Orcuz Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Hei! Når jeg går inn i diskbehandling i windows, så viser den ene download hardisken min som "system" partisjon, mens windows og alt er instalert på en helt annen hardisk. Noen som vet hvorfor den viser det og evt hvordan jeg får den riktige hardisken til å bli "system" disk. Jeg har sjekket over hele download disken og har ingen dll filer eller noen boot.ini fil eller noe på den hardisken. Problemet med dette er jo at jeg ikke for valgt bare c: ved sikkerhetskopiering, da den krever å også ha med download disken siden det er "systemdisk" Det jeg har klart å søke meg frem til er at man oppleve dette hvis man har fler windows, at den ene hardisken er "systemdisk" og forteller pcen hvor resten av systemfilene ligger, så den klarer å boote opp. Men det krever jo da at den "systemdisken" har en boot fil...? Se bilde: Lenke til kommentar
johome Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Du har installert OS'et på disk 3 , mens de andre diskene var tilkoblet. Slik det er nå, er du helt avhengig av disk 1 for å kunne boote opp disk 3. Det beste er å koble fra alle de andre diskene mens du installerer OS'et. Koble fra alle de andre diskene , slik at kun disk 3 med C er tilkoblet. Sett inn CD plata , og boot opp fra den. Velg repair.Da skal du kunne boote opp med kun den disken tilkoblet. Lenke til kommentar
Orcuz Skrevet 23. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2010 (endret) Takk for svar =) Jeg må da fysisk koble fra diskene eller kan jeg deaktivere dem i bios eller noe? Hva skjer med at den gjør sånn av seg selv? sykt irriterende da... Hvis jeg reparerer vil da riktig disk bli "systemdisk" av seg selv? så jeg kan gjøre hva jeg vil med download disken etterpå? Endret 23. februar 2010 av Orcuz Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Grunne tipper jeg er at I: disken din er koblet til den første S-ATA kontakten på hovedkortet. Om du hadde koblet den du vil ha som systemdisk til den første porten, så hadde den nok blitt det automatisk. Men som nevnt, det er lurt å kun ha systemdisken tilkoblet når du formaterer. Og ja, koble den fra fysisk. Mulig noen BIOS'er som kan deaktivere disker, men det hørtes bare tungvindt ut Lettere å bare nappe ut et par plugger. Hvis du kun har den riktige systemdisken tilkoblet når du reparerer, så vil den bli systemdisk ja. Du vil fint kunne koble til I: disken etterpå Lenke til kommentar
johome Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 (endret) Du kan ikke gjøre noe i BIOS (ikke som jeg vet om). Ja, etter en repair skal riktig disk bli "systemdisk" For å teste ut det, er det bare å koble fra alle de andre diskene og se om disk 3 booter opp. Gjør den det ,er alt ok. Edit: ja ,riktig å koble fra plugger. Endret 23. februar 2010 av johome Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Win7 'System Repair' ordener dette greitt. Men du må regne med å gjøre det to ganger, andre gang kommer du til 'Startup Repair'. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå