Altobelli Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Jeg har ikke greie på ting fordi jeg ikke nevnte ultras supporter grupperinger i Barca leiren, når du la ut agn for å få meg til å skrive om et hatoppgjør? 1) Nevnte hovedårsaken 2) Ba deg lese deg Denne diskusjonen er kjørt for din del for lenge siden, bra du endelig gir deg. Har laget en liten liste over ting du tok totalt feil på: - Du tok feil mtp. at Lazio - Roma var et politisk oppgjør. Les deg opp - Du nevnte noen latterlige hatoppgjør (fordi din kunnskap om fotball strekker seg til balløya, that's it) - Begrepet "hatoppgjør" blir så mye misbrukt at det er umulig å definere det skikkelig - in your eyes er vel Skeid - Vålerenga et skikkelig hett oppgjør. - Real vs. Barca er i dine øyne et av verdens største hatoppgjør, men det er trossalt Burney vs Blackburn også (er jo trossalt bare 3-4 du faktisk nevner) og jo, jeg tok også feil - mtp. klubblogoen til Chelski, men that's it Bare det at du overhodet lager en liste over "feilene" til The Game er jo fantastisk latterlig. Men Lazio - Roma er altså historisk sett et politisk oppgjør. Det er en av grunnene til at det har utviklet seg til å bli et sånn voldsomt hatoppgjør. Latterlige hatoppgjør? Real vs Barca er et av de største hatoppgjørene i internasjonal fotball. Det er mulig at ymse pakk rundt østre middelhav klarer å lage mere bråk, men det er jo også fordi man tillater det der. I mine øyne er det veldig bra med engasjement rundt fotballen, men når folk blir drept og det ødelegges ting for utallige tusen kroner og det sendes fyrverkeri alle veier osv. har det gått for langt. Da er det bare latterlig. Men for all del, if that's your thing. Poenget er at det ikke trenger å være 10 drepte etter et oppgjør for at det skal kunne karakteriseres som et hatoppgjør. Kanskje i dine øyne, men du er ikke akkurat en autoritet på feltet... Listen din er for øvrig latterlig. Du har laget en liste over feil, men listen inneholder hele én feil fra The Game sin side (og der har han da vitterlig delvis rett, som tidligere nevnt), samt at kampene han nevner ikke faller innenfor din rare definisjon på hatoppgjør. Liste over feil? Opplys meg. Ta deg en tur inn på www.tribunekultur.com, http://www.ultras-tifo.net/ - les deg opp. Med tanke på at du begynte å interessere deg for fotball for 1 år siden forventet jeg egentlig ikke bedre. Du er vel ikke tilfeldigvis i familie med noen fra NFF eller Håndballens Venner? holdningene dine er skremmende. Nok avsporing, flott kamp forresten Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) Forresten morsomt at du totalt har misforstått begrepet hatoppgjør. Finn gjerne linker til vgd som underbygger påstanden om at Barca-RM er srs hatoppgjør. i et hatoppgjør er det TRYKK på tribunene, og supporterne fra de respektive lagene kan ikke fordra hverandre. (dermed vold) Endret 25. februar 2010 av mentalitet Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Hva mener du med "opplys meg"? Jeg har ikke laget noen liste over dine feil, jeg sier at "listen" din er latterlig, og begrunner det. Jeg vet hva et hatoppgjør. Og har lest i massevis. Noen av oss har IQ litt høyere enn skostørrelsen og lærer fort, vettu. Igjen, hvem du er er irrelevant, hva du skriver betyr noe. Slutt å fokuser på person. Hva er det med mine holdninger som er skremmende? Drit i at dette er avsporing. Jeg er trådstarter uansett, og har ingenting i mot det. Bedre med diskusjon i kategorien enn ingen diskusjon. Tør jeg spørre hva som er galt med NFF? Og Håndballens venner? Folk må da få være fans på sin måte, man trenger ikke å ha tatt livet av en motstandersupporter for å være fan. Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) Bra du har lest i massevis, Herr Brun NFF utestenger folk utifra hva slags klær de går med (jeg tuller ikke), bluss er ulovlig, du må SITTE på setene, de er imot all form for alternativ supporterkultur. Et banner hvor det står "Ultras" på er ulovlig, for eksempel. Her er en artikkel: http://www.stormensupport.no/News/7/38/NFF-SABOTERER-SOM-VANLIG.aspx dette kommer forresten fra Stormen, som hovedsakelig består av kvinner. Sier kanskje litt? Håndballens venner må være verdens mest latterlige organisasjon, 50 år gamle feite folk fra Østfold med kubjeller, maling i fjeset og SPONSEDE t-skjorter. Endret 25. februar 2010 av mentalitet Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Problemet er jo at folk ikke klarer å slutte med den der satans volden. Fyrverkeri er ulovlig i norge, og farlig. At de utestenger folk utelukkende på grunn av klær høres søkt ut i mine øyne, og er hvis det er tilfelle helt latterlig. Har du noe å vise til hvor klærne faktisk er grunn til å bli utestengt? Eller er det vold eller andre regelbrudd inne i bildet også? Du har for øvrig Ultras Nidaros med bannere i Trondheim, og kjernen står da vitterlig kampen i gjennom. Uten at jeg vet noe særlig om norsk fotball. Følger ikke med no' særlig på den. Som sagt, folk må få lov til å være fan på sin måte. Du må gjerne synes det er patetisk, men det sier jo mest om deg enn om dem. Poenget mitt er altså at du gjerne må få lov til å holde med lagene dine på din egen måte, men den ovenfra og ned-holdningen kan du stappe opp i rassen. Man er ikke en bedre supporter bare fordi man kategoriserer deg selv som Ultra. Og du er ikke tøff selv om du hater moderne fotball. Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Kan du finne en person, som har interessert seg for fotball i mange år som IKKE er imot den moderne fotballen? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Kan du finne en person, som har interessert seg for fotball i mange år som IKKE er imot den moderne fotballen? Ja, det kan jeg. Opptil flere. Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) Og det er? Hadde forresten satt stor pris på om du kunne ha nevnt noen positive sider v. den moderne fotballen Endret 25. februar 2010 av mentalitet Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Skal du ha fullt navn og hele pakka? Selvfølgelig finnes det folk som liker den moderne fotballen. Hva har det med saken å gjøre uansett? Og hvorfor bryr du deg om hva folk som har fulgt med lenge sier, du er 16 år gammel og kan umulig ha fulgt med særlig lenge. Fotballen var relativt moderne allerede da du ble født. Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Det mest (nok å velge fra) tragikomiske er at Mentalitet prøver å fremstå som en "ultras" når han garantert er en 14-16 årig søt skoleelev i trassalderen, som ikke klarer å kontrollere hormonutbruddene sine. Vedkommende identifiserer seg med firms for å leke kunnskapsrik og tøff for vennene sine og på internett. Relativt trist, selv om du ikke ser det selv. Nesten så jeg håper du drar til Italia for å se favorittlaget ditt og blir knivstukket fordi du har på deg feil drakt, så kan se du up-close hvor "tøft" vold egentlig er. Ikke noe i veien for å promotere tøft og hett spill på banen osv, men hooliganisme og ekstreme supportergrupperinger er og blir en uting. Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) Hvorfor i helvete begynner du å blande inn alder i dette? Du er tydeligvis fornøyd med at du greide den store prestasjonen å komme deg inn på min profil og sjekke hvilket årstall jeg oppga, men om dette faktisk er riktig kan da du umulig vite? Hva jeg skrev i en eller annen 2 år gammel tråd er jo også irrelevant til 1000. Så, ettersom du nekter å si noe positivt om moderne fotball, her er iallefall noen negative sider: - Bygget opp rundt barnefamilier - Alt er ulovlig, og da mener jeg alt. - Folk blir utestengt for ingenting - Red Bull Salzburg og New York Red bull - do i need to say moar? - Komplett.no-arena, sportsdirect@stjamespark, Sør-Arena and so on - Spillerne velger hovedsakelig klubb utifra hvor de tjener mest - Industrien er like skitten som prostitusjon - Folk skifter lag om favorittspilleren deres forsvinner (fant faktisk et eksempel i "Hvor lenge har du vært Chelsea-supporter tråden) - Klubben verdsetter folk som går på stadion 1 gang i året like høyt som folk som kommer hver uke - året rundt - Alle klubber eies av en eller annen random araber/russer, ergo ingen sjel - Endret 25. februar 2010 av mentalitet Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) Det mest (nok å velge fra) tragikomiske er at Mentalitet prøver å fremstå som en "ultras" når han garantert er en 14-16 årig søt skoleelev i trassalderen, som ikke klarer å kontrollere hormonutbruddene sine. Vedkommende identifiserer seg med firms for å leke kunnskapsrik og tøff for vennene sine og på internett. Jeg har aldri sagt at jeg er en ultras - desverre. Alderen min vet du fint lite om. Om det er noen som leker kunnskapsrik må det jo være deg - du har jo enda ikke innrømmet at du tok feil i flere tilfeller, noe du sikkert ikke kommer til å gjøre heller. Siste innlegg for meg i denne tråden iallefall - er det noe mer send meg gjerne en PM Endret 25. februar 2010 av mentalitet Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Hvorfor i helvete begynner du å blande inn alder i dette? Du er tydeligvis fornøyd med at du greide den store prestasjonen å komme deg inn på min profil og sjekke hvilket årstall jeg oppga, men om dette faktisk er riktig kan da du umulig vite? Hva jeg skrev i en eller annen 2 år gammel tråd er jo også irrelevant til 1000. Så, ettersom du nekter å si noe positivt om moderne fotball, her er iallefall noen negative sider: - Bygget opp rundt barnefamilier - Alt er ulovlig, og da mener jeg alt. - Folk blir utestengt for ingenting - Red Bull Salzburg og New York Red bull - do i need to say moar? - Komplett.no-arena, sportsdirect@stjamespark, Sør-Arena and so on - Spillerne velger hovedsakelig klubb utifra hvor de tjener mest - Industrien er like skitten som prostitusjon - Folk skifter lag om favorittspilleren deres forsvinner (fant faktisk et eksempel i "Hvor lenge har du vært Chelsea-supporter tråden) - Klubben verdsetter folk som går på stadion 1 gang i året like høyt som folk som kommer hver uke - året rundt - Alle klubber eies av en eller annen random araber/russer, ergo ingen sjel - Eksempelet du fant her var av et troll, som nå er utestengt fordi det var en annen bruker her som lekte seg. At klubber eies av folk med penger gjør at klubbene ikke har sjel? Jaja... Klubbene verdsetter da på ingen måte folk som kommer en gang i blant like høyt som de som kommer hele tiden. Chelsea opererer f. eks. med Loyalty points av en grunn. At det er så voldsomt mye sponsorinvolvering er jeg enig med deg i at er negativt. Men å gå derifra til å drive med hooliganisme ser jeg ikke noe problem med. Og du skriver jo i en haug med tråder hvilken klasse du går i, så da vet man jo hvor gammel du er. Folk spør ikke etter skolehjelp hvis det ikke er for at de faktisk går på skolen. Og i denne debatten er det faktisk relevant hvor gammel du er. Kom gjerne med eksempler på folk som blir utestengt for "ingenting". Sikkerhet er ganske viktig, tross alt. Folk er dessverre gale. Hvis man ikke hindrer alle i å f. eks. storme banen, så kan en av stormerne en dag ha med seg en kniv eller en pistol. Og hva mener du med bygget opp rundt barnefamilier? Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Innrømmer ikke feil, når jeg ikke tok feil. http://www.skysports.com/video/clips/0,23791,12606_5980277,00.html Intervju med Jose om Chelsea. Hehe, fargerik fyr. Cech ute en mnd for øvrig. Lenke til kommentar
fnats Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Nydelig kamp, bra spilt av begge lag. Chelski var svake, selv om Lucio er VERDENSKLASSE. Voldsom ramme rundt kampen også - slik skjer bare i sør-europa. I motsnetning til Chelski har Inter 'walkover' til seriegull. LIBERTA PER GLI ULTRAS PS: ser ut som Terry har tankene helt andre steder, typisk Terry Unnskyld meg, men hvorfor kommenterer du på Chelsea-tråder når du ikke liker laget i det heletatt? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Nydelig kamp, bra spilt av begge lag. Chelski var svake, selv om Lucio er VERDENSKLASSE. Voldsom ramme rundt kampen også - slik skjer bare i sør-europa. I motsnetning til Chelski har Inter 'walkover' til seriegull. LIBERTA PER GLI ULTRAS PS: ser ut som Terry har tankene helt andre steder, typisk Terry Unnskyld meg, men hvorfor kommenterer du på Chelsea-tråder når du ikke liker laget i det heletatt? Unnskyld meg, men hvorfor drar du opp en mange uker gammel diskusjon med et troll? Lenke til kommentar
fnats Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Nydelig kamp, bra spilt av begge lag. Chelski var svake, selv om Lucio er VERDENSKLASSE. Voldsom ramme rundt kampen også - slik skjer bare i sør-europa. I motsnetning til Chelski har Inter 'walkover' til seriegull. LIBERTA PER GLI ULTRAS PS: ser ut som Terry har tankene helt andre steder, typisk Terry Unnskyld meg, men hvorfor kommenterer du på Chelsea-tråder når du ikke liker laget i det heletatt? Unnskyld meg, men hvorfor drar du opp en mange uker gammel diskusjon med et troll? Fordi slikt irriterer meg. Jeg kunne vel ha spart meg med å kommentere, men men. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Og pinlig av Drogba. Er det VM i filming dette her eller? Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 (endret) Blir vel mer African Cup of Nations i filming. FOR en blokkering det der av Inter. Den andre fantastiske blokkeringen av Inter så langt. Fantastisk å se. Forøvrig kjedelig å se Chelsea prøve seg på denne lang ball opp til Drogba greien. Endret 16. mars 2010 av tc47 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå