Gå til innhold

Hodetelefoner med fjernkontroll, evt oppsett av hodetelefoner + adapter (m fjernkontroll)

karo85

Anbefalte innlegg

Hei

På jakt etter nye hodetelfoner med/og fjernkontroll funksjon. Håper det er noen her som sitter på noen gode råd og erfaringer. Har dessverre lite erfaring med gode høretelefoner, men mye erfaring med dårlige som må byttes ofte. Har hatt propper som ligger rundt 200kr, men nå er jeg lei! Bor i Bergen er er mye ute i dårlig vær så hvis, den nå nye, mp3-spilleren skal ha noe levetid må jeg ha en løsning med fjernkontroll.

Prøvd å forklare under hva jeg er på jakt etter.

-Prisklasse: rundt 500-1000kr, men kan overtales med gode argumenter å strekke meg til 1500. :) (Cresyn C750e er kanskje et alternativ (da bare basert på testen her) men da trenger jeg adapter med fjernkontroll som passer.)

-Fjernkontrollens funksjoner: volumkontroll, på-av/pause, sporskifte. Praktisk. Fordel hvis den også har "hold"knapp, er robust/tåler litt vær og har evt. et lite display. Helst integrert, men ikke et must. Er det noen som har noen erfaring med adapter?

-Type: Helst noe som en kan ha på i noen timer i strekk, sitter bra og tåler at jeg er i aktivitet. Finnes det robuste propper så er det et pluss! Har hatt noen øretelefoner av hvilke jeg har fått vondt i brusken som er foran øregangen. Regner med dette skjer når de er for store og klumpete tett i øregangen. Prøvde noen ipod telefoner (sikkert de billigste) og de var til å grine av.

-Lydtett/isolert. Kjedelig å bli plaget og å plage andre.

-Bruksområde: Musikkavspilling, kanskje litt radio og en film i ny og ne.

Er nok innom de fleste sjangre: rock, hiphop, indie, jazz, soul, elektronisk, klassisk. Mye instrumentalt. Bass er ikke det viktigste for meg, men lydbildet bør være klart og skarpt. Noe allroundgreier altså, heller enn spesialisert til ett lydbilde...

-Pluss hvis det er god kompatibilitet til ulikt utstyr

Jeg beklager at dette ble så langt. Ikke lett å begrense seg og forklare seg samtidig. :p Setter pris på all hjelp!

Hilsen nybegynner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...