billythekid Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 *AMD xp 2500 *Abit Nforce v2 *2x 512mb Twinmos med Winb Kjører foreløbig på 2100hmz med 10*205hmz fsb har jeg mye å gå på Cpun er på 60 grader alerede..... Har ikke økt Volten noen ting. Lenke til kommentar
billythekid Skrevet 6. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2003 hva det alt?? ... :-? Lenke til kommentar
Screamer Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 hva det alt?? ... :-? So what? skjerp dere! han er da bare glad, lov til å briefe litt da. Gratulerer med ny pc. Men 60 grader hørtes mye ut, alt for mye siden du ikke har stilt på volt regner jeg med at dette er en feilmåling av HK eller så er kjøleren litt i det svakeste laget. Hvilken kjøler har du foresten? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 satt akkurat å tenkte på det samme oppsettet btw, noen som veit om disse monster kjølerene til swiftec eller alpha PAL passer på dette kortet? Edit: eller er slk900 et bedre valg? Lenke til kommentar
larsos Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Er enig med Screamer. Få målt tempraturen med noe annet, bruk sisoft sandra f.eks Lenke til kommentar
ibi-ubu Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Kva bør temperaturen ligge på her då? Eg har og ein xp 2500, og det hender den går opp i 50 grader ved speling og slikt. Det er kanskje mogeleg at høg lufttemperatur har ein innverknad på dette? Har vore over 20 grader her no Lenke til kommentar
larsos Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 60*C går jo fint det, men han har jo ikke stilt opp volten og da syns jeg/mange/alle at 60*C er mye Lenke til kommentar
Raider Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Hva? jeg har en xp2100TbredB oced til 2.25 ghz... kjørte datan i ettpar timer og tempen holdt seg på 47c Lenke til kommentar
billythekid Skrevet 6. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2003 Satt på en kraftigere kjøler kjører nå 210fsb x10,5 2200hmz tror jeg sier meg fornøyd me det foreløbig tempn ligger på 58 grader uten noen Volt økning takk for alle svar Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 For de som har abit nf7-s v2 og blir vettskremt av temperaturer, så kan jeg berolige med at tidlige bios versjoner viser mellom 5 og 10C for mye. Oppgrader til bios v 1.4 Lag en oppstartsdiskett. I winxp høyreklikk a:/floppy og velg formater. Huk av på oppstartsdiskett. Last ned bios fila ftp://ftp.abit.com.tw/pub/download/fae/nf7d14.exe Lagre i x:/bios/ Kjør *.exe fila og pakk innholdet ut i x:/bios/flash/ merk alt i x:/bios/flash/ og høyreklikk. Velg "send to... floppy". Boot opp med disketten inne. Når du har kommet til A:/, skriv følgende: awdflash NF7D_14.bin og trykk Enter. Så trykker du "N" på spørsmålet om du vil lagre tidligere BIOS (vel, det gjør du vel som du vil egentlig, men jeg gidder ikke...) Trykk "Y" på neste spørsmål, og flashingen av biosen er igang. Reboot --> voilà! Du har nå 5 grader lavere temperatur (vel, temperaturen avleses hvertfall med 5 grader lavere) DrE ( hvorfor gadd jeg skrive dette? Vet ikke. Mulig det er fordi jeg har fått solstikk. Kanksje fordi jeg er lei av å feilsøke en pc her og bare måtte bevise for meg selv at jeg faktisk får til noe ) Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Hva? jeg har en xp2100TbredB oced til 2.25 ghz...kjørte datan i ettpar timer og tempen holdt seg på 47c kjører samme cpu på samme hastighet som deg men tempen runder ikke 40c engang etter den har stått på i mange timer! Og det beste av alt: Jeg har en møkkakjøler til 160 spenn med thermal pad! slå den Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Masse bra Fint at du tar deg tid til slikt. Sånn skal det være Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå