Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

ntoskrnl.exe korrupt

Anbefalte innlegg

hei. satt å surfet på pcen en kveld. plutselig begynte alt å låse seg, for deretter å kjøre tregt ;s startet om pcen, og fikk opp beskjeden om at filen ntoskrnl.exe var korrupt eller manglet. leste meg litt frem på nettet (google<3) og fant denne teksten:

Using a regular Windows XP dis, you boot to the disc, then press the R for repair to enter the repair or recovery console.

Select the operating system, then enter your admin password.

Type: Expand d:\i386\ntoskrnl.ex_ C:\Windows\System32.

You should get a prompt asking you if you want to Overwrite the File.

You should enter Y for yes, the press <ENTER> to Overwrite.

If that works, you are probably home free.

To know for sure, shut down the computer, then run a cold boot with the <Start> button.

If it starts, correctly, then you are done. And lucky.

nå har jeg gjort dette uten hell. får bare opp at den mappen etter "directory"en ikke eksisterer :p og ja, har skreve helt rett :p......tror jeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å sjekke hva Windows finner på diskene dine når du booter fra CDen.

Skriv dir C: Da bør du få en liste over alle mappene som er på C disken. Prøv så dir d: hvis det er CD-ROM stasjonen din.

Du kan også prøve å kjøre chkdsk på C disken, skriv chkdsk C: da vil den kun sjekke og ikke reparere noe. En eventuell reparasjon kan gjøre galt verre i mange tilfeller.

Du kan også prøve å kopiere ntoskrnl.ex_ til C disken din og ekspandere den derfra for å se om det virker.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...