Gå til innhold

Inter vs Chelsea (Champions League)

Sovende Panda

Anbefalte innlegg

Ivanovic var god ja men som de viste på V4 etterpå så var han grusom når det gjaldt det å holde offside linjen på en skikkelig måte. Sto bak, nesten i 16m feltet mens resten av forsvaret var halvveis til midtbanen. (Overdrevet, men var ganske dårlig) Og Inter fikk den store sjansen Eto'o hadde i første omgang pga det.

BTW:

From henrywinter on Twitter: "Ancelotti saying Cech is a "calf" problem not knee cruciate, a huge relief for Chelsea."

Endret av tc47
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

INTERNAZIONALE vs CHELSEA, how they rated, inspirert av cm/fms ratingsystem

Nå er det på tide at vi følger i de andre klubbtrådenes fotspor, og jobber med litt mer dedikerte tekster her i Chelsea tråden.

CECH - 6

Ingen feil. Det er klart at en keeper som Cech kan ta skuddet til Diego Milito, som for øvrig burde hatt medalje for sine olympiske leker i dag, men så er det heller ingen keepere på et slikt nivå som ville forventet at kapteinen, lokalgutten og mr. Chelsea selv skal rulle over og dø uten videre. I all rettferdighet hadde ikke Petr så altfor mye å gjøre, da størsteparten av forsvaret var fantastiske. Uansett gir han oss selvtillit bare ved å være på banen, noe han altfor synlige såpa som kom inn ikke besitter. Kunne jeg vurdert deg opp mot Hilarious, 7, men omtrent det eneste du hadde å jobbe med gikk inn – 6.

IVANOVIC – 8 MOM

Stor, stor spiller. Jeg spår at vi selger Bosingwa, eller Bosvinga som Roar Stokke ville sagt, til sommeren for han kommer aldri, aldri til å vinne tilbake backplassen fra Ivanovic. Etter alt å dømme er ikke Iva typen som er ute i lengre perioder heller. Bosingwa til Bayern i sommer – du hørte det her først! I dag var Ivanovic solid bakover og ekstremt gjennombruddshissig fremover. Dog er dette noe vi Chelsea fans har kommet til å forvente etter et utrolig godt løp i laget denne sesongen. Ivanovic har en utrolig merkelig kroppsfasong som får han til å se litt puslete og sirompa ut, men du verden hvor sterk og aggressiv han er. Bootylicious – 8 MOM.

CARVALHO – 7

Hadde vi tatt poeng, ville han fått 8’ern. Han hadde på ingen måte skyld i noen av baklengsmålene, men da vi taper, får hver spiller ett tall lavere enn hva de burde hatt. Han er på mange måter lik, men samtidig veldig ulik, Nemanja Vidic, uten at jeg skal gå altfor langt med det. Begge to er i hvert fall eksperter på å ta ut rom både foran og bak motstanderens spisser. Svært bevegelig i dag. Flink til å posisjonere seg og overraskende dominerende i luftrommet. Lommetyven Carvalho er per dags dato så mye bedre enn JT, at du kan se ham rydde opp i kapteinens store og små feil, 7.

TERRY – 5

Jeg vet ikke hva som har skjedd med kapteinen vår, men hvis ikke han finner ut av det selv snart bør han vurdere å forlenge avbrekket. Selv Moleman fra the Simpsons hadde sett at han var skyld i baklengsmålet. Men det var flere situasjoner, som da Eto’o fikk sin astronomiske mulighet og da Maicon forserte inn i boksen vår. Heldigvis har vi fotballens Moses ved siden av, åh takk Gud for Carvalho. Var omtrent like tillitsverdig i dag som borte mot Everton eller da han pløyet kona til Bridge, 5.

MALOUDA - 7

Å nei! Ashley og Zhirkov er ute med skade. Og Donald(refererer til de nye og altfor gule skoene) er ikke registrert for Champions League spill. Vi har ingen gjenkjennelig venstreback tilgjengelig, krise. Feil. Hadde kampen bare hatt en omgang, ville Malouda vært banens beste. Men la oss være seriøse. Malouda er blitt overraskende sterk defensivt. Han er blitt den spilleren han var i Lyon, den klassespilleren som falt tilbake fra sin vingposisjon og hjalp ut backen, den spilleren Mourinho ville ha i sitt maskinlag. Med fare for å høres pompøs ut, var det overhodet ingen overraskelse for meg at han fikk tildelt backrollen i dag. På en annen side så vi hvor avgjørende det var for Drogba og Anelka at han, til tross for gjentatte overlappinger, ikke var like deltagende fremst i banen. Men igjen, de stakkars lagene fra pensjonistligaen må gis en sjanse. Fleksibel og trygg – 7.

BALLACK - 6

Bringer til minne en gammel Donna Summer slager, (She)works hard for the money. Vinner utrolig mye. Som alltid duellsterk, men Bælli blir med alderen mer og mer en ballvinner type. Ble offer for mye skuespill av academy awards klasse, men det falt tilbake på klysete italienere. Heldigvis er ikke dødballer noe italienske lag lever for. Engelsk never-say-die mentalitet – 6.

MIKEL – 7

Utrolig ballsikker. Bruker knokler og ben til å utmuskle italienske fjoller. Slår mye bra pasninger, blant annet en fin chip inn i boksen på brystet til Drogba som, i form, ville scoret. Bruker iblant litt mye tid på ballen, noe som er mer heldig på hjemmebane i kamper vi kontrollerer, selv om vi til tider også virket å ha god kontroll i dag. Men for å skrike ut høyt, slutt å skyte! Ikke gjør det. 7 for trygghet og fryktløshet.

LAMPARD - 5

Kan ikke bedømmes på samme måte som de andre spillerne. Hadde du vært av mindre betydning, ville du nådd 6’ern. Langt ifra like usikker som Knut Arild Hareide bak der, JT, men virket uinteressert. Skapte veldig lite for angriperne og seg selv, med unntak av et drusende løp inn i boksen som resulterte i en lompe som etterlot seg melspor i gresset. Begynte å score mål igjen da vi gikk tilbake til 433 systemet, og han fikk mer rom bak spissene, men i dag var det ikke mye som stemte. Slår utrolig dårlige cornere. Særdeles viktig for laget kollektivt, av den grunn – 5.

ANELKA – 6

Ugjenkjennelig. Får hakket bedre enn Lamps og Drogs av den grunn at han prøver. Bruker som regel å ha mye ball. Komme ned å hente den før så å holde på den til de andre spillerne er i mer avanserte posisjoner – men i dag ble det meste av det Anelka tok i mislykket. Mye av det skyldes dårlig bevegelse i laget i perioder, men det ble feilpasning på feilpasning. Ble tatt for å spille spiss av kommentatorene, og fikk derfor mye ufortjent kritikk for å komme i overkant dypt i banen til tider. Led av at intelligente(selv om sveisen ikke lever opp) og uselviske Malouda var trukket ned.

DROGBA – 5

Horribel. Ja, jeg vet at Lucio var overalt. Men når har det vært et problem for didi kong drogba. Fysiske stoppere er jo det ivorianeren spiser til frokost, middag og kvelds. Det skal sies at han ikke har spilt bra-bra på en stund, men likevel har han scoret i disse kampene. Noe som var spesielt innlysende mot Hull og Wolverhampton. I dag scoret han ikke. Det var nesten – på frisparket. Men jeg klarer ikke at han er så spillemessig anonym som han har vært til tider etter ACN. 5 i forhold til forventninger.

KALOU – 7

Et friskt pust, spesielt i første omgang. Scorer mål og skaper mye rom for seg selv. Blir dessverre i overkant selvvisk til tider. Skulle absolutt hatt straffespark på kanten av førsteomgangen for den brutale voldtekten, pluss. Gult kort, minus. Selv har jeg aldri vært Kalous største tilhenger, men i forhold til forventninger, 7 av 10.

JOSE MOURINHO – 10

Kjent stil på scoringene, kald som et lik. Som Chelsea fan leker jeg at han nektet å feire mot gamleklubben – 10 Manager of the match.

CARLO ANCELOTTI – 7

Sto oppreist i 90 minutter, pluss. Byttet aldri inn Joey, minus. Viste baller ved å starte med Malouda som back.

Lenke til kommentar

Utrolig stygt og kvalmt? Lucio spiller skittent? Hmmm, om jeg ikke husker feil var det en viss person som falt svært lett på slutten av første omg. Ivanovic banens beste for Chelski? :whistle: han opphevet offsiden ved Eto'os gigantsjanse i første omg. I Italia handler fotball om langt mer enn penger - nemlig ære og politikk, at folk blør for drakta er vanlig. Dere bør se oppgjørene mellom Lazio og Livorno - dere hadde besvismt om dere reagerer på noen litt på-kanten taklinger. Regner med at Boys San, Irriducibili og Viking stiller mannsterke i London og synger de få HH-supporterne som er igjen i klubben deres ut. Men for å være ærlig; jeg tror faktisk at Chelksi går videre, uheldigvis

Endret av mentalitet
Lenke til kommentar

- Lucio spiller skittent ja. En av Europas mest undervurderte divere og når du presterer å sette Didier Oscar i skyggen vet du at selvrespekten har blåst ut døra for lenge siden. Den store mannen hadde nok dødsruller på gresset til å klippe hele GM om han hadde blitt tildelt neglsaks av Mourinho.

- Mener du oppriktig at Kalou-insidenten IKKE var straffe? I såfall er du ikke bare mindre oppegående, da er du også blind.

- Hvem var bedre enn Ivanovic for Chelsea? Den eneste kandidaten på min blokk er Carvallho som var prikkfri. Serberen satt for øvrig opp 1-1 målet selv om bil skadete Melvin Tix i Inter buret "made a meal out of it" når Kalou sendte av gårde en ball som bestemor hadde tatt i Rene Higuita stil.

- Du har rett i at det handler om ære og politikk i pensjonistligaen ja. Ære som i mangel på en og politikk som i at klubber kjøper poengene av dommeren og kampfikser ligaen.

- Lazio vs Livorno er sikkert tidenes heteste oppgjør på de falleferdige tribunene, men det slår meg som en smule rart at kampene overhode ikke nevnes i internasjonal media om de er så "massive". Slår meg egentlig som et klassisk Lillestrøm mot Vålerenga oppgjør, i alle fall i kvalitet.

- Alt jeg hørte på gjennom tv-skjermen i går, sett bortsett fra tidsrommet 5min etter Intermålene, var "Chelsea, chelsea, Chelseeeaaa... chelsea, chelsea, chelseaaaaa" Når ikke ~ 70.000 er mer høylytte enn et par halvfeite CFC supportere på tur sier det ikke rent lite. Og Chelsea borte er IKKE av samme kvalitet som Red Army på tur. Stemninga på stadion var en skuffelse for oss nøytrale, spesielt de av oss som så Milan være verter for United foregående uke. Det var trykk og stemning det, akkompagnert av begge supporterskarer.

I bunn og grunn driter du deg ut og blotter hvor lite kunnskap du har om fotball, for å ikke snakke om evnen til å diskutere sporten med andre medsupportere. Makan til obsansen kidd skal man lete etter. El ultras dis italianas panitas pizza supporter ja. Seen it before.

Lenke til kommentar

Hvis du har så god greie på fotball som du hevder du har må da vite at lyden du hører gjennom TV-ruten ofte bedrar. (er desverre få videoer ute nå, men venter du et par dager kan jeg godt vise deg dem.) Politikk? Du har tydeligvis peiling, ta deg en tur inn på wikipedia og les deg opp før du kommer med et sleivete utspill for å prøve å virke morsom (minner meg litt om Are Kalvøs kåseri som jeg desverre har glemt navnet på :thumbdown:) Jeg er enig i at Kalou muligens skal ha hatt straffe, men måten ha falt på hører hjemme på den nationale scene.

Ja - stemningen kunne ha vært bedre, men jeg regner med du så koreografien? Håper du greier å svare på denne posten uten å blande inn masse piss. Nevnt i internasjonale medier? Som den oppegående personen du er regner jeg med at du også har fått med deg at internasjonale medier gjør alt for å unngå hatoppgjør. Heaheahea, LSK - Vålerenga oppgjør, ja. Spot on bro

For øvrig er jeg enig i at Red Army har holdt stand de siste årene, det eneste firmaet i England blant storklubbene som enda har min respekt

sånn OT: vær så snill, lær deg å skrive norsk før du kaller andre tilbakestående (selv om du er særdeles flink til å bruke avanserte ord, det skal du ha - men det grunnleggende sitter ikke enda)

Og nei, jeg har ikke verdens største kunnskap om fotball - men din er ikke-eksisterende

Endret av mentalitet
Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan fxlyden vi får servert hjemme i stua bedra, men hvordan forklarer du at Milan og United supporterne lagde enormt med liv på samme stadion en uke i forkant – noe som da vitterlig ble registrert i div mikrofoner.

Mitt utspill om politikk var for å være vittig ja, noe du selv oppfattet, derfor skjønner jeg ikke hvorfor du i en seriøs tone henviser til wikipedia. Jeg har sett nok Serie A til å vite at de politiske uenighetene er store, noe som naturligvis fører til et enormt hat blant ulike klubber og dets supportere med ulike politiske syn. Høyre mot venstre i Lazio – Roma oppgjørene er forholdsvis kjent også blant oss som ikke følger Serie A til vanlig.

Media lever på å hause opp hatoppgjør Mentalitet, så her feiler du totalt. Fra Rangers vs Celtic, Barca vs Real, United vs Liverpool til Burnley vs Blackburn. Mulig media i Italia er noe mer konservative i hhv til disse hatoppgjørende enn pressen i resten av Europa er, men jeg tviler.

Ser du runder av posten med et svært dårlig forsøk på hersketeknikk forøvrig. Du får heller se og lære av mesteren, lille gutt.

Se what i did there?

Endret av The Game
Lenke til kommentar

Wikipedia er da ikke et anarki. Det er på ingen måte sånn at det som står der, er.

Det som irriterer meg, og sikkert andre, med deg er at du kommer her med ditt fasjonable kallenavn og 14-15-16 år? og rakker ned på andres språkferdigheter. Jeg går utifra at om det var en rettskrivningskonkurranse, ville halve forumet slitt med å bestå uansett.

Grunnen til at du skriver her inne, er fordi du, smart som du er, klarer å lese at denne klubbtråden har minst aktive brukere. Et lett bytte. Jeg skulle ønske du kom ut fra under den steinen Game pratet om, og lot verden få vite hvilket feilfrie lag du tilhører. Selv om du, etter all sannsynlighet, utelatter det slik at vi ikke har noe på deg. Det er lett å ta en massiv dump på et lag som Chelsea, spesielt i disse dager da vi er særlig utsatt for dumheter.

Hvis du har så god greie på fotball som du hevder du har må da vite at lyden du hører gjennom TV-ruten ofte bedrar. (er desverre få videoer ute nå, men venter du et par dager kan jeg godt vise deg dem.) Politikk? Du har tydeligvis peiling, ta deg en tur inn på wikipedia og les deg opp før du kommer med et sleivete utspill for å prøve å virke morsom (minner meg litt om Are Kalvøs kåseri som jeg desverre har glemt navnet på :thumbdown:) Jeg er enig i at Kalou muligens skal ha hatt straffe, men måten ha falt på hører hjemme på den nationale scene.

Ja - stemningen kunne ha vært bedre, men jeg regner med du så koreografien? Håper du greier å svare på denne posten uten å blande inn masse piss. Nevnt i internasjonale medier? Som den oppegående personen du er regner jeg med at du også har fått med deg at internasjonale medier gjør alt for å unngå hatoppgjør. Heaheahea, LSK - Vålerenga oppgjør, ja. Spot on bro

For øvrig er jeg enig i at Red Army har holdt stand de siste årene, det eneste firmaet i England blant storklubbene som enda har min respekt

sånn OT: vær så snill, lær deg å skrive norsk før du kaller andre tilbakestående (selv om du er særdeles flink til å bruke avanserte ord, det skal du ha - men det grunnleggende sitter ikke enda)

Og nei, jeg har ikke verdens største kunnskap om fotball - men din er ikke-eksisterende

Lenke til kommentar

gaamst, et spørsmål: hvordan kan du, som er oppkalt etter en udugelig norsk fotballspiller begynne å kritisere mitt navn?

så til deg, The Game: du som har levd en stund, må da vite at Real-Barca er langt fra noe hatoppgjør lenger? Det er hauset opp av media, slik som alle de andre latterlige oppgjørene du nevner. (bortsett fra Celtic - Rangers, ManU - Lpool) Litt morsomt at du også mener at Roma er på venstresiden, dette er feil, desverre - det begynner å bli mange år siden. (Kan sikkert finne noen bilder til deg, om du er veldig interessert) at du faktisk ikke nevner et eneste hatoppgjør forsterket bare mitt inntrykk av at din voldsomme kunnskap er over-rated som bare det. La meg nevne i fleng: PAOK - Panathinaikos, Røde Stjerne - Partizan, Besiktas - Galatasaray, Feyenoord - Ajax, Panathinaikos - AEK, Dinamo Zagreb - Hajduk Split, Pana - Olympiacos.

Ta å se

denne videoen, kanskje du lærer litt

edit: Jeg holder forøvrig med Inter og Man Utd, dere må gjerne bruke det mot meg og det regner jeg med dere også gjør

forresten kudos til deg Game for skrivefeil i punchlinen

Endret av mentalitet
Lenke til kommentar

gaamst, et spørsmål: hvordan kan du, som er oppkalt etter en udugelig norsk fotballspiller begynne å kritisere mitt navn?

så til deg, The Game: du som har levd en stund, må da vite at Real-Barca er langt fra noe hatoppgjør lenger? Det er hauset opp av media, slik som alle de andre latterlige oppgjørene du nevner. (bortsett fra Celtic - Rangers) Litt morsomt at du også mener at Roma er på venstresiden, dette er feil, desverre - det begynner å bli mange år siden. (Kan sikkert finne noen bilder til deg, om du er veldig interessert) at du faktisk ikke nevner et eneste hatoppgjør forsterket bare mitt inntrykk av at din voldsomme kunnskap er over-rated som bare det. La meg nevne i fleng: PAOK - Panathinaikos, Røde Stjerne - Partizan, Besiktas - Galatasaray, Feyenoord - Ajax, Panathinaikos - AEK, Dinamo Zagreb - Hajduk Split, Pana - Olympiacos.

Ta å se

denne videoen, kanskje du lærer litt

edit: Jeg holder forøvrig med Inter og Man Utd, dere må gjerne bruke det mot meg og det regner jeg med dere også gjør

Gi oss linken til wikisidene å da, vil lese.

Lenke til kommentar

Var det virkelig det beste du greide å komme opp med?

Det var det mest relevante jeg klarte å komme opp med. Spesielt siden det eneste av mitt materiale du pisser på, er brukernavnet.

Var det virkelig det beste du greide å komme opp med? Dere har enda ikke kommet med et ENESTE motargument i denne tråden, kanskje på tide snart?

Cudos for sen redigering.

Lenke til kommentar

Det var det mest relevante jeg klarte å komme opp med. Spesielt siden det eneste av mitt materiale du pisser på, er brukernavnet.

Hmm? I denne tråden har du kun gått til angrep på meg gjentatte ganger, jeg har enda ikke sett et eneste bevis for at noe av det jeg har sagt ikke stemmer med virkeligheten.

Lenke til kommentar

Nordmenn vet ikke hva hatoppgjør er, og ikke ønsker de det her hjemme heller. Begynte jo å sippe da vi tente på ullevål :cool:

Bare kødder med dere :tease: Men jeg er enig i at det er langt mer ære og politikk i spill i land som Italia, Hellas og tidligere Jugoslavia. Engelske lag er for flerkulturelle for at samme trøkket skal oppstå.

Lenke til kommentar

Hmm? I denne tråden har du kun gått til angrep på meg gjentatte ganger, jeg har enda ikke sett et eneste bevis for at noe av det jeg har sagt ikke stemmer med virkeligheten.

Hvor i all verden har du vært? Jeg har da motbevist det du sa om at vi er en dislojal klubb uten ære på bakgrunn av at vi har forandret klubbemblemet.

Lenke til kommentar

Hahaha, jeg ler. Registrerer at du skriver ManU i Liverpool tråden bl.a, noe som både er flaut og kunnskapsløst.

Se-see, ok, en skrivefeil i farta. Gratulerer.

Har ikke jeg motargumentet samtlige av dine innlegg inntil nå? Har til og med synliggjort det for deg ved å sette teksten i punkter.

Endret av The Game
Lenke til kommentar

sen redigering - igjen.

Hahaha, jeg ler. Registrerer at du skriver ManU i Liverpool tråden bl.a, noe som både er flaut og kunnskapsløst.

Se-see, ok, en skrivefeil i farta. Gratulerer.

Har ikke jeg motargumentet samtlige av dine innlegg inntil nå? Har til og synliggjort det for deg ved å sette teksten i punkter.

Nei, du har kalt Roma - Lazio et politisk oppgjør. Det er feil. Du har listet opp flere "hatoppgjør" som absolutt ikke er skikkelige hatoppgjør. Feil 2. Du presterer å lure inn Barca - Real som et hatoppgjør. Feil3

Endret av mentalitet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...