TheCatIsALie Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Skal jeg spørre indirekte om jeg kan få læreplass, eller rett på? Skal jeg spørre en av sjefene eller ansatte? Skal jeg levere CV+søknad? Har veeldig lyst på læreplass, så vil gå fram riktig.. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Det første du må gjøre er å finne ut om bedriften du er utplassert i er i stand til å ha lærlinger. Etter perioden med utplassering spør du en av sjefene om de tar i lærling, og at du er veldig interessert. Da vil de nok si ja til å ta i mot søknad fra deg. Lenke til kommentar
Ctarli Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Jeg har akkurat søkt på læreplass selv, og da har jeg sett på utlyste stillinger i avis og på nett. Jeg har levert søknad, CV, vitnemål fra i fjor, og terminkarakterene fra i år i tillegg til attester. Det er vel det som er den riktige fremgangsmåten. Men du må jo finne utlyste læreplass stillinger, for det er jo bare et fåtall av bedrifter som tar inn lærlinger i sin bedrift. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Er bare til å høre med sjefen når du er på utplassering, han biter (sannsynligvis) ikke. Om de skal ta inn lærling(er) er det bare til å gi ham CV/søknad Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 23. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2010 Vet de skal ha lærling. Det står mellom meg og ei annen. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 I så fall er det jo bare å si til sjefen at du ønsker læreplass, samt. levere CV/karakterkort/whatever. Vis også gjennom jobben (utplasseringen) at du er ivrig til å lære og påta deg oppgaver. Lykke til! Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 Sjefen har nå spurt om jeg kan være interessert i å jobbe her videre, så staser på at om jeg spør om jeg kan jobbe her mer i morra, så får jeg kanskje læreplass. Let's hope:D Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Akkurat samme som skjedde med meg. Var en uke på utplassering, fikk spørsmål om jeg ville jobbe deltid fremover. Når det nærmet seg sommerferie fikk jeg tilbud om læreplass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå