Fritz0r Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Ok, som de fleste vet, så er det absolutt sterkeste en får lov og kjøpe, lovlig på utesteder i Norge, Long Island Ice Tea. Denne har 1 cl over lovlig grense, men er untaket pga blandingen i drinken. I Sverige er ikke reglene like sterke, og jeg har fått smaken for noe jeg ikke trodde kunne smake godt. Dette er vel noe av det sterkeste jeg har vært borti, og surhet/bitterhet/søthet kommer VELDIG ann på den som mikser. Drinkens navn: The Grateful dead Hva det er, i prinsipp så er dette en "Long Island Ice Tea", men en bytter ut Cola med Jægermeister :-) En kan velge selv om en vil ha med eller uten is, og størrelsen på drinken (som regel ett melke glass) Nei, dette er ikke noen ungdomsfyll drink, men en ekstremt sterk drink, det er det, så drikk med måte :-) Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 I første linje mener du nok at det er den sterkeste driken du får kjøpt. (Uten at jeg vet om det stemmer.) For en LIIT er omtrent 30% mens de fleste shots er 30-60% og dermed sterkere. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Trodde Fishermans Friend var det sterkeste man fikk tak i jeg? Reklamen har altså lurt meg igjen.. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 Vel, les igjennom, her er det ikke snakk om noe blandevann, ingen is... Long Island Ice Tea, uten Cola, men med Jægermeister istedet. en knall drink :-) Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Var det tilment meg? Alt i en LIIT + Jaegermeister blir omtrent 35-45% alkohol. Det er absolutt sterkt det, men type tre sjenkebevilgning gir lov til å servere opp til 60% alkohol, så det du skriver med at det er det sterkeste det er lov å kjøpe ute tror jeg ikke er helt sant. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 størrelse på glasset typ: stort melke glass :-) Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Størrelse har ingenting med hvor sterk den er.. Mener du at det er den drinken de fleste utesteder har tilgjengelig som har høyest alkoholvolum? Det stemmer nok og kan ok godt være et godt tips for de som prioriterer det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå