Gå til innhold

Inter vs Chelsea (Champions League)

Sovende Panda

Anbefalte innlegg

Champions League - Inter - Borte - 24.02.10 kl. 20.45 - Viasat 4

390016-150_150-UND-4.jpg VS chelseaLogo.gif

Tidspunkt: 20.45

Kampdag: Onsdag 24.02.10

Arena: Stadio Giuseppe Meazza

Dommer:

Kanal: Viasat 4

Turnering: Champions League

Runde: Første utslagsrunde

Høstens høyrepunkt er kommet, Champions League, og Inter er første hinder på veien til finale. Inter er eit sterkt lag som kan gjøre det tøft for oss, og me blir nødt til å kjempe til siste slutt for å klare oss. Etter at Zlatan bestemte seg for å ikle seg Barcelona trøya har Inter mistet ein av verdens beste spelar. Eto'o og Sneidjer har kommet til gjengjeld, og kan skape problemer for eit godt organisert Chelsea forsvar. Det er viktig å få det viktige bortemålet og det veit Ancelotti. På andre siden av Ancelotti står Chelsea legenden Jose Mourinho. Mourinho er ein slu taktikker, det har me erfart, og ikkje bli overraska om han kommer opp med enda ein mesterplan foran dette oppgjøret. Ancelotti har heldigvis erfaring fra Serie A og spesielt møtene mot Inter. Dette blir ein storkamp, og det er bare å sjå fram til kl. 20.45 Onsdag kveld!

Chelsea har ein del skader å slite med, blant annet Frank Lampard (virus), Alex (kne), Deco (kne), A. Cole (ankel), Belletti (kne), Essien (kne) og Bosingwa (kne). Dei fleste av desse er klare til 27. februar og mister dermed den viktige bortekampen mot Inter, forhåpentligvis er dei klare til returoppgjøret 26. Mars.

Forventet Starting XI -

----------------Cech----------------

--Ivanovic--Carvalho--Terry--Zhirkov

----------------Mikel---------------

--J. Cole------------------Malouda--

--------------Ballack---------------

--------Anelka--------Drogba--------

Inter har bare 5 skadede spelarar, blant dem Materrazzi, Balotteli, Skankovic, Chivu og Obi.

Utenom det er Inter i stand til å stille med toppet lag. Blant annet Julio Ceaser, Lusio, Sneidjer, Eto'o og resten av gjengen.

We're gonna make it a blue day

Endret av Mutu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis vi går ad fontes, ser vi at Lampard, Alex og Belletti er tilbake og klare for spill, men at Zhirkov mister kampen. Siden Ferreira ikke er registrert for CL, oppstår det følgelig et problem på venstrebacken - A. Cole er som kjent ute, Zhirkov også og med tredjevalget vårt, Ferreira, utilgjengelig, spørs det om ikke Belletti går inn som venstreback. Det er ikke uproblematisk, ikke på Giuseppe Meazza i Champions League og jeg frykter venstresiden vår kan bli utsatt defensivt. En god løsning er dog å la Malouda bekle venstrevingen, for således å demme litt opp - han er sterk og forholdsvis god defensivt. Men jeg er likevel ganske bekymret.

Betydningen av i hvert fall ett bortemål er stor, og jeg håper vi går for det - og ikke legger oss bakpå som på Camp Nou i fjor (selv om det var en mesterlig oppvisning i taktisk, defensiv organisering). Alt kan skje når vi møter et Mourinho-lag på bortebane og selv om det er urealistisk å regne med seier, håper jeg i det minste på et habilt uavgjortresultat (f.eks. 1 - 1 eller 2 - 2). Da ligger alt til rette for avansement på hjemmebane.

Lenke til kommentar

Inter - Chelsea kommer til å bli en skikkelig høydare, regner med 3-0 seier til Nerazurri og deretter l3kestue i vest-London. Afaik kommer CN med et skikkelig tifoshow før kampstart, og da svikter aldri de blå-svarte. Chelsea spiller jo for ~45.000 stille juletrær til vanlig, aldri om de takler trykket på San Siro. Ancelotti er forøvrig en ordentlig drittsekk, som leder klubben uten sjel og troféer

Endret av mentalitet
Lenke til kommentar

Lekestue i vest-london faktisk. Brua er en festning. Det blir definitivt ikke lekestue. Inter har vist voldsom styrke den siste tiden, og jeg har ikke tropå seier på San Siro, men har definitivt tro på avansement. Noen lekestue blir det i alle fall ikke for Inter (eller Chelsea) i noen av kampene. 3-0 på San Siro? Jaja. Ancelotti har bevist at han takler europa ekstremt bra, bare se på merittlista.

Trofeer har vi også. Samt sjel. Men for all del, spre dritt om that's your thing.

CN? Tifoshow?

Lenke til kommentar

anyways. Vi mangler kanskje en venstrebekk... Ashley er ikke brukbar som alle vet, zhirkov har vondt i beinet, mens Belletti ikke er helt i form.. Men har hørt rykter om at han skal være klar til etterpå. Vi får vente å se, Ancelotti sa at hvis ingen av våre VB er klare, må vi bruke baluba...

lykke til sier jeg, håper på en god 0 - 2 seier til Chelsea, har også troen i at det skal gå bra. Vi får vente og se, håper inderlig at det blir mer aktivitet her inne, og ikke bare 2 Chelsea supportere og 1 random som snakker her inne.... <______<

Lenke til kommentar

Ettersom nesten alle her inne er sofasupportere forundret det meg egentlig ikke.

Og hvor har du det i fra? Så vidt jeg vet er det litt av hvert av supportere her inne, like mye som United og de andres lag. Mange har fulgt laget sitt hele livet, og noen har hoppet på toget de siste årene. Og hva så?

Det blir nesten for teit å si det du skriver. Min far er fra UK, og jeg bodde mine 6 første år av livet mitt i England, og der kom Chelsea inn med morsmelken. Chelsea har vært laget mitt hele mitt liv, og kommer til å være det til den dagen jeg dør. True blue.

Endret av Zeromac
Lenke til kommentar

At Chelsea plutselig har fått tusenvis av nye fans siden 03 er vel ikke tilfeldig?

Og Inter har ikke fått nye fans etter at de kapitaliserte på calciopoli/calciocaos? Selvfølgelig får lag med suksess flere fans. Sånn er det bare. Betyr det at fansen er lite verdt?

Alle lag får ny logo med jevne mellomrom. Inter senest i 98.

Lenke til kommentar

Prøver å bevise? Jeg henviser til fakta. Total rewamp av logoen er også et tegn på en klubb uten sjel, tilogmed MCity er bedre

Du uttaler deg om noe du absolutt IKKE har peiling på. Det nyeste emblemet som kom i 2005, markerte at det var nøyaktig et århundre siden klubben ble stiftet. Det kom også som følge av at fansen krevde at klubben gikk tilbake til det orginale emblemet, og bort ifra det som ble brukt i bare en kort periode. Det vi bruker i dag er det første Chelsea emblemet som ble brukt, med noen modernifiseringer, i likhet med de fleste andre engelske klubber sitt. Jeg vet ikke hvem eller hva du følger, men det finnes andre lag som virkelig har klusset det til. Arsenal blant annet byttet ut logoen helt for en stund tilbake, og det ble absolutt ikke satt pris på av fansen. Men seriøst, plukk opp en bok eller skriv om noe annet, propaganda er fint.

Lenke til kommentar

kanskje Alex kan spille ute på venstre siden?

hvis ja, så håper jeg på :

Cech- ivanovic, carvalho, terry, alex- mikel, malouda, lampard, j.cole- anelka, drogba

men det jeg tror Ancelotti velger er :

Cech- Ivano, Carval, Terry, Belletti- Mikel, Malouda, Ballack, Lampard- Drogba, Anelka..

jaja..håper på en morsom og god kamp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...