Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med å ta "lange" serier med bilder for så å sette dem sammen til film (også kalt "time lapse capturing"?).

Jeg har prøvd litt med Pine Tree Computings "camera controller" og Premiere til å lage filmen. Men resultatet ble ikke helt som forventet og litt for hakkete.

M-bite

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har dessverre ikke prøvd dette, men det høres spennende ut. For at videoen ikke skal bli for hakkete vil jeg tippe at du minst bør ha 15-20 bilder pr.sekund. 30 vil være bra.

Dette var interressant, kan du fortelle mer?

Hva slags kamera støtter denne programvaren? Hvor lange tidsserier er det snakk om?

Lenke til kommentar

Funker på de fleste Olympus-kameraene.

Jeg vil tro du bare må sette opp hastigheten på serien, dvs du kan jo ta ett bilde i minuttet f.eks., og så vise 30 bilder i sekundet. Det viktige er naturligvis at kameraet må stå stødig?

Kan jo bli stilig å f.eks. ta bilder av himmelen/skyer over litt tid (det vanligste eksempelet), men det fins jo mange andre områder også vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Litt av problemet ligger i at kameraet mitt ikke har riktig firmware versjon. Ny versjon må legges inn av verksted og koster 250 + frakt + mva. Dette versjonsproblemet gjør at jeg ikke får lastet ned bildene etterhvert som de tas og derfor er minnebrikken den begrensende faktor.

Har foreløpig bare prøvd skyer, men har tenkt å sette opp kameraet med utsikt over havna med båttrafikken. En annen idé er å ta en serie av en tidevannsstrøm, får se hva tiden bringer.

Er litt skeptisk til å gå fra kamera og pc, så jeg må nok ta opp lesing i sommer.....

M-bite

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...