Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Følelser for bestevennina

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

For å gjøre en lang historie kort, jeg fikk følelser for denne jenta allerede dagen etter vi møttes første gang. Vi holdt på en liten periode, og det var hun som tok insiativet i starten, men etter en stund ble hun usikker og hun kom frem til at hun ikke var klar for noe forhold. Jeg ville droppe jenta, men hun gjorde en stor innsats og vi endte opp som venner, og tilslutt veldig gode venner.

Det som er litt spessielt med vennskapet vårt er at vi er nesten som kjærester bare at vi ikke er det, vi sover ofte sammen, har en flørtene tone, henger sammen hver dag, deler omtrent alt osv. Men grensen går ved kyssing og sex, det er det ikke noe av.

Og nå nesten et halvt år seinere har jeg fortsatt samme problemet og jeg er usikker på hva jeg bør gjøre. Vi har begge holdt på med flere andre i ettertid, men jeg har fortsatt litt følelser for henne, og jeg får et lite stikk inni meg hver gang hun holder på med noen andre. Det at vi er sammen så mye, ligger å koser, sover med hverandre gjør liksom at det ikke er så lett å bli kvitt følelsene heller, og jeg kan heller ikke ta avstand fra henne fordi det vil hun garantert reagere på. Men jeg må innrømme at jeg egentlig liker det, men det er bare det at jeg egentlig vil ha litt mer da. Men jeg er vel så dypt nedi vennefellen som det er mulig å komme. Og hun er en jente som ikke er redd for å prøve seg hvis hun er intressert, så slaget er vel egentlig tapt, har lenge levd i håpet og overanalysert mye, som i at kanskje grunnen til at hun droppet meg var fordi hun trodde jeg bare brukte henne osv, men jeg er litt tvilsom.

Uansett, hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gad ikke å lese alt, men for å si det sånn; hun finner deg ikke attraktiv.

Damer er ikke noe kompliserte vesner, de er like gale etter sex som oss mennene. Hun vil være venn med deg (du kan gjøre noe med det) så det er det bare å leve med. Finn deg en ny dame, vær en god venn mot vennina og bruk mindre tid på hun.

For å få hun til å elske med deg og få hun din må du bli attraktiv for henne. Altså, du må være sjefen. Hvordan du blir attraktiv må du finne ut av selv ;)

Edit:

Hun vennina di, snakker hun mye om andre gutter som "tror du at han liker meg?"?

Og du sier at dere har en grense, hvem har settet den?

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Attraktiv som i utseende? Hun har sagt til venniner at hun synes jeg er fin, det samme har hun sagt til meg tidligere, før vi ble bare venner, riktignok hører jeg ikke noe om det nå lenger men det er ganske naturlig. Hun snakker snakker lite om andre gutter slik som i tror du han liker meg osv, men hun kommenterer gutter hun synes er fine og slikt.

Men om en gutt er fin eller kjekk kan jo være relativt. Hun er nok sjefen desverre, men hun har en veldig slik personlighet og det er mye av grunnen til at jeg falt for henne. Jeg vet det finnes andre jenter, men de virker så uintressante, selv de jeg faktisk har hatt noe med, jeg bryr meg ikke om dem og da er det jo nesten ikke noe vits. Når det gjelder grenser så er det vel slik det er mellom de fleste venner? Vi har jo kysset tidligere, men det var før vi bare ble venner.

Hun snakker litt om andre gutter, men ikke slik at hun spør meg om råd og slikt, hun kommenterer gutter hun synes er kjekke. Men jeg har vel egentlig skjønt slaget er tapt, hadde hun vært intressert hadde hun gjort noe med det, såpass kjenner jeg henne, jeg derimot er for feig. -.-

Lenke til kommentar

Du må prøve å switche over kontrolen, gjøre sånn at DU sitter igjen med kontrolen. Det gjør deg attraktiv. Og kanskje en dag faller hun for deg :thumbup:

Men ellers er slaget tapt, just be friends. Men ikke bli for god venn med en jente. Jenter er for å pules ikke for å lekes med :whistle:

Attraktiv som i utseende?

Viste du egentlig at jenter ikke bryr seg så veldig om utsende? De bryr seg om din status og hvordan du er. Se foreksmpel en løveflokk, det er alltid sjefene som har alle makene. Sånn er det med menneskene også, sjefen i en vennegjeng er det jentene faller for. Ikke vær dum snill, ikke bruk penger, men vis at du er sjefen.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Uansett så blir det nok ikke noe her, tviler på at hun ville risikert vennskapet våres på å prøvd noe som helst. Hun er en god vennine, og kanskje den personen jeg tilbringer mest tid med, og jeg setter pris på henne som venn, men tanken på at jeg ikke var bra nok for henne irriterer meg, og når hun da puler på andre så blir jeg ikke annet en sur. Det påvirker humøret mitt veldig, lurer på om det kanskje hadde vært lurest å droppe henne, men da har jeg liksom ikke en person jeg kan gjøre alt med lenger, alt fra og bare slappe av hjemme osv og det vil jo føles litt rart når jeg er vant til å være med hun hele tiden. Jeg kunne jo fått meg dame, men problemet er at det er veldig få personer jeg klaffer sånn ordentlig med, altså jeg har greit med venner og sånn, men få personer jeg faktisk lengter etter å være med å trives ordentlig med.

Lenke til kommentar
Gjest gitaaar

Jeg gad ikke å lese alt, men for å si det sånn; hun finner deg ikke attraktiv.

Damer er ikke noe kompliserte vesner, de er like gale etter sex som oss mennene. Hun vil være venn med deg (du kan gjøre noe med det) så det er det bare å leve med. Finn deg en ny dame, vær en god venn mot vennina og bruk mindre tid på hun.

For å få hun til å elske med deg og få hun din må du bli attraktiv for henne. Altså, du må være sjefen. Hvordan du blir attraktiv må du finne ut av selv ;)

Edit:

Hun vennina di, snakker hun mye om andre gutter som "tror du at han liker meg?"?

Og du sier at dere har en grense, hvem har settet den?

kan ikke du bare snakke med henne å spørre henne om hva hun vil ? som , " vil du være mer enn venner" eller noe sånnt ..

det er kansje litt risky , men visst du vil vite om hun liker deg som venn eller mer , kansje det er det du burde gjøre?

Lenke til kommentar

Kunne jo spurt henne, men jeg vet 99% sikkert at hun ikke vil noe mer. Hadde hun det så kjenner jeg henne såpass godt at jeg vet hun ville gjort noe, for hun er ikke sjenert og sender ikke små hint hvis hun liker noen, da tar hun veldig kontroll selv.

Uansett så har vi et veldig bra vennskap og vi kan snakke om hva som helst, og gjøre nesten hva som helst sammen.

Eneste er at jeg er jo tiltrukket av henne, usikker på hva jeg har av følelser og de er ikke sånn veldig sterke lenger og de blir jo svakere men det tar litt tid i og med at vi er med hverandre ganske mye og vi kan være ganske intime og flørtete. Jeg har også hatt andre jenter etter jeg ble kjent og fikk følelser for denne jenta, som kanskje ser bedre ut også men jeg blir ikke tiltrukket av dem alikevel, ikke på samme måte ihvertfall. Hun er ikke perfekt utseendemessig, greit hun har en deilig kropp og et søtt ansikt, men jeg hadde tatt hun fremfor nesten hvem som helst alikevel.

Håper følelsene forsvinner helt etterhvert ihvertfall, eller er det sånn at jeg alltid vil være tiltrukket av henne? Er venn med flere jeg tidligere har vært med og hatt følelser for, men er jeg ikke tiltrukket av nå lenger.. jaja tiden vil vise :)

Lenke til kommentar

Ikke noe lett valg du står ovenfor. Du kan være heldig at hun heller ikke på en måte har turt å ta initiativ, men så kan du jo også risikere hvis du "spør henne" at vennskapet vil kjølne vekk, uten at egentlig noen ønsker det. Som kjent vinner aldri den som ikke prøver, men det er ikke alltid like lett å vite hva som er rett :( Lykke til!

Lenke til kommentar

du må først stille deg to spørsmål. er det uutholdelig for meg å bare være venn med hun?

er dette en venn jeg ville hatet meg selv for å miste?

er svarene ja og nei på disse spm, så er det bare å kjøre på. snakk litt med hun, hun er komfortabel med å ha deg i intimsonen går jeg ut fra siden foreldre, bestevenner og kjærester har adgang dit. da er det å eskalere (gjør det tydelig hva du vil. du kan og finne på en unnskyldning hvis hun reagerer negativt på det.), og hvis dere har veldig god kjemi, ta hun rundt skulderen/evt hold i hendene hennes. er hun komfortabel med det, gå for kysset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...