Bjarnemann Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 (endret) Gikk til anskaffelse av dette spillet etter tips her fra forumet faktisk. Veldig gøy spill, og spessielt slåssingen er jo gøy Men det jeg sliter litt med er, hvordan blir jeg stor og tøff egentlig? Føler at jeg går rundt og banker de samme looterne og de svakeste mountain banditsene nå. Flyr jeg på en av de andre heltene dør jeg.. Går det ann å overta byer? Hvordan blir jeg rik? Hva kan jeg egentlig gjøre i dette spillet? Edit: Jeg klarte å ta en fange, hva gjør jeg med han? Endret 23. februar 2010 av Bjarnemann Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Lenge siden eg har spelt da, men du tar først looter, Med på turneringer, quest osv. Var litt lei spelet etter eg hadde tatt alle slotta etter ein quest med og ta tronen tilbake for eit eller anna. Men veldig kjekt spel, må si det! Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 (endret) Det første som er lurt å tenke på er rekruttering av soldater. Dra rundt på diverse bondegårer og spør om noen vil bli med i party-et ditt. Jo flere soldater du har jo bedre. Når du har skaffet deg noen soldater er det lurt å faktisk bruke hærstyrings-/ordre-knappene. Du kan beordre soldatene dine til å holde posisjonen, stå i tett eller løs formasjon, gå 10 paces fram eller tilbake, angripe, følge etter deg etc. Dette foregår så vidt jeg husker med F-tastene. Som regel kan det være en fordel å beordre dem til å holde posisjonen helt i begynnelsen av slaget, og sette dem i tett formasjon. Deretter kan du selv ri fram mot fienden og slå ut så mange av dem som du klarer. Når du føler det er få nok fiender til at bøndene dine har en sjanse mot dem kan du la dem angripe. Etterhvert som bøndene dine er med i slag vil du få mulighet til å oppgradere dem til å bli bedre soldater. Avhengig av hva slags strategi du ønsker å kjøre kan du lage deg et heste-kompani eller et mer infanteri-orientert kompani. Det kan være lurt å gå innom taverns og sjekke om det finnes noen helter der som kan tenke seg å bli med i party-et ditt. Det kan også være penger å tjene på frakte varer (om du har mange inventory-plasser). Ellers er det et godt råd å kun plukke med deg items du får en del penger for. Erobring av byer kan du begynne med etterhvert som du begynner å få litt størrelse på party-et og soldatene begynner å bli godt trente. Det er ikke noe poeng i for mange archers når du skal ta byer, sats heller på sterke infanteri-enheter. Kavaleri er mindre effektive på å ta borger enn et godt infanteri. På en annen side er ryttere overlegne i vanlige slag, spesielt på flat mark. Husk alltid å ha noen enheter med mat i inventory. Jo mer mat, jo bedre moral. Moral hjelper blant annet på reisehastighet og hvor mange soldater du kan ha i party-et ditt. Håper dette hjalp litt. Endret 23. februar 2010 av Snorre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå