Gå til innhold

HJELP!Smøre på glider

THQ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke sikker men det ikke sånn at glideren skal smøres framme å bak på skiene og festesmurning mitt under?

Gjelder ikke det klassisk ski a? og skøyeski er det glider bare. Kjøpte meg skøyteski i starten av sessongen nå, og har bare glida dem innimellom, kanskje for hver 3 gang jeg har gått på dem.

Lenke til kommentar

Er ikke sikker men det ikke sånn at glideren skal smøres framme å bak på skiene og festesmurning mitt under?

Gjelder ikke det klassisk ski a? og skøyeski er det glider bare. Kjøpte meg skøyteski i starten av sessongen nå, og har bare glida dem innimellom, kanskje for hver 3 gang jeg har gått på dem.

JA men HVOR PÅ SKISÅLEN skal glideren smøres på?

Lenke til kommentar

Hele skien i klassisk skal du ikke ta det på smøre sonen (midt på sånn cirka).

For de med klassisk ski kan det være lurt vis du ikke vet smøre sonen og stå på skia og la en annen ta et papir ark under skia der du bindingene er og se når skia har kontakt med underlaget, da er smøresonen der du ikke greier å bevege arket framover vis du skyver arket forover og omvendt. Greier du ikke å skyve inn et papir mellom underlaget og skia er nok ikke skia tilpasset vekta de.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Hele skien i klassisk skal du ikke ta det på smøre sonen (midt på sånn cirka).

For de med klassisk ski kan det være lurt vis du ikke vet smøre sonen og stå på skia og la en annen ta et papir ark under skia der du bindingene er og se når skia har kontakt med underlaget, da er smøresonen der du ikke greier å bevege arket framover vis du skyver arket forover og omvendt. Greier du ikke å skyve inn et papir mellom underlaget og skia er nok ikke skia tilpasset vekta de.

Er ikke dette jeg spør om. Gå til en annen tråd hvis du skal drive å skrive helt andre ting.

Lenke til kommentar

Vis du leser hva jeg skrev sa jeg at ja du skal ta over hele skia men i tilfelle man ville ha svar på hvordan man gjør det med klassisk som er litt mer vrient angående smøresone og glidsone skrev jeg ned det også.

I skøyting har du jo bare glidsone og skal ta over hele skia.

EDIT: Formulerte meg nok litt kronglete i forrige post.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Vis du leser hva jeg skrev sa jeg at ja du skal ta over hele skia men i tilfelle man ville ha svar på hvordan man gjør det med klassisk som er litt mer vrient angående smøresone og glidsone skrev jeg ned det også.

I skøyting har du jo bare glidsone og skal ta over hele skia.

EDIT: Formulerte meg nok litt kronglete i forrige post.

OK skjønner, takk for svar!

Lenke til kommentar

men å glide skiene selv er igrunna ikke noe lurt, du får et mye bedre resultat ved å levere dem inn på en sportsbutikk der dem gjør det, så får du et perfekt resultat og skikkelig bra gli på skiene. koster 100kr der jeg leverer dem. og er du lojal, får du rabatter ettervært ;)

Lenke til kommentar

men å glide skiene selv er igrunna ikke noe lurt, du får et mye bedre resultat ved å levere dem inn på en sportsbutikk der dem gjør det, så får du et perfekt resultat og skikkelig bra gli på skiene. koster 100kr der jeg leverer dem. og er du lojal, får du rabatter ettervært ;)

Da har vi et litt ulikt syn på hva som er lurt. Dra til en sportsbutikk 2-3 ganger i uka, betale 200-300 kr totalt. Vente på at skiene blir ferdig... Høres svært lite lurt ut spør du meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...