MrAvionics Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 (endret) Hvis jeg legger på to av A innland valørløs frimerker, vil det da gå som dobbel porto? Slik at jeg kan sende ett brev som veier over 20g men under 50g? Edit: endret hele førstepost grunnet nytt spørsmål. Endret 24. februar 2010 av ArneAustenaa Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 (endret) Nei Edit: Eller, du kan jo, men det kommer nok ikke lenger enn sorteringssentralen. Såfremt det ikke er en med veldig god tid som kommer over brevet ditt Endret 23. februar 2010 av Kaktuz Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 23. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2010 hmm, syntes jeg husker min mor pleide å gjøre det før Men ok, ta må jeg nok gå til innkjøp av frimerker så fort som over hode mulig Men takk for svar kaktuz! Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Jeg tar med brevet til posten og kjøper ferdig frankert konvolutt til 12kr, lett. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Det kan nevnes at jeg har sett det blitt gjort i min barndom. Men jeg tror ikke du kan forvente at det går på et sted hvor du har mulighet til selv å skaffe frimerker enkelt. Dessuten tror jeg det kan være greit å ha en særavtale med postverket om akkurat dette. En ting jeg føler for å tilføye er at Posten ® forskjellsbehandler folk litt for å gjøre dagen deres enklere. F.eks. så er det å få en pakke på døra en tjeneste man vanligvis betaler for, mens i bygda hvor jeg vokste opp var dette noe vi fikk gratis (i den form at budet tok med seg pakken første dagen og forsøkte å få den utlevert, hvis ikke noen var hjemme så ble det med følgebrev og selv-henting i "byen") etter at det lokale postkontoret ble nedlagt, og der nermeste kontoret nå er ~20 km unna. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 23. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2010 12 kroner? Ja men jeg tenker på A-post til 8.50 =) Men er ikke alltid i byen så lettere å legge brevet i den rød postkassa med min postkasse =) Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Det kalles service, ikke forskjellsbehandling... Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 23. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2010 Det kan nevnes at jeg har sett det blitt gjort i min barndom. Men jeg tror ikke du kan forvente at det går på et sted hvor du har mulighet til selv å skaffe frimerker enkelt. Dessuten tror jeg det kan være greit å ha en særavtale med postverket om akkurat dette. En ting jeg føler for å tilføye er at Posten ® forskjellsbehandler folk litt for å gjøre dagen deres enklere. F.eks. så er det å få en pakke på døra en tjeneste man vanligvis betaler for, mens i bygda hvor jeg vokste opp var dette noe vi fikk gratis (i den form at budet tok med seg pakken første dagen og forsøkte å få den utlevert, hvis ikke noen var hjemme så ble det med følgebrev og selv-henting i "byen") etter at det lokale postkontoret ble nedlagt, og der nermeste kontoret nå er ~20 km unna. Bor en mil ifra byen [En veldig liten by ]. Men det er jo ikke vanskelig for noen å få tak i frimerker nå lengre... Bestille på Posten.no =) Også har vi ett postbud som er veldig snille =) Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Min tante, som er postbud og har vært det i hundre år, sier at de tar med brev og penger. Men, det kommer nok litt an på hvor du bor. Herover på bygda er det nok større sannsynlighet for at det går bra enn om du bor i en eller annen by. Jeg får post både her og i Oslo, og merker et hav av forskjell på hvordan postverket behandler posten min. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 23. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2010 Ja da tar de nok brev med penger her hos oss også. Som sagt litt utenfor en LITEN by. De gjorde det ihvertfall før hos oss =) Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Det kalles service, ikke forskjellsbehandling... Det kalles for begge deler, helt etter hvordan man ser på saken. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Skal du sende et brev, og ikke har frimerke for hånden. Dropp frimerket, skriver du navnet ditt og din adresse på baksiden, får du en regning med porto i retur, mens mottakern får brevet. Skriver du ikke adressen din på baksiden, får mottakeren brevet, om det følger med regning aner jeg ikke. Mine brev har i vertfall ikke blitt borte, selv om jeg har droppet frimerke. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2010 Hmm, hørtes greit ut men er litt skeptisk... Hehe. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2010 Har de frimerker og smartpostkonvolutter på Post i Butikk? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2010 Ja, sjekket det på posten.no. Det går. Men hvis jeg legger på to frimerker, vil det gå som porto for 17 kroner da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå