Shadow_iX Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 har nå insett at jeg må migrerer ifra pc server kasser (tårn, server tårn etc) til rack-løsninger. Trenger da tips og råd, samt å vindussjoåppe litt før jeg klemmer in bestillinger. Blir lite i starten, men greit at selve skapet er stort, 42U eller no. Så et par bra lagringskabinetter med feilindikator for hver enkelt disk på framsiden, hot swap disk bays, og se ann hvordan kjøleløsningen er på de enhetene som skal romme mye cpu og ram for framtidlig virtualisering. Selve skapet kommer til å stå i ett eget serevr rom, med egen varmepumpe/ac enhet for å opprettholde nogenlude riktig tempreatur og luftfuktighet uansett vær utendørs. Kan noen hjelpem eg med å finne bra kabinetter og bra skap med lure løsninger som et lette å leve med? Pris og slikt ser man ann, bare kom med tips og råd,så ordner resten seg selv. på forhpnd takk. ps: søkte etter dette emnet på forumet men fikk opp bare treff på å kjøpe spill på elkjøp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Forstod jeg det rett at du skal bygge serverne selv fra bunn av? Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2010 Bygger selv om jeg ikke finner leverandrør som leverer rett spec. Men det jeg først og fremst er ute etter er rackskap som er lett å leve med, god kjøling/ventilering. Og så rack kabinett i forskjellige enhetsstørrelser som er lette å leve mes, godde kjløle egenskaper og lette å overvåke når en fysisk selv er i serverrommet der racket står. Ser nextron har mye bra, tror det heller imot supermicro rack komponenter. Lenke til kommentar
ftpman Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Supermicro har en masse kabinett som kommer i kategorien som du er ute etter. Koster heller ikke alt for mange tusenlappene. Nextron.no leverer disse. Og kan levere bygget etter dine spec for noen hundrelapper og da får du også 5 års garanti på hele boksen med swap av deler når det er problem med noe. Har 3-4 storage bokser selv fra dei og godt fornøyd med alle sammen (fra 8 disker til 24 disker i dei jeg bruker) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå