Gå til innhold

HD filformat som kan kjøres på PS3

OscarMike1

Anbefalte innlegg

Siden jeg nylig koblet til PS3'en til ny full HD tv og HDMI kabel, vil jeg gjerne teste hvor bra resultatet blir med HD - kvalitet før jeg begynner å bruke masse penger på bluray.

Forsøkte å laste ned *kremt* en episode av favorittserien, men konsollen ville ikke engang finne fila når jeg koblet til den eksterne disken. Selv om det er en helt vanlig fil som jeg er dønn sikker på at konsollen støtter?

Er det noen jungeltriks jeg ikke vet om?

Endret av Eircag
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst må eksterndisken være formatert med FAT32, ikke NTFS.

Så går du inn på videoer, finner eksterndisken, og trykker trekant. Der vil du finne et valg som er "Display all/Vis alle".

Da vil du antagelig finne filen din.

For at du skal slippe å gjøre slik, må videoene legges i en mappe som heter VIDEO (med store bokstaver) i roten på eksterndisken.

Og når du sier

Selv om det er en helt vanlig fil som jeg er dønn sikker på at konsollen støtter?

så er du sikker på at det ikke er .mkv?

PS3 støtter nemlig ikke .mkv

:)

Lenke til kommentar

Først og fremst må eksterndisken være formatert med FAT32, ikke NTFS.

Så går du inn på videoer, finner eksterndisken, og trykker trekant. Der vil du finne et valg som er "Display all/Vis alle".

Da vil du antagelig finne filen din.

For at du skal slippe å gjøre slik, må videoene legges i en mappe som heter VIDEO (med store bokstaver) i roten på eksterndisken.

Og når du sier

Selv om det er en helt vanlig fil som jeg er dønn sikker på at konsollen støtter?

så er du sikker på at det ikke er .mkv?

PS3 støtter nemlig ikke .mkv

:)

Jeg ser nå at alt er på G, bortsett fra at filtypen er .mkv.. så jeg fant problemet. Er dette et vanlig format for HD - filmer?

Takk for hjelpen lockdog, håper du kan bistå siste biten med å forklare meg om jeg kun kan laste ned .avi eller om .mkv kan konverteres? :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke testa det selv, da jeg streamer med PS3Mediaserver, men i og med at programmet ikke gjør noen endringer i videoen, bare endrer filformatet og muligens splitter den opp litt(?), så tror jeg ikke du trenger å gjøre noen endringer.

Prøv og eventuelt feil ;)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke testa det selv, da jeg streamer med PS3Mediaserver, men i og med at programmet ikke gjør noen endringer i videoen, bare endrer filformatet og muligens splitter den opp litt(?), så tror jeg ikke du trenger å gjøre noen endringer.

Prøv og eventuelt feil ;)

Skal prøves.

Siden jeg har oppmerksomheten din, brukes PS3MEdiaserver til å laste over filer fra pc til PS3 og tilkoblet disk? OG det er enkelt å bruke?

Lenke til kommentar

Du kan kopiere filer over til PS3 fra PC over nettverk med det, men primært sett brukes det til å streame live fra harddisken i PC'n.

Den gjør også om .mkv filer til en stream ps3 kan spille av.

Det er ganske enkelt å bruke, ja :)

Du bare velge hvilke mapper som skal deles, og vips så er det i gang.

Du bør dog ha kablet nettverk til PS3'n, hvertfall om du skal spille av HD-materiale.

Lenke til kommentar

Ok, jeg har kablet nett til konsollen og relativt god hastighet på WLAN ellers.

Men pc'en jeg laster ned med er kun en netbook som ikke har den høyeste ytelsen, dessuten er den så lite stasjonær som mulig - så det spørs om full HD vil gå sømløst. Det jeg pleier å gjøre er å koble disken til netbooken og overføre filer for så å koble disken til konsollen igjen. Tungvint altså.

Det jeg trenger er å trådløs overføre fra netbooken til den eksterne disken via PS3'en.

PS3Mediaserver lar meg meg gjøre det?

Takk for hjelp her altså. Er helt grønn, så aner ikke hva jeg skal spørre om engang :)

Lenke til kommentar

Det jeg trenger er å trådløs overføre fra netbooken til den eksterne disken via PS3'en.

PS3Mediaserver lar meg meg gjøre det?

Joda PS3Mediaserver lar deg gjøre dette, men hvis du greier å gjøre dette med god hastighet over WLAN så greier du kanskje å streame filene direkte også. Jeg tror det å koble over disken vil være raskest (om enn tungvindt) så lenge det er WLAN som er alternativet.

Lenke til kommentar

Joda PS3Mediaserver lar deg gjøre dette, men hvis du greier å gjøre dette med god hastighet over WLAN så greier du kanskje å streame filene direkte også. Jeg tror det å koble over disken vil være raskest (om enn tungvindt) så lenge det er WLAN som er alternativet.

Det er ikke så farlig med overføringshastigheten fra netbooken til den eksterne disken via PS3'en. Filene blir tross alt overført den ene gangen, så blir de lagret på den eksterne,så slipper jeg å tenke på det igjen.

Og selv om det er raskere å overføre direkte fra netbooken til eksterne via USB, vil jeg slippe å styre med kabler og alt det medfører.

Hadde jeg hatt en stasjonær pc jeg kan gjemme litt bort hadde jeg klart brukt den, men eneste pc'en jeg har er netbooken. Og jeg orker ikke å tenke på at den må stå på hver gang jeg vil se film eller se bilder på tv - skjermen :)

Endret av Eircag
Lenke til kommentar

Har nå prøvd programmet og synes det var så - som - så. Pc'en er for treg til å streame med jevn hastighet (gikk bra å se, men å spole i filmen var umulig) og det var veldig tungvindt å måtte kopiere fra PS3 for så lime inn på disken.

Finnes det en enkel "dra og slipp" funksjon hvor man via pc'en kan overføre filer direkte? Enten i PS3 Media Server eller annet program?

Lenke til kommentar

Har nå prøvd programmet og synes det var så - som - så. Pc'en er for treg til å streame med jevn hastighet (gikk bra å se, men å spole i filmen var umulig) og det var veldig tungvindt å måtte kopiere fra PS3 for så lime inn på disken.

Finnes det en enkel "dra og slipp" funksjon hvor man via pc'en kan overføre filer direkte? Enten i PS3 Media Server eller annet program?

Alle DivX/Xvid filmer (AVI) eller filer som allerede er konvertert med mkv2vob bør spoling fungere greit på. Hvis du prøvde en MKV fil direkte i PMS så ble filmen konvertert til et format som PS3 vil spille "on the fly" og da er spoling over 1.5x ikke å anbefale. Bruk "Go to" istedet.

Nei det finnes ingen enkel dra og slipp, siden all overføring må initieres ifra PS3'en.

Lenke til kommentar

Driver å setter meg inn i det samme her.

Streamer fra pc til ps3 med PMS.

Har noen problemer.

1.Noen HD filmer hakker litt, hva kan gjøres ? Jeg har ikke kablet ps3, kjører trådløst. Eneste løsninga ?

Har forøvrig 10 000/10 000 linje, og en god 2,83ghz quad cpu. Hva burde jeg egentlig klare av innstillinger ? har per nå på den 3ern ( good quality )

2. På noen bluray filmer (hittil), så får jeg ikke opp subtitles. alle er .srt.. Subtitles fila ligger der, men vil ikke fungere.

På de andre hd filmene og dvd filmene fungerer det helt 100%.

Lenke til kommentar

1. Hakking fjernes med å bruke kabel, du kan også endre transcode instillingene, men dette gir jo dårligere kvalitet og da er jo litt av vitsen med hd borte. ah du har testet det ja.. med kabel kan du kjøre maks, bruk kabel! visst ikke er jo eneste løsning å jekke mer ned på kvaliteten..

2. Subtitles på blu-ray filmer (.mkv) er somregel kodet inn i filmen og ikke i .srt filer, dersom dette er tilfelle går du til mappen filmen ligger på ps3en, deretter går du inn i "transcode" mappen, der vil du kunne velge hvilken subtitle du vil starte filmen med.

ps: at du har 10mbit linje mot internett er jo irrelevant, det er LAN som teller, og da trengs helst 100mbit, 1000mbit skader ikke det heller..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

har prøvd å googlet dette men spør no her: hvordan får man kablet forbinelse mellom PS3 og PS3 media server. har en nettverkskabel mellom PC og PS3 men når jeg vil overføre noe så bruker den WLAN. vist jeg deaktiverer WLAN på PS3 og PC, så finner ikke media serveren PS3.. har dere noen tips?

Lenke til kommentar

På "hovedkonfigurasjonsmenyen" kan du sette hvilket nettverkskort som skal brukes, da setter du "kabelkortet", deretter skriver du inn den faste ip-addressen til pcen din i "server ip-address" feltet.

Går du via en switch/router eller kabler du direkte fra ps3 til pc?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...