tho_kva2 Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Har kjøpt ny PC så skal installere W7 på den PC-en i stedenfor på den nåværende, er det bare å installere den på den nye og formatere her? Det er sånn jeg alltid har gjort det før, men skal man egentlig av-validere windows først? Hvis det er sånn, hvordan gjør man det? - tho_kva2 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Kommer an på hvilken type Windows 7 lisens du kjøpte. Sparte du penger og kjøpte en OEM lisens så kan du ikke flytte den fra den gamle til den nye. Kjøpte du en oppgradering eller fullversjon, så kan du avinstallere på den gamle, og installere på den nye. WGA programmet til Windows 7 har nå startet, så å ha en lisens aktiv på to maskiner vil markere lisensen din som piratkopi, og da skal det mye til for å få den hvitelistet igjen. http://samfunn.myhken.com/?p=1007 Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 23. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2010 (endret) Tror jeg har en fullversjon, siden jeg lastet den ned fra dem. Jeg fikk en haug av programmer fra microsoft når jeg begynte på VG2 IKT Med avinstallere windows, mener du bare å formatere/ikke bruke den? Siden jeg klarer ikke å se noe "avinstallering" for OS.. Dette er det som står hvor jeg lastet den ned: "Windows 7 Professional (x64) - DVD (English)" Takk for svar Endret 23. februar 2010 av tho_kva2 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Ja du kan ikke avinstallere et OS. Eller av validere som du skriver. Skal du flytte en lisens som ikke er OEM, må du a) enten slå av internett på den gamle pcen, og så fortsette å bruke pcen uten nett (du bryter med betingelsene, men W7 blir ikke stemplet som piratkopi) eller b) formatere den gamle pcen, legge inn ett eller annet operativssystem, og bruke W7 lisensen på den nye pcen. Om det er via MSDNAA du har lastet ned, kan du faktisk få problemer med å aktivere den på en ny pc. Jeg har faktisk prøvd på dette de siste to dagene (bruke en MSDNAA W7 Pro lisens som var aktivert i oktober 2009 på en virtuell pc) og prøvde å aktivere den på en ny virtuell installasjon på samme server. Fikk beskjed om at max antall aktiveringer på den lisensen var oppbrukt. Prøvde ikke å ringe MS, så det kan være jeg kan få aktivert den veien. Men da vet du at du kan få en liten utfordring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå