Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Komplett nekter å behandle reklamasjon selv, og sender meg videre?

Anbefalte innlegg

Hei trådstarter!

Du har selvfølgelig rett til å la oss håndtere din retur fullt og helt, og vi forstår at du ikke ønsker å forholde deg til en tredjepart – noe du er i din fulle rett til.

Grunnen til at vi har henvist deg direkte til serviceverksted er at vi ikke har serviceverksted internt på huset hos oss, og at din forespørsel ville ha gått mye raskere ved direktesending til dem.

Du er som sagt ved din fulle rett til å la oss ta oss av hele saken, men da må du også medregne at håndteringen tar lengre tid. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter om igjen på telefon 33 47 14 00 eller epost :-).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei trådstarter!

Du har selvfølgelig rett til å la oss håndtere din retur fullt og helt, og vi forstår at du ikke ønsker å forholde deg til en tredjepart – noe du er i din fulle rett til.

Grunnen til at vi har henvist deg direkte til serviceverksted er at vi ikke har serviceverksted internt på huset hos oss, og at din forespørsel ville ha gått mye raskere ved direktesending til dem.

Du er som sagt ved din fulle rett til å la oss ta oss av hele saken, men da må du også medregne at håndteringen tar lengre tid. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter om igjen på telefon 33 47 14 00 eller epost :-).

Eit lite spørsmål her Marius. Eg ser du har fårstålse over rett til forbrukere som er bra og at dere er vilig til og ta saken men eposten til kunden er rett og slett skuffende!

På dette headsettet skal du kontakte Billingstad bedriftservice for å bestille reparasjon.

Her er det dårlig service av komplett at dere beordre kunden til og kontakte levrandøren. Her gir du ikkje informasjonen som du kjem med her i tråden. Der kunden får alternative der dekan kan ta saken for kunden.

Besteløsning for kunden meiner eg at dere tar kontakt med levrandøren sån at kunden blir ikkje pålagt ekstra arbeid der at han for bedsjed om sending til verkstaden. Denne måten eposten blir sendt til kunden er elendig service instiling!.

Håper på bedring på service at dere viser til alternative uten og beorde kunden til og gjere arbeid som er orginalt deres!

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Det beste og etter min mening det rette hadde vært å informert kunden med all informasjon.

En mulig tekst hadde vært:

----------------------------------------------------------------------------------------------

På koss produkter har vi dessverre ikke eget verksted. Raskeste måte for deg å få ordnet produktet er å ta direkte kontakt med verksted/leverandør på adresse .... . Husk da å legge ved kopi av kvittering. Du vil nemlig da unngå at vi først må hente pakken og så behandle den og så sende den til leverandør.

Dette er dog fortsatt full mulig å ta hele saken vi oss. Da gjør du følgende....

Lenke til kommentar

Eit lite spørsmål her Marius. Eg ser du har fårstålse over rett til forbrukere som er bra og at dere er vilig til og ta saken men eposten til kunden er rett og slett skuffende!

På dette headsettet skal du kontakte Billingstad bedriftservice for å bestille reparasjon.

Her er det dårlig service av komplett at dere beordre kunden til og kontakte levrandøren. Her gir du ikkje informasjonen som du kjem med her i tråden. Der kunden får alternative der dekan kan ta saken for kunden.

Besteløsning for kunden meiner eg at dere tar kontakt med levrandøren sån at kunden blir ikkje pålagt ekstra arbeid der at han for bedsjed om sending til verkstaden. Denne måten eposten blir sendt til kunden er elendig service instiling!.

Håper på bedring på service at dere viser til alternative uten og beorde kunden til og gjere arbeid som er orginalt deres!

Hei!

Her tror jeg det legges litt mye i ordlyden i e-posten fra vårt kundesenter. Jeg tror nok ikke kundebehandleren på noen måte mente å beordre, men snarere å raskest mulig hjelpe kunden med sin sak :-).

Våre kundekonsulenter håndterer daglig tonnevis av slike forespørsler, og en tilsvarende mal for svar brukes i mange tilfeller. De aller fleste velger også å følge instruksjonene, men selvfølgelig finnes det unntak; Og på forespørsel fra kunde vil selvfølgelig også kundebehandler informere om alternativene.

Merk at jeg ikke kjenner denne saken i detalj, men prøver snarere å komme med en generell oppklaring på en kjent (men sjelden) problemstilling.

Lenke til kommentar

Det beste og etter min mening det rette hadde vært å informert kunden med all informasjon.

En mulig tekst hadde vært:

----------------------------------------------------------------------------------------------

På koss produkter har vi dessverre ikke eget verksted. Raskeste måte for deg å få ordnet produktet er å ta direkte kontakt med verksted/leverandør på adresse .... . Husk da å legge ved kopi av kvittering. Du vil nemlig da unngå at vi først må hente pakken og så behandle den og så sende den til leverandør.

Dette er dog fortsatt full mulig å ta hele saken vi oss. Da gjør du følgende....

Vist eposten hadde våre formulert på denne måten ville eg ikkje klaget. Men i eposten til kunden beordret komplett kunden til og gjere "tong arbeidet". Håper komplett tar kritikk av dette og holder servicen på høgt nivå som mine tidlegere efaring har våre som kunde. Trulig treng ikkje varen sendest inn til komplett sjølv om dei håndterer saken. Komplett bør klare ordne reprasjon oss levrandøren og sende andresse kunden slik at kunden sende produktet til levrandøren uten at han må ta "grov arbeidet" med og kontakte og avtale reprasjon.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Hvis du leser komplett sine info sider om retur, så står alt dette forklart der.

Det er forøvrig helt vanlig at sluttbruker tar kontakt direkte med tredjepart og jeg har selv gjort dette flere ganger uten at det gir noe slags problemer.

Når slikt gjøres er det fordi det allerede foreligger en AVTALE mellom salgssted og verksted/leverandør om at slikt kan/skal gjøres. Erego er det intet problem.

Som tidligere nevnt gjøres dette for at alle skal spare tid, arbeid og penger.

Komplett retur info!!

Noen liker jo dog å gjøre ting vanskelig og har rett til det. :)

Endret av Buzz76
Lenke til kommentar

Hei!

Her tror jeg det legges litt mye i ordlyden i e-posten fra vårt kundesenter. Jeg tror nok ikke kundebehandleren på noen måte mente å beordre, men snarere å raskest mulig hjelpe kunden med sin sak :-).

Våre kundekonsulenter håndterer daglig tonnevis av slike forespørsler, og en tilsvarende mal for svar brukes i mange tilfeller. De aller fleste velger også å følge instruksjonene, men selvfølgelig finnes det unntak; Og på forespørsel fra kunde vil selvfølgelig også kundebehandler informere om alternativene.

Merk at jeg ikke kjenner denne saken i detalj, men prøver snarere å komme med en generell oppklaring på en kjent (men sjelden) problemstilling.

Fårstår at komplett vil ordne det raskest mulig for kunden. Men meiner at komplett bør omformulere seg i epost mal sån at informasjonen er til stede. Eg meiner det er unøvendig at kunden må spør om alternativene når alle ikkje veit likegodt kva retighetene dei har. Kundekonsulentere har sjølvsagt mye arbeid men hjelper ikkje og presse arbeidet over på kunden som ikkje veit om rettighetene sine.

Håper på ein oppklaring sån at flere ikkje havner i dette dillema der dei føler at komplett svikter dem med at dei hiver alt arbeidet på kunden når det orginalt er selgerens arbeid.

Lenke til kommentar

Hvis jeg forstår det riktig utifra

Kontaktinfo:

DI Bedriftservice

Postboks 38

1375 Billingstad

Telefon:

66 98 31 30

Så må jeg ringe 66 98 31 30, og bestille reprasjon selv?

Så i praksis må jeg bruke tid å penger på å bestille reprasjon selv!

Kjære Marius, hvorfor har ikke du/dere ringt Billingstad for meg i forveien slik at jeg bare kunne sende headsette (uten og bestille reprasjon selv), og en utskrift av kjøptskvittering, samt en kort notis om hva som er galt med headsette?

Det hadde ikke vært noe problem å skrive

DI Bedriftservice

Postboks 38

1375 Billingstad

istedenfor

Komplett ......

Oslo ....

osv...

utpå pakken!

Lenke til kommentar
at flere ikkje havner i dette dillema der dei føler at komplett svikter dem med at dei hiver alt arbeidet på kunden når det orginalt er selgerens arbeid.

Altså, om kunden sender varen direkte til 3. part eller til komplett medfører akkurat like mye arbeide for kunden.

Det eneste som skjer er at kunden sparer mye tid.

Komplett.no har et tett samarbeid med produsentene og for en stor del av vårt sortiment kan vi tilby raskere/enklere hjelp ved å returnere direkte til produsenten.

http://www.komplett.no/k/k.aspx?action=custserv&topic=

hvorfor har ikke du/dere ringt Billingstad for meg i forveien slik at jeg bare kunne sende headsette (uten og bestille reprasjon selv), og en utskrift av kjøptskvittering, samt en kort notis om hva som er galt med headsette
?

Har ikke du fått RMA-info fra komplett?

:)

Lenke til kommentar

Så må jeg ringe 66 98 31 30, og bestille reprasjon selv?

Så i praksis må jeg bruke tid å penger på å bestille reprasjon selv!

Kjære Marius, hvorfor har ikke du/dere ringt Billingstad for meg i forveien slik at jeg bare kunne sende headsette (uten og bestille reprasjon selv), og en utskrift av kjøptskvittering, samt en kort notis om hva som er galt med headsette?

"Tid og penger" bruker du vel uansett når du skal kontakte noen for en retur. Trøst deg med at du iallefall sparer TID på å ta direkte kontakt.

Slik jeg ser det forsøker du bare å være mest mulig vrien her.

Endret av Buzz76
Lenke til kommentar
at flere ikkje havner i dette dillema der dei føler at komplett svikter dem med at dei hiver alt arbeidet på kunden når det orginalt er selgerens arbeid.

Altså, om kunden sender varen direkte til 3. part eller til komplett medfører akkurat like mye arbeide for kunden.

Det eneste som skjer er at kunden sparer mye tid.

Kunden kan ikkje berre sende varen, han må kontakte dem og ordne med at han kan sende in det defektet produktet på reklamasjon. Ofte kan dette her ta tid vist det er snakk om ein stor levrandør der supporten er opptatt. Her er det mye informasjon som skal mellom levrandøren og kunden. Dette kan ofte ta litt tid.

Dette er unøvendig når det er selgeren sitt solidariske ansvar og gjere denne jobben. Om servicen hadde våre på topp hadde han fått informasjon om sending av varen til verkstaden der komplett hadde ordnet reklamasjon på produktet og leveringsadresse som kunden skal sende varen til.

Komplett.no har et tett samarbeid med produsentene og for en stor del av vårt sortiment kan vi tilby raskere/enklere hjelp ved å returnere direkte til produsenten.

http://www.komplett.no/k/k.aspx?action=custserv&topic=

hvorfor har ikke du/dere ringt Billingstad for meg i forveien slik at jeg bare kunne sende headsette (uten og bestille reprasjon selv), og en utskrift av kjøptskvittering, samt en kort notis om hva som er galt med headsette
?

Har ikke du fått RMA-info fra komplett?

:)

Har lest RMA informasjonen fra komplett men eg kan velge om eg vill forholde meg til selgeren en levrandøren. Eg har ganske travle dager der eg ikkje er heime fra jobb før supporten til dei fleste levrandøre er stengt. Eg synest då det er greit at selgeren gjer jobben istadenfor eg må gjere ein jobb som orginalt ikkje er min. Men pointen med denne tråden var faktisk at komplett sendte epost til kunden der han sa det er hans ansvar og kontakte levrandøren som er heilt feil! Her burde komplett si sannheten sånt at folk har valget om og holde seg til selgeren eller kontakte levrandøren sjølv.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Hei!

Komplett er en nettbutikk som selger varer fra mange forskjellige produsenter. Hvis kunden får problemer med en vare tar kunden kontakt med oss og vi vil hjelpe kunde videre med sin retur. Men vi er ikke en serivcepartner for kjente merkevarer og må derfor sende dette til et autorisert serviceverksted.

Da mange produsenter har åpnet muligheten for at de kan ta dette direkte med servicepartner, vil vi da henvise kunden til riktig verksted. Dette vil kunden spare tid på da han/hun kutter et ledd i sin retur.

Velger du å sende til oss, må vi uansett sende varen til samme sted som du kan gjøre og erfaringsmessig vil kunde spare 2 til 3 uker i behandlingstid på å sende varen direkte til servicepartner.

Postgang fra Kunde til Komplett: 3-5 virkedager behandlingstid p.g.a. mange returer som sendes inn til oss, deretter 2-3 dager postgang til serviceverkstedet. Etter reparasjon må så varen sendes tilbake til Komplett (nye 2-3 dager i posten), og endelig kan Komplett sende varen tilbake til kunde (nye 2-3 dager i posten). Det er med andre ord mer effektivt for kunde å kutte ut mellomleddet (oss).

Vi har allikevel forståelse for at noen ønsker å la oss "ta hele ansvaret" – og det er de som nevnt tidligere ved sin fulle rett til. Dersom du ønsker kan du sende oss varen merket med RMA-nummer, så vil vi ta oss av den videre saksgang.

En annen løsning er at du sender varen direkte til DI Bedriftservice merket slik du ble anvist i e-posten fra vårt kundesenter. Du trenger ikke ringe og avtale noe med dem på forhånd.

Håper saken din løser seg raskt og effektivt :-). Vårt kundesenter er jo til for å hjelpe deg (og de andre kundene), håper ikke du har fått inntrykket av noe annet!

Mvh

Marius

Lenke til kommentar

...litt på siden av hva som blir diskutert her men, om du handler varer fra komplett, og du vi minimere mulighetene for å havne i trøbbel i forbindelse med reparasjoner osv, sørg for at det ikke er ANOVO som har serviceavtalen for komponentene du handler. DET er de virkelige kjeltringene i dette gamet.

Endret av Theecurtains
Lenke til kommentar

Dette er storm i vannglass.

Jeg opplevde det samme hos Free record shop. Koss hodetelefonene var ødelagte. De ba meg kontakte DI Bedriftsservice direkte, og ga meg et serviceskjema.

Styr tenkte jeg.

Men det var jo egentlig mye enkelre og kjappere.

Jeg puttet hodetelefonene i konvolutt, sendte dem til DI, og vips noen dager senere fikk jeg nye hodetelefoner i postkassen min.

Slapp å purre på Free record shop, og risikere at info eller ting forsvant på veien.

Genialt enkelt :)

Lenke til kommentar

til komplett

hvorfor ikke gi ut skikkelig informasjon til kunde med en gang?

søker jeg komplett om RMA vil jeg ikke ha til svar at jeg må ta kontake med *firma* for å søke retur der. jeg vil ha et RMA nr sammen med eventuelt returadresse.

da kan jeg printe ut RMA lime på esken og legge kopi inni og sende.

eller jeg for min del som bor ikke langt fra komplett sine lokaler er det lettere for meg ( selv om muligens ikke raskere ) å løpe innom å levere hos dere selv og jeg slipper utlegg til frakt.

syntes derfor man burde få RMA til komplett med en gang sammen info om at direkte kontakt med *firma* går mye fortere.

bare litt personlig mening her :)

er ellers veldig fornøyd med komplett selv om behandling av feil på NYE varer tar altfor lang tid. varer som er brukt skjønner jeg. MEN har jeg handlet en NY vare og den ikke virker er det kjipt å vente lenge på NY vare, spesielt når en bor i samme by.

Lenke til kommentar

En annen løsning er at du sender varen direkte til DI Bedriftservice merket slik du ble anvist i e-posten fra vårt kundesenter. Du trenger ikke ringe og avtale noe med dem på forhånd.

Altså kan han sende varen direkte til produsenten med kun RMA nr? Det står i eposten at du kontakte Billingstad bedriftservice for og bestille reprasjonen. Men du sier du altså kunden skal berre sende varen uten kontakt? Sån feilinformasjon er svært viktig bli håndtert på riktig måte.

Det er nettop sånne ting som er viktig for kunden. Men det er bra at komplett er vilig til og gi ein oppklaring her sån at dilema ikkje gjentar seg men forsatt treng vi eit svar om det er eposten som er misvisende eller informasjonen som kom fram no.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

personlig er jeg kjempefornøyd med komplett sin retur service.. Har kjøpt alt av pc-utstyr der og alle mine returer har gått knirkefritt.

Hadde sist en retur i går, fikk beskjed om å kaste den defekte varen og ny var på vei i posten.

Har også hatt retur av koss headset.. La det i et brev, hvor jeg sa hvor jeg hadde kjøpt det og hvor det skulle sendes tilbake. Tok en uke så fikk jeg nyttheadset i posten

Lenke til kommentar

Hei!

Komplett er en nettbutikk som selger varer fra mange forskjellige produsenter. Hvis kunden får problemer med en vare tar kunden kontakt med oss og vi vil hjelpe kunde videre med sin retur. Men vi er ikke en serivcepartner for kjente merkevarer og må derfor sende dette til et autorisert serviceverksted.

Da mange produsenter har åpnet muligheten for at de kan ta dette direkte med servicepartner, vil vi da henvise kunden til riktig verksted. Dette vil kunden spare tid på da han/hun kutter et ledd i sin retur.

Velger du å sende til oss, må vi uansett sende varen til samme sted som du kan gjøre og erfaringsmessig vil kunde spare 2 til 3 uker i behandlingstid på å sende varen direkte til servicepartner.

Men hvorfor ikke bare gjøre det slikt.

Kunden kontakter dere og ber om retur. Dere gir kunden et returnummer og adressen direkte til servicepartneren. Kunden sender pakken med denne informasjonen, og dere kontakter servicepartneren og tar hånd om det praktiske.

Pakken trenger ikke gå innom dere først. Har vanskelig for å se at dette skulle ta noe lengre tid.

Ørjan...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...