Arctica Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 (endret) Hei. Dette er første gang jeg bruker forumet så jeg får bare hoppe i det. Jeg holder på å lære meg photoshop. Så driver jeg å redigerer bilder. Nå har jeg ett bilde der jeg har lagt til forskjellige komponenter, glow, color balance, ulike blur effekter. Hver gang jeg har gjort noe nytt med bildet har jeg laget ett nytt layer. Så er jeg nesten fornøyd med bildet, men det er ett objekt på bildet som er for lys (blomst). Er det mulig å få tilbake original fargen på blomsten på noe vis? Jeg prøvde å bruke eraser men den fungerer ikke når jeg har laget så mange layers. Klarer ikke å bruke noen av verktøyene Hmm Noen tips? Endret 23. februar 2010 av ilpostino Topic endret til noe med beskrivende Lenke til kommentar
xstnc Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Om du har brukt mange filter i forskjellige layers, så er det vel et av de som gjør at blomsten er for lys? Bruk gjerne "hide" funksjonen til hvert layer for å finne ut hvor "problemet" ligger, og gjør en endring på det! Eventuelt kan du slå sammen alle layers til ett (Merge visible shift+ctrl+E), marker blomsten med det verktøyet du synes er best (polygon lasso eller pen-tool?), og endre på levels for markeringen din! (ctrl + L) Det jeg kunne komme på akkurat nå Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Lag ein kopi av originallaget, legg det øvst, og masker bort alt anna enn blomen. Lenke til kommentar
Arctica Skrevet 23. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2010 Hva mener du med å maskere bort? Hvilket verktøy bruker jeg til det? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Du bruker masker. Sjå t.d denne og denne guiden. (Merk at det er fleire sider på den siste, det om masker byrjer på side 3.) Du kan og berre viske bort det du ikkje treng frå det øvste laget. Og til sist eit meir generelt tips: På Adobe TV finn du mange læringsvideoar om ulike program frå Adobe, deriblant ein serie som heiter Learn Photoshop CS4. Kan sikkert vere nyttig. Lenke til kommentar
Leopoldleo Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Lag en maske på det nedersta laget, merk alle de lagene som ligger over og trykk alt-cmd+g (sikkert alt-ctrl+g på pc) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå