billyodd Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Hei:) Når jeg er i windows er oppløsningen valgri slik jeg ønsker og jeg kjører "landscape" slik at jeg bruker hele skjermen Men når jeg skal spille får jeg ikke endret oppløsningen slik at jeg får strukket bildet, så med andre ord så sitter jeg med en firkant-skjerm når eg spiller. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Hvilket spill er det snakk om? Mulig du må endre på "Aspect Ratio" i de spillene du spiller. Sjekk i instillingene på spillet. Lenke til kommentar
billyodd Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) Hvilket spill er det snakk om? Mulig du må endre på "Aspect Ratio" i de spillene du spiller. Sjekk i instillingene på spillet. Herlig... Takk for raskt svar; samtidig beklager rotete og dobbelt-opp-innlegg. Jeg får problemer i Battlefield 2 - og 1942, samt starcraft og c & C Generals. Hvor og hvordan kan jeg endra aspect ratio? Jeg får altså ikke opp noen alternativer inne på spillets innstillinger som gjør at jeg kan endre til den oppløsningen jeg vil. Får kun var blant "firkant" oppløsninger Endret 26. februar 2010 av billyodd Lenke til kommentar
NuDimon Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Eldre spill er laget i en tid hvor man ikke hadde widescreen skjermer. Derfor har man ikke lagt til slike oppløsninger. Eneste unntaket i listen er Battlefield 2 hvor man valgte vekk widescreen grunnet pga. multiplayer balansering... Lenke til kommentar
Merko Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Det skal uansett være en instilling i Windows eller noe som gjør at det blir "Stretcha" ut. HL1 fra 1997 har jo widescreen oppløsninger. Lenke til kommentar
billyodd Skrevet 6. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2010 For å si det slik..... BF 1942 funker i widescreen, så det e bare fjas... Men kan d ha noe med en innstilling som har gjort at skjermkortet automatisk legger til rette for "firkant-bilde"? Er så merkelig at det særlig med EA-games spill blir knot, mens andre spill ikke blir påvirket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå