abrj Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Når en ser på en fakturas nederste del (den gule) så er det etter ørefeltet et < > felt.. Fra noen er dette feltet blankt, mens fra andre er det et tall inni < > feltet. Det jeg da lurer på er hva dette < > feltet er, og hvorfor enkelte fakturer har tall der mens andre ikke har det? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Det er kontrollsiffer for beløpet. Kontrollsiffer for beløp (ikke alltid benyttet): • Utregnes i modulus 10 • Kontrollsiffer printes i midten innenfor spesialtegnene < > (i posisjon 3). Lenke til kommentar
abrj Skrevet 23. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2010 Det er kontrollsiffer for beløpet. Kontrollsiffer for beløp (ikke alltid benyttet): • Utregnes i modulus 10 • Kontrollsiffer printes i midten innenfor spesialtegnene < > (i posisjon 3). Siden det ikke er på alle regningene jeg får antar jeg det ikke er påkrevd Lenke til kommentar
PerB Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Det er kontrollsiffer for beløpet. Kontrollsiffer for beløp (ikke alltid benyttet): Siden det ikke er på alle regningene jeg får antar jeg det ikke er påkrevd Les sitatet en gang til (hentet fra BBS). Det står klart i BBS sin dokumentasjon at det ikke allt er benyttet (og dermed heller ikke påkrevd). Lenke til kommentar
abrj Skrevet 13. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2010 Hva har alle disse siste innleggene egentlig med mitt spørsmål å gjøre? Kan ikke folk starte egne tråder? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Jeg har splittet et off topic spørsmål til en egen tråd. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå