StormKnight Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Oppdaget her en kveld at subwooferen min har sluttet å fungere. Har en XTZ 99 W10.16 (http://www.surround.no/product/471936/XTZ-99-W10.16-pianolakk.html) med en Denon AVR-1907 reciver. Oppdaget dette etter å ha vært bortreist en periode med anlegget slått av. Problemet ligger i at det ikke kommer noe som helst lyd ut av den, ikke noe brumming, ikke noe forstyrrelser når jeg kobler fra og til kablelen. Elementet beveger seg ikke. Har prøvd å bytte ut kabelen, men ingen forskjell. Har desverre ingen enkel måte å bytte ut komponentene for å teste hva som er feil. (Kan evt ta med utstyret til en kompis for å teste det der) Noen som har en ide om hvordan jeg kan teste hva som er feil? Er det reciveren, eller er det subben? Resten av anlegget fungerer som vanlig Lenke til kommentar
jdawg Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Starter den integrerte forsterkeren når du setter den på? Hvis ikke kan det være at sikringen har gått. Dette er gjerne glassrørssikringer som du ofte har tilgang fra på baksiden. Se om du kan finne en slik på baksiden (bruker et kronestykke for å skru ut lokket den sitter bak) Lenke til kommentar
StormKnight Skrevet 23. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2010 Har sjekket sikringen både med øyet og et multimeter. Den er hel. Det er en blå diode som lyser når forsterkeren på subben har strøm. Denne lyser og alt ser normalt ut... Lenke til kommentar
StormKnight Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2010 bump... Ingen som har noen tips? Lenke til kommentar
jdawg Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 tja, er det ikke sikringen, ville jeg tatt den med til en forhandler. evt kan du teste kablene og utsignalet fra recievern med multimeteret. lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå