Gå til innhold

Sjuk noen dager - ned i vekt - miste muskler?=

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro at det er både muskler, fett og vann.

Der muskler kommer først. Grunnen for det er vel at muskler er veldig kaloriavhengi, så det koster dyrt for kroppen å beholde musklene, der den uansett trenger både proteiner og fett for å overleve.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

På så kort tid ville jeg tippa væsketap og tomme karbohydratlagre(der det også ligger mye vann) - ren gjetting selvsagt.

Helt korrekt vil jeg si. En normal mann lagrer rundt 1 kg karbohydrater (glukose). 1 kg glukose binder 3 kg vann i kroppen vår. Derfor lett å gå ned 4 kg raskt.

Musklene går lenge før fettet ja. Men aller først svettes jo en del ut pga. feber, samt at man går en del ned pga. lavere matinntak (mindre mat i mage og tarm).

Musklene går ikke lenge før fettet, den påstanden vil jeg gjerne se backa opp? Ville tro det er mer luksuriøst for kroppen å beholde muskelmasse. Ellers stemmer nok det andre du sier.

Lenke til kommentar

På så kort tid ville jeg tippa væsketap og tomme karbohydratlagre(der det også ligger mye vann) - ren gjetting selvsagt.

Helt korrekt vil jeg si. En normal mann lagrer rundt 1 kg karbohydrater (glukose). 1 kg glukose binder 3 kg vann i kroppen vår. Derfor lett å gå ned 4 kg raskt.

Vil bare nevne at jeg har lest de samme tallene en plass men, ville ikke skrive det tidligere da jeg ikke var helt sikker. Da er det i alle fall 2 som mener det samme :p

Lenke til kommentar

Musklene går lenge før fettet ja. Men aller først svettes jo en del ut pga. feber, samt at man går en del ned pga. lavere matinntak (mindre mat i mage og tarm).

Musklene går ikke lenge før fettet, den påstanden vil jeg gjerne se backa opp? Ville tro det er mer luksuriøst for kroppen å beholde muskelmasse. Ellers stemmer nok det andre du sier.

Kroppen er opptatt av å forsøke å redusere energiforbruket mest mulig. Muskler som ikke er i bruk (og når du ligger i senga 3 dager i strekk er de ikke i bruk) blir sett på som et unødvendig energiforbruk som kroppen vil forsøke å bli kvitt. Fett er et energilager som ikke koster kroppen energi å beholde, slik at dette vil kroppen velge å spare til slutt.

Lenke til kommentar

Etter en brå stopp i styrketrening tar det ca. 14 dager før muskelmassen begynner å svinne hen. Med tanke på at du har mistet så mye som 3kg og nesten ikke spist noe, må kroppen ta av reservene, nemlig våre kjære muskler. Men som en her nevner er det muskler, fett og vann som er brukt opp og med tanke på at muskler veier mer enn fett såå.. sorry mate :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...