Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Min kjærestes mor hater meg

Gjest Kar22

Anbefalte innlegg

Hei.

Trenger egentlig bare å få noen gode tips av dere, eller hvordan man håndterer en slik situasjon jeg nå befinner meg i.

Jeg ble sammen med min nåværende kjæreste for litt over 3 mnd siden, hun gikk veldig fort over til meg etter at hun hadde vært sammen med en kar som behandlet henne som dritt.

vell og merke, så elsket moren han. For litt over en uke siden var jeg for første gang hjemme hos min kjæreste (som er 21), jeg var ekstremt nervøs siden moren ikke hadde kommet seg over eksen hennes helt enda. Men jeg skrudde på sjarmen, og var som alltid høflig, og ordentlig overfor hun. Prøvde å starte noen samtaler, men dette var veldig mye enveiskommunikasjon, det var liksom ingen respons fra moren. Så nesten ut som hun ikke ville at jeg skulle være der.

En opptur var at jeg kom ekstremt godt overens med hennes venniner, som likte meg utrolig godt slik som jeg kunne se!

Siden kjæresten min er student så har hun ikke mye penger, men hun vil helst kunne betale for seg selv, og vise at hun er selvstendig, dette respekterer jeg, men tar som regel alltid å spanderer en god middag på hun hvis jeg føler for det :)

Moren driver nå og krangler med hun om at hun bruker for mye penger på meg, og burde heller bruke pengene på seg selv, og familien (moren har økonomiske problemer..)

Hvordan tror dere dette vil påvirke forholdet vårt?

Dama sier at det ikke er noe problem, siden hun ikke bryr seg om morens mening om meg.

Jeg er mer redd for at dette vil ødelegge forholdet vårt, siden moren alltid kommer til å være negativ overfor forholdet vårt, og konstant dra kjæresten min ned.

Kanskje det er noen der ute som har vært i samme situasjon, og kanskje klarte å finne en løsning?

På forhånd, takk for svar. Beklager hvis dette ble litt rotete.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her gjelder det å ta tålmodigheten til hjelp. Hvis dere gikk veldig fort inn i et forhold kan det hende at moren ikke var klar for å "gi slipp" på datteren så fort igjen.

Det kan ha vært veldig mange grunner til at hun oppfører seg sånn, men ofte skyldes det bare at hun ikke er vandt til deg enda.

Hadde selv et forhold der faren ikke akkurat var begeistret for meg. Men det viste seg bare at ved å gi han litt tid, og vise han at dattera hans var fornøyd i et forhold med meg så gikk det over.

Gi henne litt tid til å bli trygg på deg, og se at dattera hennes er glad i deg, så vil det nok mest sansynlig gå over av seg selv.

Lenke til kommentar

Ikkje for å vere heilt negativ, men viss "svigermora" ikkje liker deg, så er det vel ikkje ditt problem.

Og viss din kjæreste vil vere med deg, så ber ho mora om å gi deg ein sjanse eventuelt slutte å snakke stygt om deg.

Viss ikkje, så er det tydelegvis noko gale i forholdet og kanskje like greit at det blei slutt uansett.

Kan jo virke som om mora tenker meir på seg sjølv enn si eiga datter, men er ikkje noko eg kan sei, da eg ikkje kjenner til omstendigheitane, og er som regel alltid 2 sider på ein sak.

Du kan jo prøve å snakke med "svigers" og høyre kva som er "problemet".

Prøve å komme til ein løysning og forståelse frå begge sider. Så har du ihvertfall prøvd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...