Gå til innhold

Stille pc med plass til mange disker

Anbefalte innlegg

Jeg må snart skifte ut "hjemmeserveren" min da maskinen begynner å bli gammel og utdatert. Fra selve pcen er det ikke mye jeg kan bruke annet enn skjermkortet, cd/dvd-spiller og diskene. Den nye maskinen må ha følgende spesifikasjoner:

* Stillegående. Gjerne vifteløs hvis mulig, ellers med så rolige vifter som mulig.

* Stabil. Pcen kommer til å stå på 24/7 i årevis (bortsett fra en og annen restart).

* Plass til minst 6 stk 3.5"-disker i kabinettet, gjerne mer.

* Nok strømkontakter til de interne diskene, i tillegg til minst 5 usb-kontakter på hovedkortet.

Har skjerm, tastatur, mus etc fra før av. Prisnivå: hva det enn måtte koste.

Jeg kjører BOINC på nåværende maskin, og kommer til å gjøre dette på neste også - så fint hvis CPU er god til å knuse tall, kanskje en idé med to quad-core cpuer?). Trenger neppe mer enn 4 gb ram, og har fri tilgang til MS-OS, så det blir nok 64-bit Win7 på den. Holder en liten knapp på Intel fremfor AMD, men intet krav.   :)

Fint hvis delene er fra samme sjappe, selv om det koster meg noen hundringser ekstra (så slipper jeg å forholde meg til flere butikker), jeg klarer uansett fint å montere maskinen selv. Foretrekker enten MPX, Netshop eller Komplett, med mindre andre er sykt billigere (eller har bedre utvalg). 

Noen som kan hjelpe meg med et oppsett basert på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...