Gå til innhold

Spørsmål om å få tilbake original farge på redigert bilde i Photoshop

Anbefalte innlegg

Hei.

Dette er første gang jeg bruker forumet så jeg får bare hoppe i det.

Jeg holder på å lære meg photoshop. Så driver jeg å redigerer bilder.

Nå har jeg ett bilde der jeg har lagt til forskjellige komponenter, glow, color balance, ulike blur effekter. Hver gang jeg har gjort noe nytt med bildet har jeg laget ett nytt layer.

Så er jeg nesten fornøyd med bildet, men det er ett objekt på bildet som er for lys (blomst). Er det mulig å få tilbake original fargen på blomsten på noe vis?

Jeg prøvde å bruke eraser men den fungerer ikke når jeg har laget så mange layers. Klarer ikke å bruke noen av verktøyene

Hmm

Noen tips?

Endret av ilpostino
Topic endret til noe med beskrivende
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har brukt mange filter i forskjellige layers, så er det vel et av de som gjør at blomsten er for lys?

Bruk gjerne "hide" funksjonen til hvert layer for å finne ut hvor "problemet" ligger, og gjør en endring på det!

Eventuelt kan du slå sammen alle layers til ett (Merge visible shift+ctrl+E), marker blomsten med det verktøyet du synes er best (polygon lasso eller pen-tool?), og endre på levels for markeringen din! (ctrl + L)

Det jeg kunne komme på akkurat nå :)

Lenke til kommentar

Du bruker masker. Sjå t.d denne og denne guiden. (Merk at det er fleire sider på den siste, det om masker byrjer på side 3.)

Du kan og berre viske bort det du ikkje treng frå det øvste laget.

Og til sist eit meir generelt tips: På Adobe TV finn du mange læringsvideoar om ulike program frå Adobe, deriblant ein serie som heiter Learn Photoshop CS4. Kan sikkert vere nyttig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...