H50.

Innlegg 2k :)

Ute etter en stille pc, og overklokk, ikke mye, men en I7 920 til 3,0 ghz er vel ikke noe problem. Kan kanskje presse den lengre, men kommer an på temperaturen.

Har sett på Tuniq Tower Extreme 120, og tror jeg tar den.

Den er fin og virker bra etter det jeg har lest!

Er den til å anbefale ?

Lenke til kommentar

Tror den er et bra valg. Virka som den er ganske så identisk som Noctuaen med tanke på resultater. Eneste forskjellen er at Noctua har 2 stk 120mm vifter, mens denne har kun 1. Det jeg lurer på er om Noctuaen med 2 stk vifter på U.L.N.A muligens er litt roligere.

Lenke til kommentar

For å komme eventuelle problemer i forkant, kan man starte opp H50 før man har montert den. Man trenger bare koble til en 3 pins vifte-plugg til pumpen. Selv om sjansen er minimal for at den skulle lekke rett fra fabrikken, vet en jo aldri.

Fungerer alt greit, burde sjansene også være små for at den skulle lekke senere. Eneste man bør passe på er at tubene ikke får knekk på seg mens man monterer eller når det er ferdig montert. Dette kan lett skje, spesielt ved radiatoren, siden den er ganske tung. Så man bør passe på at radiator eller pumpe ikke henger og dingler fritt under montering, og at tubene ikke drar i festene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...