Howard Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Mer om ASUS P4P800 og PAT Det ble nylig kjent at ASUS hadde funnet en måte å skru på PAT i sitt 865PE-baserte hovedkort, P4P800. Dermed ble ytelsen like god som for de dyrere 875P-baserte kortene. Les saken her. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Bah@ASUS. Vi liker ikke juksemakere. Men hvis dette derimot gir høyere ytelse uten å jalla med FSB eller lignende, så er det iallefall bra at de har lagt det ut som ny BIOS til alle som vil ha... Lenke til kommentar
sheriff Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Vet ikke om jeg vil kalle dette juks. Men de burde jo ha lagt dette fram da de introduserte de første kortene til testerne! Lenke til kommentar
geronimo Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Dette er jo noe som kommer oss forbrukere til gode! Dette har ikke noe med klokkefrekvenser å gjøre, de har bare funnet en måte å aktivere PAT på 865-brikkesettet. Intel hadde jo reservert PAT for 875-brikkesettet, men når PAT kan aktiviseres på hovedkort med 865, slipper vi å kjøpe det svindyre 875-kortet! Flott jobb av Asus, spør du meg. Leste også noen rykter om at Abit også hadde klart samme jobben, vi får se hva fremtidige tester kan påvise. Når Asus kan, klarer sikkert de andre produsentene det også.... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Jeg giddet ikke å lese hele saken, men det jeg stusset på var: "like bra ytelse..." Altså, nå mangler det vel fortsatt dual channel DDR, og derfor ligger vel 875 enda forran. Lenke til kommentar
Howard Skrevet 6. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2003 Altså, nå mangler det vel fortsatt dual channel DDR, og derfor ligger vel 875 enda forran. 865-familien har også doble minnekanaler, slik som 875P. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Har i875 brikkene noe overtak igjen? Lenke til kommentar
geronimo Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Har i875 brikkene noe overtak igjen? Ikke ytelsesmessig i allefall, så jeg ser ikke behovet for å kjøpe i875 nå, hvis du skal kjøpe ASUS... Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Har i875 brikkene noe overtak igjen? ECC-Ram Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Altså, nå mangler det vel fortsatt dual channel DDR, og derfor ligger vel 875 enda forran. 865-familien har også doble minnekanaler, slik som 875P. Ok. By bad. Lenke til kommentar
OlaPirat Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Hvis det nå bare kommer en BIOS som støtter ECC-RAM også så kan vi jo si at i865=i875 bare billigere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå