BRDP Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Hei jeg er på jagt etter et firma som utfører installasjon av et bilanlegg har noen kjennskap til et sånt firma som befinner seg på sørlandet eller østlandet hadde det vert supert hvis noen kunne gitt meg tips om de? Når jeg først er i gang så lurte på om noen kunne gi meg et tips om hvordan status anlegget mitt er på altså om det er greit anlegg dårlig eller relativt bra hvis det kan defineres sånn, det jeg har er: Sub: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=6367&katid=205&mid=m436&id=&vn=736 Kondensator: http://www.trademe.co.nz/Trade-Me-Motors/Car-stereos/Other/auction-269806989.htm Monoforsterker: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4096&katid=37&mid=m436&id=&vn=736 4 kanalsforsterker: http://www.pioneer.no/no/products/archive/GM-6300F/index.html batteri: Prosonic Capabat 5 farad. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Helt ok det der, men skal man pirke, så er forsterkerenlittliten til den suben, og suben er ikke akkurat den beste. Kondensatoren trenger du ikke, så den var et "bomkjøp". Vet heller ikke helt hva du mener med 5 farad batteri, for den prosonic saken din er vel en hybrid kondensator, og den har du heller ikke bruk for Hvilken spiller har du? Og hvilke høyttalere har du? Åssen bil skal dette inn i? Jeg driver ikke noe firma lenger, men jeg kan være behjelpelig med innstallasjonen, og jeg bor i Vestfold... Lenke til kommentar
BRDP Skrevet 23. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2010 hmm så du mener at monoforsterken min for liten (hvilken vil du anbefalt heltst fra pioner)? Hvilken sub vil du anbefale jeg har lyst til å ha en som god på alle frikvenser også her ønsker jeg å gå i pioner. Prosonic tingen er batteri kombi kondensator på 5 farad så hovedbatteriet ikke skulle bli helt tømt pluss at det ikke leverer fort nok, den andre kondensatoren var eventulet for å pushe 4 kanals forsterken men du sa at jeg ikke trengte den? Høytalerne har jeg ikke kjøpt enda men jeg elsker fin kvalitet på lyden fremfor krafig lyd jeg tenkte et ha en 6 tommer nede i døren og en liten oppe i døren noen tips fra pioner her? Dette er en golf 4 2001 modell det er snakk om. spilleren er en: pioner beklaglig vis fant jeg ikke noe modell navn pga utgådt modell men jeg vet at den støtter to forsterker koblinger vet jeg ikke at kanskje sier noe mer hvor mye kunne tar du for en sånn jobb? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Hvorfor MÅ du ha pioneer?? Det finnes masse som er bedre enn pioneer... Når det gjelder spillere, så er det pioneer og alpine som er ledende, men de er ikke like gode på høyttalere og forsterkere, med mindre du går betydelig opp i pris Hvis dynamoen din ikke leverer nok strøm til forsterkerene dine, så hjelper det ikke med en kondensator, for den "lager" ikke strøm.... Og hvis/når dynamoen leverer nok strøm så er jo saken grei Pris på en slik jobb er vanskelig å si før jeg vet nøyaktig hva som skal gjøres, men jeg er ikke vanskelig å bli enig med Jeg monterer selvsagt det du vil ha, men vil bare gjøre deg oppmerksom på at du kan få bedre for samme pris, og kanskje også billigere... Lenke til kommentar
BRDP Skrevet 23. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2010 Okey jeg lytter hvis du ville anbefalt noe, hva synes du jeg burde velge innenfor ca samme pris klasse? Grunnen til at jeg liker pioneer for de er store innenfor lyd verdnen og derfor tenkte jeg at det kunne være en liten kvalitet sikring kjønner du. Jeg lurer jeg litt på hva jeg skal gjøre med det jeg allerde har kjøpt tror du at noen vil kjøpe noe som det? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Hvor mye har du tenkt til å bruke på dette da? Har du det du ramser opp i første post? Lenke til kommentar
BRDP Skrevet 27. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2010 Hei jeg har alt jeg sier jeg har i første post, men jeg skal selge subwfwren og monoforsterken jeg har tenkt å bruke ca 10-15000 på det: Så det jeg ønsker hjelp til å finner er: Subwferen Monoforsterkeren Høytalere Dette er som sagt en golf 4 2001 modell bare hvis du skulle lure på det. Har du noen anbefalinger når du vet disse kriteriene, men en faktor som er litt viktig er at sånn massiv styrke bryr jeg meg ikke så veldig om men at det er en fin og rein lyd hvis du kjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Det er vel 6,5" i dørene foran på den bilen hvis jeg ikke husker feil..?? Skal du ha noe som spiller skikkelig fint, så anbefaler jeg seas lotus. 2stk seas lotus 10" som drives av en Dynabel bf4501 1 sett seas lotus Reference sammen med en Dynabel bf1502 Dette, sammen med et skikkelig batteri (feks apollo A1750) og oppgraderte kabler mellom dynamo og batteri, samt mellom batteri og chassie, så burde det bli bra. Demping av dørene er også en god investering. www.dynabel.no Lenke til kommentar
BRDP Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 Tusen takk for hjelpen :!: Dette hjalp meg godt, men jeg lurer litt på hvorfor du velger to 10" i steden for 1 12" og koster det mye å oppgradere de kablene du pratet om? Er det nødvendig å han noen kondensatorer i denne situasjonen her? Trenger jeg kun seas lotus referance kun elementer eller bør jeg ha komplett sett jeg går ut i fra de to som kommer opp når jeg søkte på referance på dynabel.no Og et siste spørsmål etter som jeg er helt noob i dette faget så lurer jeg på hvordan man demper dørene jeg kjønner hvorfor man bør gjøre det men ikke helt hvordan? Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Og et siste spørsmål etter som jeg er helt noob i dette faget så lurer jeg på hvordan man demper dørene jeg kjønner hvorfor man bør gjøre det men ikke helt hvordan? Demping av dører er egentlig ikke så vanskelig. Jeg brukte B2 (Better Bass). Slik gjorde jeg det: Først innsiden: ^ Måtte da jobbe gjennom hullene, gjøre meg helt ferdig, deretter tetta jeg alle store/små hull, og dempa innsiden: Over de store hullene la jeg 2-3 lag med matter. Tilslutt var alt tett så høytalerne har "lukka" kasser. Bruker da døra som kasser, pluss at hele døra er dempa også. Alt jeg trengte var kniv for tilskjæring, og varmepistol (pga kulda)... Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Du bør kjøpe komplett sett ja, hvis ikke så må du ha flere forsterkere osv. 2stk av de 10" vil spille bedre enn en lotus 12" Kablene jeg snakker om koster ikke mye i denne sammenhengen nei, bare legg opp ekstra i tillegg til det som er der fra før Kondensator trenger du ikke. Lenke til kommentar
BRDP Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Takk for beskrivelsen. Hvis jeg skaffer dempe stoffet tror du at du kan gjøre denne jobben også i golf 4èn min? Og så lurer jeg på har du noen forslag til hva jeg kan gjøre i bagaseje rommet? Jeg har hørt på mange venner spille når karosoritet tar opp vibarasjoenen fra bassen og begynner å riste å det lager dumme lyder å det er det siste jeg ønsker. Hvorfor trenger jeg ikke noe kondensator har dette batteriet noe med det å gjøre? foresten skal jeg skifte det nye batteriet ut med det gamle eller skal det være i tilleg til orginal batteriet? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Det du har er ikke et batteri, men en hybrid kondensator, en slags blanding av batteri og kondensator, og jeg ville ikke brukt den heller, men det er det du som bestemmer Det første du bør gjøre nå, er å måle hvor mye dynamoen lader for å sjekke at alt er i orden der. (du bør måle over 14 volt) Videre så sjekker du hvor gammelt batteriet ditt er, og hvor mange volt du måler med bilen avslått. Dempingen bruker du baki bilen også, så slipper du denne vibrasjonen du snakker om. Det er ikke noe problem å legge på disse dempemattene, så det fikser vi. Også lager vi det selvfølgelig pent baki der med tanke på basskassa osv. Lenke til kommentar
BRDP Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Ok jeg skal kjekke de tingene men jeg mente det batteriet du anbefalte altså apollo A1750 jeg lurte på hvilken funksjon det har i dette bilde? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Det bruker du isteden for det orginale batteriet Lenke til kommentar
Joe DiMaggio Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 (endret) . Endret 4. mars 2010 av Sveinung Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) Ok jeg skal kjekke de tingene men jeg mente det batteriet du anbefalte altså apollo A1750 jeg lurte på hvilken funksjon det har i dette bilde? Det klarer å gi mer strøm enn original batteriet ditt. Du kan se på det som en pumpe, det klarer å pumpe ut mer strøm når forsterkerne dine trenger det. Du bør også vurdere å investere i en batterilader for AGM batterier. (hvilken som helst smart lader, helst fra Ctek, powermaster, e.l. bra merker) Bra lyddempet Simen. Endret 5. mars 2010 av Dammed Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Bra lyddempet Simen. Takk Brukte tilsammen 6 timer på det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå