Gå til innhold

Sende brev posten!

MrAvionics

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan nevnes at jeg har sett det blitt gjort i min barndom. Men jeg tror ikke du kan forvente at det går på et sted hvor du har mulighet til selv å skaffe frimerker enkelt. Dessuten tror jeg det kan være greit å ha en særavtale med postverket om akkurat dette.

En ting jeg føler for å tilføye er at Posten ® forskjellsbehandler folk litt for å gjøre dagen deres enklere. F.eks. så er det å få en pakke på døra en tjeneste man vanligvis betaler for, mens i bygda hvor jeg vokste opp var dette noe vi fikk gratis (i den form at budet tok med seg pakken første dagen og forsøkte å få den utlevert, hvis ikke noen var hjemme så ble det med følgebrev og selv-henting i "byen") etter at det lokale postkontoret ble nedlagt, og der nermeste kontoret nå er ~20 km unna.

Lenke til kommentar

Det kan nevnes at jeg har sett det blitt gjort i min barndom. Men jeg tror ikke du kan forvente at det går på et sted hvor du har mulighet til selv å skaffe frimerker enkelt. Dessuten tror jeg det kan være greit å ha en særavtale med postverket om akkurat dette.

En ting jeg føler for å tilføye er at Posten ® forskjellsbehandler folk litt for å gjøre dagen deres enklere. F.eks. så er det å få en pakke på døra en tjeneste man vanligvis betaler for, mens i bygda hvor jeg vokste opp var dette noe vi fikk gratis (i den form at budet tok med seg pakken første dagen og forsøkte å få den utlevert, hvis ikke noen var hjemme så ble det med følgebrev og selv-henting i "byen") etter at det lokale postkontoret ble nedlagt, og der nermeste kontoret nå er ~20 km unna.

Bor en mil ifra byen [En veldig liten by :yes: ]. Men det er jo ikke vanskelig for noen å få tak i frimerker nå lengre... Bestille på Posten.no =)

Også har vi ett postbud som er veldig snille =)

Lenke til kommentar

Min tante, som er postbud og har vært det i hundre år, sier at de tar med brev og penger. Men, det kommer nok litt an på hvor du bor. Herover på bygda er det nok større sannsynlighet for at det går bra enn om du bor i en eller annen by. Jeg får post både her og i Oslo, og merker et hav av forskjell på hvordan postverket behandler posten min.

Lenke til kommentar

Skal du sende et brev, og ikke har frimerke for hånden. Dropp frimerket, skriver du navnet ditt og din adresse på baksiden, får du en regning med porto i retur, mens mottakern får brevet. Skriver du ikke adressen din på baksiden, får mottakeren brevet, om det følger med regning aner jeg ikke.

Mine brev har i vertfall ikke blitt borte, selv om jeg har droppet frimerke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...