Gå til innhold

Vitel konkurs?

Ziera

Anbefalte innlegg

Vitel gir seg ikke og kjører på med inkassokrav igjennom useriøse Visma Invoicia AS

Jeg er en av de mange som ikke betalte det horrible etterkravet fra Vitel. Avregning som de kaller det.

Jeg klaget selvsagt men de kjørte likevel kravet til inkasso.

Jeg klaget deretter til inkassobyrået (omtvistet fordring), men inkassobyrået kjørte også likevel videre. Selvsagt ulovlig men det bryr ikke Visma seg særlig mye om.

Nå har jeg nok en gang varslet Visma Invoicia om at kravet er totalt urettmessig og at det ikke vil godtas slik det framstår nå!

Jeg har videre bedt Vitel om å innklage med til Forliksrådet om de ønsker det. Jeg betaler ikke denne svindelen slik de har lagt opp til her!

Er det flere enn meg av de som ikke betalte etterkravet som nå ber Vitel om å ta dette til forliksrådet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Ny mail fra Vitel angående penger jeg har til gode:

Hei,

Vi beklager at du ikke har fått til gode på konto enda, og at du heller ikke har fått mer informasjon fra oss. Vi hadde regnet med en del innbetalinger fra våre skyldnere, noe som gjorde at vi regnet med snarlig utbetaling til deg. Dessverre har ikke våre skyldnere holdt sine lovnader, og det har ført til at vi har havnet i en vanskelig likviditetssituasjon. Pr dags dato har vi ingen midler til å utbetale. Vi jobber konstant med å få inn penger, både gjennom avtaler med skyldnere og også i noen tilfelle rettslig. Dessverre tar også dette tid. Vi utbetaler så raskt det lar seg gjøre, og beklager på det sterkeste at våre økonomiske problemer fører til forsinkelse i utbetalingen.

På grunn av den økonomiske situasjonen har vi også måttet nedbemanne igjen. Det sitter nå bare en kundebehandler igjen på Vitel, og det medfører at svartid på henvendelser har økt. Vi regner for tiden med svar innen fem til tyve dager, avhengig av hvor mange henvendelser vi får inn.

Lenke til kommentar

Etter et ganske hissig svar sendte jeg epost til Glenn Nøyseth (?) med supportadressen på cc.

Fikk i dag telefonoppringing og ble tilbudt 50% av utestående sum.

Noe i tvil om jeg gidder akseptere denne av prinsipp - men alternativet er jo at pengene KAN gå tapt.

Lenke til kommentar

Flere har fått utbetalt alt sitt tilgodehavende og at noen av oss da kun skal få halvparten er simpelthen meget kritikkverdig.

Å presse folk til å godta en urimelig avtale med trussel om at de ikke få noesomhelst hvis ikke det godtas er rett og slett tyveri satt i system, men kommer ikke som en overraskelse hva angår andre forhold Vitel har å vise til i denne saken.

Hvis de har mulighet til å utbetale deler av tilgodehavende så skal de da for svarte svingene gjøre det, OMGÅENDE!!!!!!,

for så å betale resten senere, naturligvis.

Signerer gjerne på at de i første omgang utbetaler 50% av mitt tilgodehavende,

men IKKE at de da skal slippe å betale det resterende! No way !

Dette handler om Viteleierne; Glenn Nøstdahl og Raymond Henriksen sin lyst til å rydde opp etter sine økonomiske overgrep.

Her er Vitel Sfæren:

http://tb.no/nyheter...feren-1.1444694

Facebook; Folk som er svindlet av Vitel:

http://ja-jp.faceboo...132092553509746

Vitel har ikke penger til alle samtidig:

http://forbrukerport...0/1284027012.33

Tok ut millioner før kollaps

http://www.dn.no/ene...icle1979598.ece

En samling av flere nyhetssaker:

http://www.webavisen.no/siste-nytt-om/vitel.htm

Endret av iRobot
Lenke til kommentar

Etter et ganske hissig svar sendte jeg epost til Glenn Nøyseth (?) med supportadressen på cc.

Fikk i dag telefonoppringing og ble tilbudt 50% av utestående sum.

Noe i tvil om jeg gidder akseptere denne av prinsipp - men alternativet er jo at pengene KAN gå tapt.

Hva er mail adressen til Glenn Nøyseth? Jeg har i lang tid forsøkt å få utbetalt ca. 7.500,- jeg har tilgode. Får det samme svaret hver gang - at det jobbes med saken hos regnskap - siste melding var at saken lå til behandling på ledernivå...........hva nå enn det innebærer.

Fristende å sende en mail til Mr. Glenn og se hva som skjer.....

Fortvilet!

Lenke til kommentar

Tja. Var Raymond Henriksen jeg pratet med på telefon forresten.

Han kunne fortelle at firmaet har oppsagt sine medarbeidere på support, samt har de inne èn sykemelding som gjør at det bare er en person som sitter å besvarer henvendelser. Dette må jo nesten være Henriksen ettersom det var han jeg pratet med?

I tillegg vet vi jo allerede at Vitel har foreslått akkordavtaler til næringsdrivende. Altså at de betaler 35 øre per krone de skylder.

Denne informasjonen lover ikke godt for oss som har utestående. Dersom firmaet går konkurs kommer vi private i siste rekke. Jeg har derfor valgt å ta det jeg kan før dette eventuelt kan skje.

De sier de skal utbetale 100% dersom man avventer - men er ikke interessert i å gjøre det når situasjonen er som den er...

Skal også nevnes at jeg selvfølgelig ikke er fornøyd med avtalen.

epostadresser tar vi på pm.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...