NathanD14 Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Jeg er skuffet. Alle de gammeldagse, men sikkert hyggelige, produsentene til TV kanalene ser det bare ikke. Hvorfor er det ingen helblods spill programmer på TV? Jeg vet, Tekno på NRK, men dette er sammen med andre "teknoting" som jeg må si at jeg ikke er det minste interessert i. Jeg vil heller ha et 30 minutters program (helst 60 min.) hvor det bare snakkes om spill, folk blir intervjuet, anmeldelser vises osv. Jeg ville ha sett på dette hver gang det hadde blitt vist, og jeg ville elsket å se en gang i fremtiden en egen TV kanal for spill. Men dette er lengre fram i fremtiden. Når dagens ungdommer som vokser opp med spill blir produsenter for ledende TV kanaler, og når de forhåpentligvis lager slike ting. For jeg mener at det er et marked for noe sånt. Det var faktisk et TV program i Storbritannia hvor det dreide seg bare om spill, og dette var det mest sette programet blant ungdommer når det gikk. Det sier litt det. Jeg synes at Norge ligger litt bak, og derfor så skal jeg ta initiativet, og lage en gruppe på Facebook hvor vi skal prøve å få Spiller.no til NRK, som et fullblods spill program. Jeg ville også gjerne, mer enn gjerne, ha hatt Spillverket.no med, men siden Spiller.no er "eid" av NRK, og siden de allerede blir vist litt på TV, så tror jeg det er et bedre grunnlag for å få det nettopp på NRK. Kanskje de faktisk skjønner hvor stort dette kan bli. Og hvem vet, kanskje om en liten stund så er kanskje Spillverket.no å se på norske TV skjermer? Hvis du vil være med og støtte vårt forsøk for å få Spiller.no på NRK, så kan du melde deg inn her: Spill.no til TV! Hva synes du? Er dette et bra initiativ? Er du enig til at vi burde få et helblods spill program til TV? Eller er du uenig? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 (endret) TV2 hadde tidligære et program som het Spillmagasinet, men det ble kansellert. Tror det var pga. dårlig seertall. Edit: Skriveleif Endret 23. februar 2010 av Kontorstol Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Inside Xbox er egentlig et helt greit spillmagasin som jeg ofte får med meg. Det har et eget valg i Xbox 360-menyen. Det er «insider tips», tester, info om kommende spill, snakk med utviklere og dekning av store events som E3. http://www.xbox.com/en-US/community/insidexbox/ Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Låner tråden siden det omhandler samme tema. Noen som vet om noen bra spillprogrammer som vises på tv-kanaler fra utlandet? Helst på engelsk - jeg er heller ustødig på fransk, spansk, flamsk og dansk... Jeg mener BBC hadde et som gikk ukentlig, men det finnes kanskje fler? Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Og jeg leter fortsatt.. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Du har sett Spikes GTTV? (Gametrailers TV) Dette er ekstremt underholdende saker, ofte med store intervjuer av sentrale folk innen spillbransjen og massevis av eklusiv info om storspill, f.eks God of War 3 nylig. Er bare å navigere inn på sida deres, er en egen kanal for GTTV. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) Gamespots "On The Spot" er bra... (Har en norsk journalist også. Tor Thorsen) Er ellers enig i at spill er undereksponert i media i forhold til hvor stor bit av underholdningsindustrien det faktisk utgjør. Spørsmålet er om "scheduled" TV er mediet som spillere bruker... Endret 6. mars 2010 av J-Core Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå