Gå til innhold

Refleksjon: Gærne jenter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan noen fortelle meg hva som er vitsen med at jentger skal spille? JEg mener jenter skal dolle seg, shoppe og se bra ut! IKKE sitte foran dataskjermen og spille.... :yes:

 

Er da ikke noe motstridende i å shoppe og spille såvidt jeg vet. Det er faktisk mulig å gjøre begge deler. Er slike som deg som gjør at jenter føler at de ikke "har lov" til å spille. Sitter du bare og spiller er det et problem enten du er gutt eller jente.

Lenke til kommentar
Gjest mafister
Kan noen fortelle meg hva som er vitsen med at jentger skal spille? JEg mener jenter skal dolle seg, shoppe og se bra ut! IKKE sitte foran dataskjermen og spille....  :yes:

 

sånne sære som dusjer to ganger i uken og har den utrolig irriterende rollespill-humoren. I det hele tatt, jenter som ikke er 100% jenter, for å si det slik.  

 

Jenter skal heller like å spille tv-spill. Mye mer sosielt også.

 

Ærlig talt! Blir sinnsykt provosert når jeg ser sånt! Jeg synes det er kjempemorsomt å spille, både generals, rise of nations, cs, final fantasy, zelda osv, men har da et normalt sosialt liv, personlig hygiene og (forhåpentligvis) utseende for det. Og jenter skal dolle seg, shoppe osv? Og kun spille tv-spill? Så dere gutter kan spille data og være mer "usosiale" enn oss jenter, og bruke tiden deres akkurat slik dere vil samtidig som dere krever å ikke bli satt i bås, men vi har ikke de samme rettighetene? Ikke rart så mange jenter holder seg unna spill-miljøene. Kanskje dere bør legge vekk deres fordommer før dere ber andre legge vekk sine om "nerder" og "data-freaker"..

Lenke til kommentar
Jenter er noe jeg savner i miljøet  8)  

Tenk dere å treffe damer som spør deg om hva slags hardware og PC du har da? Er ikke det litt romantisk da???

hrm, nuvel... skjønner hvor du vil hen, men jeg tror ikke du ordlegger deg helt rett, hehe...

Ikke rart så mange jenter holder seg unna spill-miljøene. Kanskje dere bør legge vekk deres fordommer før dere ber andre legge vekk sine om "nerder" og "data-freaker"..

veldig bra sagt, veldig bra... det burde ligge en aldri så liten touche i lufta her nå...

Lenke til kommentar
:evil:  

 

men så vil jeg si at guttene ikke bedrer saken ved å ha fordommer som at de som spiller data er noen feite stygge jenter. at de er glad for at vi her i norge har "sunne, friske" jenter. at de stønner når jentene spiller kabal eller AO og synes de ser søte ut.

 

hør nå her folk! jenter kan godt være like gode som gutter på data. de kan godt være pene selv om de sitter litt foran skjermen.  

 

nei, dette er helt forkastelig. en hel bataljon (nesten) gutter går sammen, forklarer HVORFOR jentene ikke spiller data og de er nokså sikre i sin sak. i hvert fall er ikke jenter "gamere". sånn er det med den saken... ja. tro hva dere vil...

 

-madeleine, fortsatt jente selv om hun har mange liv på samvittigheten i bl.a. Mafia og gta 3 og vice city

 

Det var da svært så hårsår vi var her...

Lenke til kommentar

Nå er det litt forskell på hvor i landet man bor også mht jenter og dataspill. Der jeg bor(Notodden) er dataspill generellt tabu, gutter kjører bil og jenter sitter i pasasjersete(slik er det, desverre). Faktisk er det nermeste vi(de som arrangerer lan) har vert å få en kvinnelig deltager var ei som sa ho ville vere med når ho var sterkt beruset, når vi seriøst inviterte ho(og ho ikke var full) blei svaret et helt annet :(

 

Blir litt dumt å påstå at guttegjenger og dårlig tilrettelagte spill har hele sylda, mange kvinner er faktisk ikke så frigjorte som mange skal ha det til. Det som må til er at "mobilfolket" innser at dataspill er en respektabel ting å drive med i fritiden, gamer samfunnet er klart for rekrutering vi mangler bare folk(uansett kjønn) som vil bli med.(men som jeg startet med så kan situasjonen vere anderledes i andre byer, så man kan liksom ikke gi noen fasit)

 

Bra skrevet!  

 

Det slo meg igrunnen litt når jeg surfet litt i Søppel-delen av forumet.  

 

De største trådene er slike som "Peneste rumpe" "Babethread" "Hvordan bli sterk?" m.fl. "gutteting". Greit nok for meg, men det er vel ikke akkurat noe som oppfordrer jenter til å aktivt delta.

Babethreden er for alle, og det har vert jenter som har posta bidrag der også :smile: Når det gjelder andre topics så er det jo søppel...

Lenke til kommentar

Vanligvis er det slik at vi gutter aldri klarer å forstå oss på jenter.. så hvordan skal vi klare å legge til rette for at jentene skal kunne komme lettere inn i miljøet?

 

Spiller selv NWN og i det miljøet jeg spiller i er det minst 5 jenter jeg kjenner..

 

Jeg ser hvordan tingene utvikler seg på de lokale LANene her hvor jeg bor.. blir mer og mer 7-9 klassinger som roper og skriker hele tiden.. Hvis de blir f.eks skutt i cs, roper de ut at man må slutte å "gulle"..

Jeg har selv begynnt å kutte litt ned på de lanene, ettersom man har hodepine etter 30 minutter.. Det å få en mer "normal" oppførsel på lan kan være en ting som kan hjelpe..

 

Ikke det at det aldrig kommer jenter på lan, men vanligvis kommer de med kjærestene sine.. Vi hadde et lan med omtrent 45 personer, der 2 var jenter.. De var selvfølgelig med kjærestene sine, men de brukte nesten maskinene deres hele tiden de var der og det gikk bare i CS..

 

Var liksom ikke så mye høy roping når noen ble tatt av de to.. :)

 

Men det jeg mener er at hvis noen jenter tok initiativet , og kanskje fortalte oss litt om hvordan man kan tilrettelegge for dem, så kunne man gjøre dette bedre..

Lenke til kommentar

Gærne jenter jepp sikkert...???

 

 

jeg en spillefreak som sitter ofte å spiller litt forskjelllige spill, jeg elsker sloss spill, har nettop kjøpt meg splinter cell...........Men det kan vell ikke jeg noe for, men jeg blir litt sur over at en vis person sa at jenter vil bare ha spill med sminke å dill dall i *tenk om igjen* :roll: Jeg ble kjempe skuffa når jeg leste over hvor lite jenter i norge som spiller skjønner ikke hvorfor :-?

Jeg har mange venniner som elsker the sims eller hva det heter, å dah blir jeg flau på dere vegne....det er jo en annen verson av dokke huset hjemme bare på datan :lol:

 

 

Å det du skrev om tenårings jenter, ehem jeg er jente på 16 år dah :roll:

 

men men alle får jo lov til å ha sin mening så...... :cry: det er dumt at det rammer de få¨jentene som elsker pc`n (---------

 

 

:woot: Tiny_star :woot:

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Det trenger ikke akkurat være "sminke og dill dall", men det er et kjent faktum at jenter generelt (men ikke alle) liker "søte" spill best. Selv må jeg innrømme at jeg foretrekker søte figurer og lyse farger fremfor masse blod og monstre, og jeg spiller heller Zelda enn Doom for å si det sånn (men så er jo Zelda en eksepsjonelt bra spill-serie). Jeg har aldri spilt The Sims, men det er da ikke bare jenter som liker det, og det er heller ingen skam å like det. Jeg spiller selvfølgelig ikke kun søte spill, både cs, generals o.l. (som nevnt før) går ned på høykant. For meg er det ikke viktig å kunne identifisere meg med rollefiguren, men det er en fordel at det er en skikkelig historie, som i Final Fantasy, eller i hvert fall et mål om å redde verden/universet e. l. (anbefaler sterkt Ratchet & Clank hvis du vil redde universet med en kjempesøt og morsom helt).

Lenke til kommentar

Tror jeg har til gode å kjenne ei jente som faktisk spiller spill i det hele tatt...selv har jeg vært så "heldig" å ikke ha en kjæreste som spiller :roll: . Prøvde å lære dama litt Rallisport challenge på xbox'en med heller labert resultat. Min erfaring blir at det finnes så sinnsykt få jenter som faktisk spiller spill at jeg umulig kan møte noen :oops: . Ikke reiser jeg på TG (lei av det), ikke reiser jeg på dataparty mer heller...og når jeg først er der en tur på besøk så ser jeg stort sett guttunger (ikke negativt ment) som spiller cs/bf1942 med dama på fanget. jeg kjenner faktisk ei jente som spiller The Sims. Søsteren til fruen min spiller dette spillet med stort iver og glød (umulig å forstå).

Personlig er jeg av den trangsynte oppfatning at jenter ser på dataspill som noe forbanna tull og heller vil gjøre helt andre ting. Har hatt mange erfaringer med "er du ikke snart ferdig???".

 

Jenter som spiller er helt ok det, jeg blir bare skeptisk når jeg hører om det :roll:.

Lenke til kommentar

Hmm, ser flere og flere tegn på at vår bedre halvdel av befolkningen blir utsatt for tunge angrep fra folkesykdommen, landeplagen og menneskehetstrusselen CS, og dette er noe jeg vil uttrykke min aller dypeste bekymring for, men hvis det hjelper dem inn i spillverdenen fremfor å få dem til å sitte fast i et grenseland av elendig grafikk, ikke-eksisterende gameplay og ikke minst en stooor haug med gutter med dårlige holdninger, så skal jeg kalle meg fornøyd i denne omgang og ikke klage på det... Enn så lenge...

Lenke til kommentar
Kan noen fortelle meg hva som er vitsen med at jentger skal spille? JEg mener jenter skal dolle seg, shoppe og se bra ut! IKKE sitte foran dataskjermen og spille....  :yes:

 

kan noen fortelle meg hva som er vitsen med at gutter skal spille? JEg mener gutter skal trene, gå på jakt og fiske, og se bra ut! IKKE sitte foran dataskjermen og spille.... :yes:

 

Meget godt poeng :yes:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...