[FH]Homer Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Hei! Til høsten så skal jeg begynne studere helst ved UiO. Men det jeg lurte på var, hvilken studieretning er det flest jenter? Hørt at det er en del jenter som går biologi og få som går IT, er det noen andre som har erfaring? Lenke til kommentar
galskab Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Jeg går 2. klasse realfag, og vi er 6 jenter og 15 gutter, hvis det sier deg noe. Lenke til kommentar
operg Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Ganske sikker på at kjemi er et studie som tiltrekker mange jenter, slik er det i hvert fall på NTNU. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Jeg går 2. klasse realfag, og vi er 6 jenter og 15 gutter, hvis det sier deg noe. Han spør om hvordan det er på universitetet. Trådstarter: Kjemi og biologi er typiske fag hvor det er mye jenter, har jeg inntrykk av her på NTNU. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Folk velger ofte veldig tradisjonelt. Typiske kvinneyrker har flest kvinner. Sjukepleierutdanninga er eit godt eksempel på ei utdanning som er veldig kvinnedominert. Du finner også forholdsvis få jenter med fordjupning i matte, fysikk og mekanikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå