keriss Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 hei. satt å surfet på pcen en kveld. plutselig begynte alt å låse seg, for deretter å kjøre tregt ;s startet om pcen, og fikk opp beskjeden om at filen ntoskrnl.exe var korrupt eller manglet. leste meg litt frem på nettet (google<3) og fant denne teksten: Using a regular Windows XP dis, you boot to the disc, then press the R for repair to enter the repair or recovery console. Select the operating system, then enter your admin password. Type: Expand d:\i386\ntoskrnl.ex_ C:\Windows\System32. You should get a prompt asking you if you want to Overwrite the File. You should enter Y for yes, the press <ENTER> to Overwrite. If that works, you are probably home free. To know for sure, shut down the computer, then run a cold boot with the <Start> button. If it starts, correctly, then you are done. And lucky. nå har jeg gjort dette uten hell. får bare opp at den mappen etter "directory"en ikke eksisterer og ja, har skreve helt rett ......tror jeg Lenke til kommentar
norbat Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Kanskje cd'rom-stasjonen din har en annen bokstav enn d. Prøv med e Expand e:\i386\ntoskrnl.ex_ C:\Windows\System32 Lenke til kommentar
keriss Skrevet 23. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2010 Skal det være mellomrom mellom _ og C ? Lenke til kommentar
keriss Skrevet 23. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2010 når jeg skriver: Expand D:\i386\ntoskrnl.ex_ C:\Windows\System32 the system cannot find the file or directory specified når jeg skriver: Expand e:\i386\ntoskrnl.ex_ C:\Windows\System32 The path or file specified is not valid Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) Prøv å sjekke hva Windows finner på diskene dine når du booter fra CDen. Skriv dir C: Da bør du få en liste over alle mappene som er på C disken. Prøv så dir d: hvis det er CD-ROM stasjonen din. Du kan også prøve å kjøre chkdsk på C disken, skriv chkdsk C: da vil den kun sjekke og ikke reparere noe. En eventuell reparasjon kan gjøre galt verre i mange tilfeller. Du kan også prøve å kopiere ntoskrnl.ex_ til C disken din og ekspandere den derfra for å se om det virker. Endret 24. februar 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå